Czat

Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.

Seehund
24.11.2020

Seehund
22.11.2020
Wiemy, gdzie dobrych doradców może znaleźć. .....ale czy szansę wykorzysta?

Apis
22.11.2020
Gdyby miał dobrych doradców w swoim gabinecie... Ma szansę: triumwirat "WZŻ" się rozleciał. Grin

Seehund
22.11.2020

Apis
16.11.2020
@Ziomal - byłoby zapewne trochę lepiej gdyby nie "desant" z poprzedniej ekipy w MGMiŻŚ. Wnieśli swoje "nie da się" ale czy trzeba było ministerstwo likwidować aby się ich pozbyć?

Otwarto zmodernizowany odcinek drogi wodnej Odra-HawelaDrukuj

Karin Roth - Sekretarz Stanu w Federalnym Ministerstwie Transportu Niemiec - dokonała w dniu 11.12.2006 otwarcia dla żeglugi nowego przejścia kanałowego nad odcinkiem kolei Berlin-Stralsund.



Roth: - "Wraz z uruchomieniem tego przejścia oddajemy do uzytku gotowy odcinek przebudowywanej drogi wodnej Odra-Hawela. Zainwestowane 50 mln Euro obok modernizacji drogi wodnej ma też podnieść prędkość podrózną na trasie kolejowej Berlin-Stralsund do 160 km/h"

Roczny wzrost ruchu statków na drodze wodnej Odra-Hawela sięga ostatnio 20%. Przewozy towarowe osiągnęły na tej trasie wielkość blisko 3 mln ton rocznie.

Zbudowanie nowego przejścia kanału nad linią kolejową Berlin-Stralsund było niezbędnie konieczne, gdyż stare przejście - zbudowane w 1912r - groziło zawaleniem.

Nowy akwedukt został przyszłościowo zaprojektowany, co zaprofitowało korzystnie zarówno dla ruchu szynowego jak i wodnego. Zbliżono się więc o kolejny krok do celu, którym jest mozliwość ruchu duzych statków towarowych (GGS) na drodze wodnej Odra-Hawela.




#1 | grundi68 w 06.01.2007 11:08
to wyrzucenie pieniędzy bez sensu.popatrzcie sami-budują(już kończą) nowy odcinek kanału a jednocześnie przebudowali niepotrzebny,stary.
interesujące jest uszczelnienie nowego kanału,ładny kolorek ale czy to żwir czy beton??Shock
#2 | 5 w 06.01.2007 11:21
To nie jest wyrzucanie pieniedzy tylko takie odcinki pozostaja jako awaryjne.W Minden jest stary most kanalowy i w razie czego mozna nim plynac.W Hiltrup pozostal stary kanal i byl juz wielokrotnie wykorzystywany.Pozdrawiam
#3 | Apis w 06.01.2007 17:31
Gwoli ścisłości: ten nowy juz oddano do uzytku a nie "kończą". Zdjęcia pochodzą z połowy roku 2006. Starego odcinka nie zmieniali - Być może go jedynie zaslepią zaporami, bo akwedukt z 1912 roku jest już wg badań niebezpieczny.
#4 | grundi68 w 06.01.2007 17:47
czy koryto jest wybetonowane czy też to co widać to żwir;a może jakiś kamień??
#5 | Apis w 06.01.2007 22:09
Na pewno nie jest to beton. To bardzo skomplikowane warstwy. Wierzchnia to warstwa tłucznia granitowego.

www.zegluga-rzeczna.pl/images/ohv/ohv5.jpg

Wkrótce opiszę to w oddzielnym artykule w oparciu o dane z WSA Eberswalde.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.

Oceny

Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.

Żadne oceny nie zostały dodane.