Hydepark

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Seehund
09.11.2019

mkrakowiak74
03.10.2019
ZARZĄDZENIE NR 1/2019 DYREKTORA U Ż Ś WE WROCŁAWIU http://edziennik.m
alopolska.uw.gov.p
l/WDU_K/2019/6873/
akt.pdf

mkrakowiak74
01.10.2019
Pracownicy Centrum Operacyjnego w Poznaniu stworzyli graficzną prezentację aktualnych warunków żeglugowych. http://www.poznan.
rzgw.gov.pl/szlaki
-zeglowne/aktualne
-warunki-zeglugowe

Ziomal
27.09.2019

mkrakowiak74
24.09.2019

Gróbarczyk: jestem przygotowany na kolejnej protesty ws. przekopu Mierzei WiślanejDrukuj

Gróbarczyk: jestem przygotowany na kolejnej protesty ws. przekopu Mierzei WiślanejJestem przygotowany na kolejne protesty ws. przekopu Mierzei Wiślanej, do zablokowania inwestycji nie ma żadnych podstaw - mówił w poniedziałek minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk. Poinformował, że podjęto decyzję o rozbudowie terminalu DCT w Gdańsku.

Minister pytany był w TVP Info m.in. o to, czy spodziewa się jakiś ruchów ze strony Rosji, reakcji na rozpoczęcie budowy przekopu Mierzei Wiślanej. "Jestem przygotowany na to, że w dalszym ciągu będziemy mieli bardzo silne oddziaływanie przede wszystkim na Komisję Europejską (...) w celu zablokowania tej inwestycji. To jest kluczowa inwestycje, jeśli chodzi o region kaliningradzki. Stajemy się liderem, a przede wszystkim uruchamiamy tereny, które nie miały żadnej szansy, aby funkcjonować gospodarczo. Dzisiaj ta część staje się bardzo atrakcyjna dla inwestorów i zaczynamy konkurencyjnie wygrywać w tym obszarze" - tłumaczył minister.

Zdaniem Gróbarczyka każdy może protestować, ale tej inwestycji nie można zablokować, bowiem - jak podkreślił - nie ma ku temu żadnych podstaw. Podkreślił, że takie inwestycje są na porządku dziennym w Europie Zachodniej, a Holandia nie mogłaby bez nich funkcjonować. Według niego protesty są elementem walki politycznej, ale przede wszystkim konkurencji.

"Bo przecież za tym, że powstaje nowa inwestycja, powstaną kolejne - związane z rozbudową portu w Elblągu" - mówił Gróbarczyk. Zaznaczył, że inwestycje będą dotyczyć całego Zalewu Wiślanego, dlatego jesteśmy zdeterminowani, aby w 2022 r. pierwsze jednostki wpłynęły kanałem z Bałtyku na Zalew Wiślany.

"Uruchomienie przekopu to (...) stworzenie możliwości dla zupełnie nowych operatorów, również tych, którzy do tej pory nie mieli szansy ulokowania się w portach. (...) To jest ogromna szansa na rozwój Polski Wschodniej (...), to jest po prostu potrzebne dla Polski, aby mogła się swobodnie rozwijać" - dodał.

Gróbarczyk odniósł się także do jego ostatniej wizyty w Singapurze i koncepcji budowy hubu transportowego w Gdańsku. Jak przypomniał, mamy już mocną współpracę z firmą PSA International - operatorem portu w Singapurze, który jest inwestorem w DCT, gdańskim terminalu głębokowodnym.

"Spotkanie dotyczyło kolejnej inwestycji, czyli rozbudowy tego terminala. Podjęliśmy odpowiednie decyzje w tym zakresie" - powiedział Gróbarczyk. "Jego zdaniem DCT stwarza możliwości, które trzeba wykorzystać, aby stać się hubem. "A mamy ku temu ogromne podstawy właśnie w postaci tych przeładunków, które cały czas wzrastają i tych inwestycji, które powinniśmy zrealizować" - mówił. Zauważył, że dynamika wzrostu przeładunków w DCT wynosi blisko 20 proc.

4 października w Elblągu podpisano umowę ws. budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. Według resortu gospodarki morskiej, budowa nowej drogi wodnej ma poprawić dostęp do portu w Elblągu oraz zagwarantować Polsce swobodny dostęp z Zalewu Wiślanego do Bałtyku, z pominięciem kontrolowanej przez Rosję Cieśniny Piławskiej.

Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma mieć około 1 km długości i 5 metrów głębokości. Umożliwi wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości - 20 m. Budowa kanału ma potrwać do 2022 roku.

Jak mówił w zeszłym tygodniu PAP wiceprezes Portu Gdańsk Marcin Osowski, Port Gdańsk aktywnie szuka nowych inwestorów i kontrahentów dla Portu Centralnego, a organizacja misji w Singapurze była naturalnym wyborem dla gdańskiego portu. Singapur jest bowiem jednym z największych portów azjatyckich i jednym z najważniejszych centrów finansowych i logistycznych świata. Stąd też pochodzi największy operator i inwestor w gdańskim porcie - singapurska grupa PSA International. W maju br. PSA wspólnie z Polskim Funduszem Rozwoju oraz IFM Global Infrastructure Fund zakupiło największy terminal kontenerowy w Polsce - DCT Gdańsk.

Port Gdańsk planuje zrealizować Port Centralny z wykorzystaniem formuły Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. W maju b.r. zaprezentowano ostateczną koncepcję. Zakłada ona budowę nowego portu, który miałby powstać w sąsiedztwie gdańskiego półwyspu Westerplatte. W ramach przedsięwzięcia przewidziano budowę dziewięciu terminali, czterech obrotnic oraz trzech torów podejściowych. Inwestycja zakłada też budowę 19 km nabrzeży eksploatacyjnych oraz 8,5 km falochronów. W porcie mają znaleźć się m.in. dwa nowe terminale kontenerowe, terminal offshore, LNG przestrzeń dla stoczni i statków pasażerskich. Inwestycja ma kosztować ok. 12 mld zł, a pierwsze terminale mają pojawić się w 2029 r.

#1 | marek56 dnia 05.11.2019 12:58
Czy wreszcie zaczęli już kopać ? Czy dalej czas oczekiwania. Na co ?
#2 | wanoga dnia 08.11.2019 10:09
A przy okazji nieco informacji wpisujących się w obecne działania polityczne Rosji http://historia-wyzynaelblaska.pl/granica-polsko-radziecka-w-b.-prusach-wschodnich.php . Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL