Czat

Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.

Seehund
24.11.2020

Seehund
22.11.2020
Wiemy, gdzie dobrych doradców może znaleźć. .....ale czy szansę wykorzysta?

Apis
22.11.2020
Gdyby miał dobrych doradców w swoim gabinecie... Ma szansę: triumwirat "WZŻ" się rozleciał. Grin

Seehund
22.11.2020

Apis
16.11.2020
@Ziomal - byłoby zapewne trochę lepiej gdyby nie "desant" z poprzedniej ekipy w MGMiŻŚ. Wnieśli swoje "nie da się" ale czy trzeba było ministerstwo likwidować aby się ich pozbyć?

Trwa procedura przetargowa na remonty kanałów na szlaku żeglugowym na MazurachDrukuj

Trwa procedura przetargowa na remonty kanałów na szlaku żeglugowym na MazurachTrwa procedura przetargowa na remont kanałów na szlaku żeglugowym na Mazurach. Remonty mają być tak przeprowadzone, by żegluga była możliwa - zapewnił prezes Wód Polskich Przemysław Daca. Modernizacja kanałów ma kosztować 163 mln zł.

Obecnie jesteśmy w fazie wyboru wykonawcy. Na ogłoszony przetarg wpłynęły oferty i w tej chwili jesteśmy w stanie przeglądania i oceny ofert na pierwsze trzy kanały. Myślę, że niebawem będziemy ogłaszać podpisanie umowy. Będziemy się śpieszyć, by w przyszłym roku na początku sezonu nawigacyjnego, kanały były wyremontowane"- powiedział PAP prezes Wód Polskich Przemysław Daca.

Na wykonawcę będzie nałożony obowiązek nieograniczania ruchu na kanałach. Będą różne rozwiązania, ale kanały będą nadal funkcjonalne i żegluga będzie się odbywała - wyjaśnił. Modernizacja kanałów na szlaku żeglownym od Mikołajek do Giżycka będzie kosztować 163 mln zł. Prace zaczną się w tym roku i potrwają do 2023 roku.

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie chce przebudować i umocnić 5 kanałów mazurskich: Mioduński, Tałcki, Grunwaldzki, Szymoński i Łuczański. Jak wyjaśniono, inwestycja jest niezbędna ze względu na silną degradację i zły stan techniczny ubezpieczeń brzegowych kanałów łączących jeziora oraz fragmentów nabrzeży jezior służących obsłudze ruchu żeglugowego. Ograniczona jest także drożność niektórych odcinków kanałów i jezior. Jest to spowodowane złym stanem technicznym urządzeń i budowli inżynierskich takich jak śluzy, mosty i kładki.

Wartość projektu to 163 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi 98 mln zł a wkład własny Gospodarstwa Wody Polskie to 48 mln zł.

Jak podawały wcześniej Wody Polskie, pierwsze postępowania przetargowe na roboty budowlane dotyczą trzech kanałów: Tałckiego, Grunwaldzkiego i Mioduńskiego. Kolejne dwa przetargi dotyczące kanałów: Szymońskiego i Giżyckiego planowane są do ogłoszenia w drugiej połowie tego roku. Roboty budowlane na Kanale Grunwaldzkim powinny zakończyć się w 2021 roku a na Tałckim i Mioduńskim w 2022 roku. Natomiast na kanałach: Szymońskim i Giżyckim do 2023 roku.

Żadne komentarze nie zostały dodane.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.

Oceny

Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.

Żadne oceny nie zostały dodane.