Czat

Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.

Seehund
24.11.2020

Seehund
22.11.2020
Wiemy, gdzie dobrych doradców może znaleźć. .....ale czy szansę wykorzysta?

Apis
22.11.2020
Gdyby miał dobrych doradców w swoim gabinecie... Ma szansę: triumwirat "WZŻ" się rozleciał. Grin

Seehund
22.11.2020

Apis
16.11.2020
@Ziomal - byłoby zapewne trochę lepiej gdyby nie "desant" z poprzedniej ekipy w MGMiŻŚ. Wnieśli swoje "nie da się" ale czy trzeba było ministerstwo likwidować aby się ich pozbyć?

Alufelgi, alustatki...Drukuj

Firma MATIK w 2005 roku oddała do użytku nowy statek aluminiowy, całkowicie wyprodukowany i zaprojektowany w Polsce . Dostosowano go do warunków nawigacyjnych obecnie panujących na śródlądowych drogach wodnych w Polsce (zanurzenie 45 cm). Jest dość szybki i pojemny, zabiera do 110 osób. W 2006 roku prototyp pływał w Malborku. Nowy typ to BO 1450 - nosi nazwę "MS Generał Kutrzeba".

MATIK (Menadżerska Agencja Technologii i Konstrukcji) to firma, która powstała w 2003 roku i zajmuje się budową statków i pływających konstrukcji aluminiowych. Jest głównym dealerem amerykańskiej firmy Michigan Wheels, amerykańskiego producenta śrub do łodzi i statków, firmy z ponad stuletnią tradycją ale - jak zapewnia przedstawiciel - o zupełnie nowoczesnych cenach.

Statki są budowane w oparciu o autorską formułę monotypu kadłuba (ten sam kadłub do różnych zastosowań, w zależności od zapotrzebowania projektowane są różne rodzaje nadbudówek - od łodzi roboczych, poprzez odkrytopokładowe, jachty do statków pasażerskich włącznie). Kadłuby są oczywiście aluminiowe, napęd stanowi silnik 1 lub 2 x Volvo-Penta (zalecane min. 220 KM mocy). Koszt statku zależy od stopnia wyposażenia, obecnie dwie jednostki są w trakcie budowy (kadłuby po próbach szczelności).



Dane statków: L:14,50/15,60; B: 4,80; Hmax: 3,53; D: 0,45; napęd zalecany: przekładnia "Z" DP, prędkość ekonomiczna (ok. 8 l/h): 9 węzłów.; prędkość maksymalna (2 x 160 KM): 18 węzłów (ślizg, raczej na śródlądzie). Ilość pasażerów: 110 (w tym 36-52 siedzących w salonie, 24 siedzące na pokładzie słonecznym, reszta stojące).

Statki produkowane są z klasą PRS: *sKM 2 pas - czyli na jedynkę śródlądową z ograniczeniami pogodowymi, ale jest to wyłącznie kwestia wolnej burty i wyposażenia, jako że projekt przewiduje opcję przybrzeżną.


Żadne komentarze nie zostały dodane.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.

Oceny

Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.

Żadne oceny nie zostały dodane.