Czat

Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.

Seehund
24.11.2020

Seehund
22.11.2020
Wiemy, gdzie dobrych doradców może znaleźć. .....ale czy szansę wykorzysta?

Apis
22.11.2020
Gdyby miał dobrych doradców w swoim gabinecie... Ma szansę: triumwirat "WZŻ" się rozleciał. Grin

Seehund
22.11.2020

Apis
16.11.2020
@Ziomal - byłoby zapewne trochę lepiej gdyby nie "desant" z poprzedniej ekipy w MGMiŻŚ. Wnieśli swoje "nie da się" ale czy trzeba było ministerstwo likwidować aby się ich pozbyć?

Zasady kwarantanny hamują żeglugęDrukuj

Zasady kwarantanny hamują żeglugęFederalne Stowarzyszenie Niemieckiej Żeglugi Śródlądowej (BDB) ostrzega przed ograniczeniami w ruchu towarowym. Nowe zasady korony znacznie spowalniają żeglugę śródlądową. BDB mówi jasno: „Rząd federalny wywołuje chaos w ruchu towarowym”, ponieważ wbrew wszelkim ostrzeżeniom stowarzyszeń transportowych i logistycznych ruch towarowy również jest teraz objęty nowym rozporządzeniem modelowym dotyczącym ochrony przed pandemią.

Mówiąc prostym językiem oznacza to, że pracownicy w transgranicznym transporcie towarów są zwolnieni z kwarantanny tylko wtedy, gdy przebywają krócej niż 72 godziny i jeśli przestrzegane są odpowiednie standardy ochrony i higieny. Tak jest w nowym tekście rozporządzenia rządu federalnego, który ma zostać przyjęty przez kraje związkowe. Stowarzyszenie narzeka, że apel BDB wystosowany do Federalnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych z początku października o rezygnację z tej „bezsensownej” regulacji i zapobieżenie niezauważeniu niekiedy dramatycznych konsekwencji pozostał bez odzewu.

»Regulacja ruchu towarowego jest daleka od jakiejkolwiek praktyki. Śródlądowe statki regularnie kursują przez ponad 72 godziny w sąsiednich krajach, takich jak Holandia czy Belgia ” - mówi prezes BDB Martin Staats (MSG). Czas oczekiwania w samych terminalach portów morskich w Rotterdamie i Antwerpii wynosi obecnie od trzech do czterech dni. „Gdyby to rozporządzenie zostało przyjęte i wdrożone przez kraje związkowe, Niemcy jako ośrodek przemysłowy i biznesowy w bardzo krótkim czasie uległyby załamaniu” - ostrzega Staats. Nie dałoby się wtedy utrzymać transportu dla przemysłu chemicznego, stalowego i naftowego oraz transportu kontenerów.

Wbrew zaleceniom branży transportowo-logistycznej, rząd federalny narusza ustalenia dotyczące europejskiej procedury „Green Lane”, która została ustalona w kwietniu 2020 r. dla swobodnego ruchu towarowego. „Będziemy protestować przeciwko temu podejściu w Brukseli i w Centralnej Komisji ds. Żeglugi na Renie w Strasburgu” - powiedział Staats.



tłum. A. Podgórski
#1 | marek56 w 24.10.2020 14:14
Widać, że też się miotają i podejmują chaotyczne działania nie biorąc pod uwagę dalekosiężnych skutków.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.

Oceny

Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.

Żadne oceny nie zostały dodane.