Hydepark

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Seehund
09.11.2019

mkrakowiak74
03.10.2019
ZARZĄDZENIE NR 1/2019 DYREKTORA U Ż Ś WE WROCŁAWIU http://edziennik.m
alopolska.uw.gov.p
l/WDU_K/2019/6873/
akt.pdf

mkrakowiak74
01.10.2019
Pracownicy Centrum Operacyjnego w Poznaniu stworzyli graficzną prezentację aktualnych warunków żeglugowych. http://www.poznan.
rzgw.gov.pl/szlaki
-zeglowne/aktualne
-warunki-zeglugowe

Ziomal
27.09.2019

mkrakowiak74
24.09.2019

Opowieści starego szypra - cz. IIDrukuj

Opowieści starego szypra - cz. IIStatki żaglowe główne w kierunku Szczecina płynęły głównym krótszym ramieniem Świny obok zalewu pogłębionym torem wodnym (tzw. Kaiserfahrt) o szerokości 9,5 metra oznakowanym bojami świetlnymi. Statki pełnomorskie o głębokim zanurzeniu aby mogły przejść do Szczecina były częściowo odładowywane (odlichtowywane) na barki odrzańskie. Pozostałe odnogi szlaku wodnego czyli Peene i Dziwna nie były używane przez statki morskie ze względu na małe głębokości toru wodnego rzędu 3 - 4 metry.

W czasach świetności żeglugi zalewowej do wybuchu I wojny światowej flota zalewowa składała się z około 300 prywatnych statków pochodzących z miasteczek i wiosek położonych nad zalewem ale w okresie międzywojennym liczba ta znacząco spadła. Oprócz jednego stalowego 500 tonowego i 4 drewnianych 400 tonowych statków flota zalewowa składała się z drewnianych 250 tonowych statków typu Finowmass mogącymi pływać do Berlina i po pomorskich drogach wodnych.

Statki zalewowe były rozpoznawane po wyższej burcie i kształcie kadłuba, wyposażeniu kotwicznym i mocniejszym sterem w stosunku do statków odrzańskich. Cały artykuł: czytaj...
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL