Czat

Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.

Seehund
24.11.2020

Seehund
22.11.2020
Wiemy, gdzie dobrych doradców może znaleźć. .....ale czy szansę wykorzysta?

Apis
22.11.2020
Gdyby miał dobrych doradców w swoim gabinecie... Ma szansę: triumwirat "WZŻ" się rozleciał. Grin

Seehund
22.11.2020

Apis
16.11.2020
@Ziomal - byłoby zapewne trochę lepiej gdyby nie "desant" z poprzedniej ekipy w MGMiŻŚ. Wnieśli swoje "nie da się" ale czy trzeba było ministerstwo likwidować aby się ich pozbyć?

Rejs nowych lodołamaczy do portu na Zbiorniku Wodnym WłocławekDrukuj

Rejs nowych lodołamaczy do portu na Zbiorniku Wodnym WłocławekDziś ze Stoczni Koźle Sp. z o.o. w Kędzierzynie-Koźlu wyruszyły lodołamacze, które płyną do docelowego portu we Włocławku. Obecnie na rzekach panują dogodne warunki do przeprawy. Jednostki pływające zostały wybudowane na potrzeby działań na włocławskim zbiorniku. Zasilą flotę lodołamaczy Wód Polskich na Zbiorniku Wodnym Włocławek.

Lodołamacz czołowy Orkan i liniowy Sokół, zostały wybudowane w Stoczni Koźle Sp. z o.o. w Kędzierzynie-Koźlu. Jednostki pokonają ponad 1 500 km drogą wodną: 756 km Odrą, 522 km Morzem Bałtyckim i 260 km Wisłą. Do Włocławka powinny dotrzeć w połowie czerwca. Przeprawę będziemy relacjonować na profilu facebookowym Wód Polskich.

Projekt „Budowa 2 lodołamaczy dla potrzeb zimowej osłony przeciwpowodziowej na terenie działania RZGW w Warszawie” realizowany był od 2016 roku, koszt projektu to 37.087.394,23 PLN, z czego dofinansowanie w ramach POIiŚ oś priorytetowa II, działania 2.1 ze środków UE wynosi 31.520.103,10 PLN. Wybudowane lodołamacze to nowoczesne jednostki, które będą służyły do prowadzenia zimowej osłony przeciwpowodziowej na Zbiorniku Wodnym Włocławek. Wyposażone są w sondę wielowiązkową, która pozwoli monitorować dno zbiornika, w panele fotowoltaiczne i oświetlenie ledowe, napędzane są silnikami spalinowymi, które spełniają obowiązujące normy środowiskowe. Lodołamacze mają funkcje holowników.

#1 | barkaz4003 w 30.05.2020 21:40
Czemu przez Morze a nie rzekami . Przecie to jednostki rzeczne.
#2 | Apis w 31.05.2020 08:24
Mają zanurzenie 150 cm. Droga wodna Odra-Wisła (czyli Warta i Noteć) nie gwarantuje takich głębokości - niegdyś zupełnie przeciętnych na tych wodach.

Swoją drogą to obciach - zwłaszcza w świetle chwalenia się tzw. "MDW E-70".
#3 | koj w 31.05.2020 11:17
Wydaje się, że to wiadomość o budowie lodołamaczów.
Dla mnie jest to wiadomość o tym, że:
- zostało uruchomione i wdrożone finansowanie budowy floty,
- istnieją w "ten kraju" stocznie rzeczne zdolne do wyprodukowania zaawansowanej technicznie jednostki pływającej.
Może zostaną zamówione i wybudowane porządne pogłębiarki + barki i pchacze do wywozu urobku dla PGW WP w celach utrzymania stosownych głębokości na śródlądowych drogach wodnych. Przecież jest to firma, która zarabia na wytwarzaniu energii elektrycznej to i może (mogę się mylić) zarabiać na kruszywie rzecznym.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.

Oceny

Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.

Żadne oceny nie zostały dodane.