Czat

Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.

Seehund
24.11.2020

Seehund
22.11.2020
Wiemy, gdzie dobrych doradców może znaleźć. .....ale czy szansę wykorzysta?

Apis
22.11.2020
Gdyby miał dobrych doradców w swoim gabinecie... Ma szansę: triumwirat "WZŻ" się rozleciał. Grin

Seehund
22.11.2020

Apis
16.11.2020
@Ziomal - byłoby zapewne trochę lepiej gdyby nie "desant" z poprzedniej ekipy w MGMiŻŚ. Wnieśli swoje "nie da się" ale czy trzeba było ministerstwo likwidować aby się ich pozbyć?

40 śródlądowych tankowców na Ren - mega-zamówienie dla stoczni DamenDrukuj

40 śródlądowych tankowców na Ren - mega-zamówienie dla stoczni Damen 
Nowa flota śródlądowych tankowców będzie czarterowana przez Shell i zarządzana przez holenderską VT Group. Za obsadę załogową odpowiada hamburski specjalista Marlow Navigation. Finansowanie pochodzi od inwestorów z amerykańskiego funduszu wspólnego inwestowania JP Morgan. Oznacza to, że broker frachtowy z Hamburga pozyskał partnerów w tym projekcie.

Zbiornikowce o podwójnym poszyciu i długości 110 m mają być napędzane silnikami gazowymi (LNG) i przy ładowności 2800 t charakteryzować się znacznie mniejszym zanurzeniem wynoszącym 3,25 m w porównaniu z typami konwencjonalnymi. Oznacza to, że nadal powinny mieć możliwość żeglowania po Renie i innych europejskich drogach wodnych, nawet przy niskim stanie wody - powiedział Damen Concordia o jednym z największych zamówień w historii firmy.

Konstrukcja statku oparta jest na projekcie ekologicznego tankowca „Parsifal” firmy Damen. Łącznie 3000 m³ mieści się w ośmiu zbiornikach o maksymalnym zanurzeniu 5,05 m. Damen milczy na temat ceny. Ostatnio holenderska stocznia dostarczyła zestaw sprzężony „Reinhold Deymann” dla armatora o tej samej nazwie z Haren / Ems, który jednak jest przeznaczony głównie do transportu węgla.

Nowe statki są przeznaczone głównie do transportu produktów naftowych z portów morskich ARA w Antwerpii, Amsterdamie i Rotterdamie przez Ren i system kanałów w głąb lądu. Jak podaje Concordia Damen, budowa serii 40 szt rozpocznie się w grudniu tego roku. Dostawa pierwszego statku planowana jest na listopad 2021 roku. Jak podaje stocznia - co miesiąc będzie wodowany jeden statek, ostatni w grudniu 2024 r.

JP Morgan od lat jest inwestorem w branży żeglugowej, ale amerykański fundusz inwestycyjny nie pojawił się jeszcze w branży żeglugi śródlądowej. Z drugiej strony Shell jest głównym klientem żeglugi śródlądowej.



tłum. A. Podgórski
Żadne komentarze nie zostały dodane.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.

Oceny

Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.

Żadne oceny nie zostały dodane.