Czat

Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.

Seehund
24.11.2020

Seehund
22.11.2020
Wiemy, gdzie dobrych doradców może znaleźć. .....ale czy szansę wykorzysta?

Apis
22.11.2020
Gdyby miał dobrych doradców w swoim gabinecie... Ma szansę: triumwirat "WZŻ" się rozleciał. Grin

Seehund
22.11.2020

Apis
16.11.2020
@Ziomal - byłoby zapewne trochę lepiej gdyby nie "desant" z poprzedniej ekipy w MGMiŻŚ. Wnieśli swoje "nie da się" ale czy trzeba było ministerstwo likwidować aby się ich pozbyć?

Śluzy Guzianka I i Guzianka II obsłużyły latem rekordową liczbę statków i jachtówDrukuj

Śluzy Guzianka I i Guzianka II obsłużyły latem rekordową liczbę statków i jachtów 
Śluzy Guzianka I i Guzianka II obsłużyły latem rekordową liczbę 22 tys. statków i jachtów - poinformowały Wody Polskie. To pokazuje, jak potrzebną inwestycją było wybudowanie nowej śluzy na Mazurach - dodano.

W tym roku w czerwcu Wody Polskie oddały do użytku pierwszą zbudowaną po II wojnie światowej na mazurskich jeziorach śluzę - Guzianka II.

System dwóch śluz Guzianka I i Guzianka II obsłużył w tym roku rekordową liczbę turystów. Blisko 22 tysiące jednostek pływało po Mazurach, pokonując dwumetrową różnicę poziomów wody pomiędzy jeziorami Guzianka Mała i Bełdany. Przez +starą Guziankę+ nasi pracownicy prześluzowali ponad 11 tys. jednostek pływających, z czego prawie pół tysiąca to statki Żeglugi Mazurskiej. Natomiast oddana do użytku wodniaków pod koniec czerwca nowa Guzianka obsłużyła 10,5 tys. żeglarzy i motorowodniaków. To pokazuje, jak ważną i potrzebną inwestycją było wybudowanie nowej śluzy na Mazurach - oceniła w rozmowie z PAP rzecznik prasowy Wód Polskich w Białymstoku Agnieszka Giełażyn-Sasimowicz.

Dla porównania rok wcześniej przez śluzę Guzianka I prześluzowało się 15,4 tys. jednostek pływających.

Guzianka II znacznie odciążyła wysłużoną śluzę Guzianka I. Rozdzielony został ruch jednostek pływających. Nową śluzę wybierały - zgodnie z naszymi zapowiedziami - łodzie i jachty, starą - oprócz łodzi, śluzowały się także statki. Dzięki nowej Guziance, w tym sezonie żeglugowym nie było godzinnych kolejek oczekujących na śluzowanie. Ruch został znacznie usprawniony, skrócił się także czas samego śluzowania - dodała Giełażyn-Sasimowicz.

Stara śluza Guzianka od lat była najbardziej obleganym przez żeglarzy miejscem na Szlaku Wielkich Jezior, w sezonie zdarzało się, że żeglarze na śluzowanie czekali kilka godzin. W związku z tym środowiska żeglarskie i samorządy z Mazur od lat zabiegały o budowę nowej śluzy, łączącej jeziora Guzianka Mała i Bełdany.

Budowa nowej śluzy Guzianka II rozpoczęła się w październiku 2018 r. i kosztowała ponad 30 mln zł - z tego środki UE stanowiły ponad 16 mln zł, środki budżetu państwa - ponad 3 mln zł, a pozostałe pieniądze to wkład własny Wód Polskich.

Obecnie Wody Polskie na Mazurach prowadzą remonty kanałów: Mioduńskiego, Grunwaldzkiego oraz Kanału Tałckiego.

Żadne komentarze nie zostały dodane.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.

Oceny

Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.

Żadne oceny nie zostały dodane.