Czat

Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.

Seehund
24.11.2020

Seehund
22.11.2020
Wiemy, gdzie dobrych doradców może znaleźć. .....ale czy szansę wykorzysta?

Apis
22.11.2020
Gdyby miał dobrych doradców w swoim gabinecie... Ma szansę: triumwirat "WZŻ" się rozleciał. Grin

Seehund
22.11.2020

Apis
16.11.2020
@Ziomal - byłoby zapewne trochę lepiej gdyby nie "desant" z poprzedniej ekipy w MGMiŻŚ. Wnieśli swoje "nie da się" ale czy trzeba było ministerstwo likwidować aby się ich pozbyć?

Śluza Guzianka II oddana dla żeglarzyDrukuj

Śluza Guzianka II oddana dla żeglarzyOd czwartku żeglarze mogą korzystać z nowej śluzy Guzianka II w Rucianem-Nidzie, która łączy jeziora Guzianka Mała i Bełdany - poinformowały Wody Polskie.

Śluza Guzianka od lat była najbardziej obleganym przez żeglarzy miejscem na Szlaku Wielkich Jezior; w sezonie zdarzało się, że żeglarze na śluzowanie czekali kilka godzin. Wody Polskie podały w czwartek, że rocznie śluzowało się na Guziance 15 tys. jednostek. W związku z tym środowiska żeglarskie i samorządy z Mazur od lat zabiegały o budowę nowej śluzy, łączącej jeziora Guzianka Mała i Bełdany.

Budowa nowej śluzy Guzianka II rozpoczęła się w październiku 2018 r. i kosztowała ponad 30 mln zł - z tego środki UE stanowiły ponad 16 mln zł, środki budżetu państwa - ponad 3 mln zł, a pozostałe pieniądze to wkład własny Wód Polskich.

W nowej śluzie w dwóch rzędach może się zmieścić 10 jachtów dużych i średnich lub 12 średnich i małych. Długość śluzy wynosi 50 m, szerokość komory śluzy to 7,5 m, minimalna głębokość to 2 m.

Nowa śluza Guzianka II odciąży starą Guziankę i usprawni ruch na Wielkich Jeziorach Mazurskich. Istniejąca śluza Guzianka I wybudowana w 1879 r. stanowi bardzo ważny węzeł komunikacyjny Szlaku wielkich Jezior - podała w komunikacie rzeczniczka prasowa Wód Polskich w Białymstoku Agnieszka Giełażyn-Sasimowicz. Dodała, że nowa śluza jest pierwszym tego typu obiektem wybudowanym przez Polaków na Mazurach, pozostałe powstawały jeszcze w czasach Prus Wschodnich.

W tym sezonie żeglugowym będą działały obie śluzy – Guzianka I i Guzianka II. W przyszłości planowany jest remont "starej Guzianki", a po nim - rozdzielenie ruchu dużych jednostek pasażerskich od mniejszych, wykorzystywanych turystycznie. Guzianka I obsługiwałaby duże statki żeglugi, a nowa - mniejsze jednostki pływające.

W tym sezonie żeglugowym wszystkich użytkowników śródlądowych dróg wodnych obowiązuje zwolnienie z opłat za korzystanie ze śluz i odcinków śródlądowych dróg wodnych stanowiących własność Skarbu Państwa.

Żadne komentarze nie zostały dodane.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.

Oceny

Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.

Żadne oceny nie zostały dodane.