Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

tiktak
14.09.2020

tiktak
21.08.2020
[https://www.wody.
gov.pl/aktualnosci
/1274-wody-polskie
-uzyskaly-dofinans
owanie-na-rozwoj-o
drzanskiej-drogi-w
odnej-2][/url]

tiktak
10.08.2020

tiktak
04.08.2020
[url][/https://www
.portalmorski.pl/z
egluga/45901-jest-
projekt-uchwaly-ws
-rozbudowy-odrzans
kiej-drogi-wodnej-
na-odcinku-od-malc
zyc-do-lubiaza]

tiktak
04.08.2020
[https://www.porta
lmorski.pl/zegluga
/45876-ruszaja-rem
onty-kanalow-na-sz
laku-wielkich-jezi
or-mazurskich][/ur
l]

Trwa procedura przetargowa na remonty kanałów na szlaku żeglugowym na MazurachDrukuj

Trwa procedura przetargowa na remonty kanałów na szlaku żeglugowym na MazurachTrwa procedura przetargowa na remont kanałów na szlaku żeglugowym na Mazurach. Remonty mają być tak przeprowadzone, by żegluga była możliwa - zapewnił prezes Wód Polskich Przemysław Daca. Modernizacja kanałów ma kosztować 163 mln zł.

Obecnie jesteśmy w fazie wyboru wykonawcy. Na ogłoszony przetarg wpłynęły oferty i w tej chwili jesteśmy w stanie przeglądania i oceny ofert na pierwsze trzy kanały. Myślę, że niebawem będziemy ogłaszać podpisanie umowy. Będziemy się śpieszyć, by w przyszłym roku na początku sezonu nawigacyjnego, kanały były wyremontowane"- powiedział PAP prezes Wód Polskich Przemysław Daca.

Na wykonawcę będzie nałożony obowiązek nieograniczania ruchu na kanałach. Będą różne rozwiązania, ale kanały będą nadal funkcjonalne i żegluga będzie się odbywała - wyjaśnił. Modernizacja kanałów na szlaku żeglownym od Mikołajek do Giżycka będzie kosztować 163 mln zł. Prace zaczną się w tym roku i potrwają do 2023 roku.

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie chce przebudować i umocnić 5 kanałów mazurskich: Mioduński, Tałcki, Grunwaldzki, Szymoński i Łuczański. Jak wyjaśniono, inwestycja jest niezbędna ze względu na silną degradację i zły stan techniczny ubezpieczeń brzegowych kanałów łączących jeziora oraz fragmentów nabrzeży jezior służących obsłudze ruchu żeglugowego. Ograniczona jest także drożność niektórych odcinków kanałów i jezior. Jest to spowodowane złym stanem technicznym urządzeń i budowli inżynierskich takich jak śluzy, mosty i kładki.

Wartość projektu to 163 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi 98 mln zł a wkład własny Gospodarstwa Wody Polskie to 48 mln zł.

Jak podawały wcześniej Wody Polskie, pierwsze postępowania przetargowe na roboty budowlane dotyczą trzech kanałów: Tałckiego, Grunwaldzkiego i Mioduńskiego. Kolejne dwa przetargi dotyczące kanałów: Szymońskiego i Giżyckiego planowane są do ogłoszenia w drugiej połowie tego roku. Roboty budowlane na Kanale Grunwaldzkim powinny zakończyć się w 2021 roku a na Tałckim i Mioduńskim w 2022 roku. Natomiast na kanałach: Szymońskim i Giżyckim do 2023 roku.

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL