Hydepark

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Seehund
09.11.2019

mkrakowiak74
03.10.2019
ZARZĄDZENIE NR 1/2019 DYREKTORA U Ż Ś WE WROCŁAWIU http://edziennik.m
alopolska.uw.gov.p
l/WDU_K/2019/6873/
akt.pdf

mkrakowiak74
01.10.2019
Pracownicy Centrum Operacyjnego w Poznaniu stworzyli graficzną prezentację aktualnych warunków żeglugowych. http://www.poznan.
rzgw.gov.pl/szlaki
-zeglowne/aktualne
-warunki-zeglugowe

Ziomal
27.09.2019

mkrakowiak74
24.09.2019

OT Logistics negocjuje sprzedaż działalności żeglugi śródlądowej w NiemczechDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 29.11.2019 11:09:38
  • 374 czytań
  •  2 komentarze
OT Logistics negocjuje sprzedaż działalności żeglugi śródlądowej w NiemczechOT Logistics otrzymała wiążącą ofertę zakupu udziałów spółki Deutsche Binnenreederei AG (DBR), operatora żeglugi śródlądowej w Niemczech oraz floty przynależnej do tej działalności. Oferta złożona przez potencjalnego nabywcę za udziały przypadające OT Logistics opiewa na kwotę ok. 19 mln EUR. Do transakcji dojść może w pierwszej połowie 2020 r. DBR to niemiecka spółka, w której OT Logistics posiada 81,08% udziałów.

Ewentualna sprzedaż Deutsche Binnenreederei wpisuje się w założenia planu naprawczego Grupy OT Logistics przyjętego blisko rok temu. Plan naprawczy zakłada redukcję zadłużenia Grupy m.in. poprzez sprzedaż nieruchomości i aktywów operacyjnych.

– Potencjalna sprzedaż udziałów niemieckiej spółki oraz jednostek pływających OT Logistics przynależnych do tej działalności pozwoli na zasilenie Grupy znaczącą kwotą, która posłużyć może redukcji zadłużenia i uregulowaniu istotnych zobowiązań. To kolejna pozytywna informacja, po umowie sprzedaży nieruchomości we Wrocławiu, która przybliża nas do celu planu naprawczego, czyli istotnej redukcji zadłużenia oraz wyraźnej poprawy płynności finansowej OT Logistics w kolejnych miesiącach – mówi Radosław Krawczyk, prezes zarządu OT Logistics. Niemal cała nasza dotychczasowa aktywność w segmencie żeglugi śródlądowej prowadzona jest w Niemczech. Skala działalność żeglugi śródlądowej w Polsce od wielu kwartałów pozostaje niewielka, głównie z uwagi na nieodpowiedni stan dróg wodnych – dodaje Radosław Krawczyk.

Na początku września tego roku OT Logistics otrzymała niewiążącą ofertę od kupującego, jednak z uwagi na negocjacje prowadzone z potencjalnym nabywcą informacja ta została utajniona. Ujawnienie informacji związane jest z otrzymaniem od potencjalnego nabywcy finalnej oferty zakupu na kwotę ok. 19 mln EUR. Wkrótce rozpoczną się rozmowy dotyczące szczegółów transakcji, której finalizacja oczekiwana jest w pierwszej połowie 2020 r. Finalizacja umowy zależy od spełnienia określonych warunków biznesowych oraz zgód organów nadzorczych kupującego i sprzedającego.

Deutsche Binnenreederei AG to niemiecka spółka z siedzibą w Berlinie, której podstawowym profilem jest działalność transportowa wodna i spedycja. Spółka zajmuje się także składowaniem, przeładunkami, asystowaniem przy robotach hydrotechnicznych oraz innymi usługami związanymi z działalnością transportową i spedycyjną. OT Logistics posiada 81,08% kapitału zakładowego tej spółki. Grupa OT Logistics dysponuje flotą ok. 600 jednostek żeglugi śródlądowej z czego zdecydowana większość wykorzystywana jest w Niemczech.

Po pierwszym półroczu 2019 r. segment żeglugi śródlądowej i pozostałych przewozów (w którym przychody DBR stanowią większość), stanowił ponad 20% skonsolidowanych przychodów Grupy Kapitałowej OT Logistics. Wyniki Grupy za III kwartały 2019 r. zostaną opublikowane 29 listopada.

Grupa Kapitałowa OT Logistics realizuje obecnie plan naprawczy przyjęty w grudniu 2018 r. Jego celem jest poprawa płynności finansowej oraz osiągnięcie w 2020 r. skonsolidowanej rentowności EBITDA na poziomie ok. 10% poprzez m.in. zmiany w strukturze zarządzania Grupą, centralizację procesów, eliminowanie dublujących się kompetencji, optymalizację stawek za świadczone usługi przy jednoczesnej kontroli kosztów, a także sprzedaż nieruchomości, które nie są wykorzystywane w bieżących operacjach oraz sprzedaż wybranych aktywów operacyjnych. Pozytywne efekty ma przynieść również zmniejszenie nakładów inwestycyjnych. Plan zakłada działania w perspektywie 1-2 lat.




foto. Andrzej Podgórski
#1 | Seehund dnia 06.12.2019 21:19
Potencjalny bankrut próbuje się ratować wyprzedażą tego co ma wartość, tego co szybko znajdzie nabywcę, tego co podtrzyma go przy życiu. Ta ulica jest ślepa i w nią wszedł OT Logistics. Do sprzedania jest co raz mniej i smutny koniec jest bliski. Zapewne tłuste gryzonie uciekną z pokładu unosząc tłuste kąski.
#2 | mkrakowiak74 dnia 08.12.2019 09:26
Plan naprawczy OT Logistics przynosi efekty

https://www.porta...osi-efekty

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL