Dodatkowe prace w ramach remontu śluzy Opatowice we WrocławiuDrukuj

Dodatkowe prace w ramach remontu śluzy Opatowice we WrocławiuWody Polskie zwiększyły zakres koniecznych do wykonania robót budowlanych w ramach prowadzonej modernizacji śluzy Opatowice we Wrocławiu. Prace remontowe związane z unowocześnieniem obiektu hydrotechnicznego mają się zakończyć jeszcze w tym roku. Wtedy z poszerzonej kładki technologicznej znów będą mogli korzystać mieszkańcy i turyści odwiedzający Wyspę Opatowicką.

Drugi etap modernizacji śluzy Opatowice polega na remoncie klinkierowych i kamiennych okładzin głowy dolnej i górnej, wymianie wyeksploatowanych urządzeń mechanicznych śluzy: wrót wsporczych, zamknięć kanałów obiegowych, zużytych napędów, pogłębieniu awanportów, wykonaniu ubezpieczenia brzegów w ich rejonie w sposób pozwalający na cumowanie małych jednostek pływających oraz remoncie i odbudowie schodów skarpowych. Nowy wygląd zyskają również perony, budynek sterówki, oświetlenie zewnętrzne i ogrodzenie zewnętrzne śluzy. Pojawi się też nowa instalacja zasilająca wraz z szafami sterowniczymi pozwalająca na pełną automatyzację procesu śluzowania i system monitoringu.

Po zakończeniu remontu przywrócony zostanie ruch pieszy poprzez wydzielony korytarz komunikacyjny i poszerzoną kładkę nad wrotami górnymi. Zdemontowane wrota dolne po wykonaniu zabiegów konserwacyjnych zostaną wyeksponowane na terenie przyległym do śluzy. Wszystkie prace remontowe wykonywane są pod nadzorem konserwatora zabytków.

Roboty dodatkowe, o które na początku stycznia 2020 roku rozszerzono kontrakt, dotyczą między innymi iniekcji spajającej wraz z klamrowaniem bloku głowy górnej i dolnej, a także wykonania iniekcji uszczelniających rys, powstałych w kanałach obiegowych śluzy. Ostatecznie drugi etap remontu śluzy Opatowice będzie kosztował około 8 milionów złotych. Wykonawcą prac jest spółka Eco–Polcon z Malczyc.

Przypomnijmy, że w ramach pierwszego etapu na śluzie Opatowice zakończonego wiosną 2018 roku zrealizowano między innymi remont komory śluzy - wykonano nową konstrukcję betonową kotwioną do istniejących ścian. Lico ściany komór zostało odtworzone i zyskało nową okładzinę z cegły klinkierowej razem z koroną peronu. Powierzchnie betonowe ścian komory poddano zabiegowi reprofilacji. Wykonano również remont spękanej betonowej płyty dennej komory śluzy. Wymieniono pachoły cumownicze i naścienne oraz drabinki ewakuacyjne w obrębie komory. Koszt tego etapu wyniósł ponad 1,5 mln złotych.

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL