Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

tiktak
14.09.2020

tiktak
21.08.2020
[https://www.wody.
gov.pl/aktualnosci
/1274-wody-polskie
-uzyskaly-dofinans
owanie-na-rozwoj-o
drzanskiej-drogi-w
odnej-2][/url]

tiktak
10.08.2020

tiktak
04.08.2020
[url][/https://www
.portalmorski.pl/z
egluga/45901-jest-
projekt-uchwaly-ws
-rozbudowy-odrzans
kiej-drogi-wodnej-
na-odcinku-od-malc
zyc-do-lubiaza]

tiktak
04.08.2020
[https://www.porta
lmorski.pl/zegluga
/45876-ruszaja-rem
onty-kanalow-na-sz
laku-wielkich-jezi
or-mazurskich][/ur
l]

Dodatkowe prace w ramach remontu śluzy Opatowice we WrocławiuDrukuj

Dodatkowe prace w ramach remontu śluzy Opatowice we WrocławiuWody Polskie zwiększyły zakres koniecznych do wykonania robót budowlanych w ramach prowadzonej modernizacji śluzy Opatowice we Wrocławiu. Prace remontowe związane z unowocześnieniem obiektu hydrotechnicznego mają się zakończyć jeszcze w tym roku. Wtedy z poszerzonej kładki technologicznej znów będą mogli korzystać mieszkańcy i turyści odwiedzający Wyspę Opatowicką.

Drugi etap modernizacji śluzy Opatowice polega na remoncie klinkierowych i kamiennych okładzin głowy dolnej i górnej, wymianie wyeksploatowanych urządzeń mechanicznych śluzy: wrót wsporczych, zamknięć kanałów obiegowych, zużytych napędów, pogłębieniu awanportów, wykonaniu ubezpieczenia brzegów w ich rejonie w sposób pozwalający na cumowanie małych jednostek pływających oraz remoncie i odbudowie schodów skarpowych. Nowy wygląd zyskają również perony, budynek sterówki, oświetlenie zewnętrzne i ogrodzenie zewnętrzne śluzy. Pojawi się też nowa instalacja zasilająca wraz z szafami sterowniczymi pozwalająca na pełną automatyzację procesu śluzowania i system monitoringu.

Po zakończeniu remontu przywrócony zostanie ruch pieszy poprzez wydzielony korytarz komunikacyjny i poszerzoną kładkę nad wrotami górnymi. Zdemontowane wrota dolne po wykonaniu zabiegów konserwacyjnych zostaną wyeksponowane na terenie przyległym do śluzy. Wszystkie prace remontowe wykonywane są pod nadzorem konserwatora zabytków.

Roboty dodatkowe, o które na początku stycznia 2020 roku rozszerzono kontrakt, dotyczą między innymi iniekcji spajającej wraz z klamrowaniem bloku głowy górnej i dolnej, a także wykonania iniekcji uszczelniających rys, powstałych w kanałach obiegowych śluzy. Ostatecznie drugi etap remontu śluzy Opatowice będzie kosztował około 8 milionów złotych. Wykonawcą prac jest spółka Eco–Polcon z Malczyc.

Przypomnijmy, że w ramach pierwszego etapu na śluzie Opatowice zakończonego wiosną 2018 roku zrealizowano między innymi remont komory śluzy - wykonano nową konstrukcję betonową kotwioną do istniejących ścian. Lico ściany komór zostało odtworzone i zyskało nową okładzinę z cegły klinkierowej razem z koroną peronu. Powierzchnie betonowe ścian komory poddano zabiegowi reprofilacji. Wykonano również remont spękanej betonowej płyty dennej komory śluzy. Wymieniono pachoły cumownicze i naścienne oraz drabinki ewakuacyjne w obrębie komory. Koszt tego etapu wyniósł ponad 1,5 mln złotych.

#1 | budro2 dnia 24.01.2020 08:13
Zawierucha wojenna zmiotła mostek poniżej dolnej głowy . Pozostały po nim resztki fundamentów. Od wojny ruch pieszo-rowerowy przez wyspę Opatowicką odbywa się po wrotach głowy górnej. Nie jest to dobre rozwiązanie nawet jeżeli pomosty będą miały szerokość 1,5m. Myślę że przy takiej inwestycji można było zbudować nową kładkę, a przynajmniej posadowić używaną, jak na śluzie Bartoszowice. Na pewno coś by się w Polsce znalazło.
#2 | Marian Janas dnia 25.01.2020 18:53
Nie wiem do jakich celów służył mostek którego już nie ma. Ale co do możliwości przejścia na wyspę poszerzoną kładką na wrotach górnych śluzy to dla ruchu pieszo rowerowego według mnie takie rozwiązanie zupełnie wystarczy. Z uwagi na brak mostka przez śluzę mogą przepłynąć jachty z wrocławskich klubów żeglarskich na pobliski Bajkał bez konieczności kładzenia masztu. Nawet most Wschodniej Obwodnicy Wrocławia jest na tyle wysoki, że można pod nim przepłynąć bez kładzenia masztu.
#3 | budro2 dnia 27.01.2020 07:55
To jest dobry argument przeciw kładce. Jednak z wrót GG korzysta setki razy więcej osób na szlaku pieszo-rowerowym przez wyspę Opatowicką niż żeglarzy. . Ruch publiczny po wrotach nakłada na RZGW (WP) odpowiedzialność z tytułu BHP oraz konieczność zabezpieczenia przed dewastacją: napędów, pokryw kanałów instalacyjnych i innego wyposażenia GG śluzy. Przed remontem wszystko co nie było solidnie zamocowane (przyspawane) lądowało w wodzie lub poszło na złom. Może ? monitoring załatwi problem.
#4 | Szafranek dnia 24.02.2020 02:05
Masz rację Gieniu obiekty hydro techniczne nie służą do spacerów,a żadna kamera nie uchroni ich przed dewastacją.Potrzebna jest przeszkolona kadra i tak jak mówisz nie zależny mostek na GG.Na pewno jak znam życie nic z tego nie będzie z powodu braku kadry jak i pieniędzy.Pozdrawiam serdecznie Szafranek.
#5 | budro2 dnia 27.02.2020 10:31
Zapewne nie będzie kładki. Aby było dobrze dla wszystkich kładka powinna być łukowa, nad dolnym awanportem, światło min 6m powyżej głowy dolnej, czyli min9m od NPP (dla Omegi). Skarpy boczne są wysokie więc da się to zrobić. Obecnie trwa dyskusja jak zapewnić bezpieczeństwo przejścia po wrotach: sygnalizacja świetlna?, bramki?, szlabany?.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL