Hydepark

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

mkrakowiak74
03.10.2019
ZARZĄDZENIE NR 1/2019 DYREKTORA U Ż Ś WE WROCŁAWIU http://edziennik.m
alopolska.uw.gov.p
l/WDU_K/2019/6873/
akt.pdf

mkrakowiak74
01.10.2019
Pracownicy Centrum Operacyjnego w Poznaniu stworzyli graficzną prezentację aktualnych warunków żeglugowych. http://www.poznan.
rzgw.gov.pl/szlaki
-zeglowne/aktualne
-warunki-zeglugowe

Ziomal
27.09.2019

mkrakowiak74
24.09.2019

Ziomal
20.09.2019

Kadłub Velassaru ze stoczni Malbo holowany do HolandiiDrukuj

Kadłub Velassaru ze stoczni Malbo holowany do HolandiiW niedzielę, 22 września przed południem, Szczecin opuścił polski holownik Ikar z częściowo wyposażonym statkiem śródlądowym do przewozu ładunków drobnicowych i suchych masowych Velassaru. Szczecin był dla statku rzecznego postojem po spławieniu Odrą w celu przygotowania do holowania morskiego do Holandii.

Głównym kontraktującym, który doposaży zaprojektowany przez Shipbuilding Solutions z Krimpen aan de Lek statek i przekaże go armatorowi, jest stocznia Asto Shipyard położona w Raamsdonksveer na południe od Dordrecht i Gorinchem (niedaleko Rotterdamu).

Na zlecenie Asto Shipyard częściowo wyposażona jednostka zbudowana została w podwykonawstwie przez stocznię Malbo Sp. z o.o. w Małczycach koło Wrocławia. Wodowanie w Małczycach miało miejsce 2 września. Ikar z holowanym kadłubem spodziewany jest wstępnie w Rotterdamie 28 września.

PBS Masowiec / drobnicowiec śródlądowy Velassaru - charakterystyka podstawowa:
stocznia (kadłub i częściowe wyposażenie) - Malbo Sp. z o.o., Małczyce, Polska
główny kontraktujący (wykończenie, wyposażenie, zdanie) - Asto Shipyard, Holandia
długość całkowita - 84,30 m
długość między pionami - 82,50 m
szerokość - 9,50 m
wysokość boczna - 3,30 m
zanurzenie - 3,30 m
nośność - 1750 t
pojemność ładowni - 2100 m³
pojemność zbiorników paliwowych - 36 m³
pojemność na wodę pitną - 12 m³
moc napędu głównego - 7535 kW (1000 KM)
prędkość eksploatacyjna - 15 km/h

#1 | marek56 dnia 23.09.2019 11:00
No i extra. Szkoda tylko, że nie dla naszego armatora. I nie zgadza mi się moc głównego napędu. Jeżeli 7535 kW to wychodzi 10000 KM ale to chyba trochę Smile za dużo jak na taką jednostkę. A jeżeli 1000 KM to 753,5 kW. Tak mi się wydaje Smile .
#2 | ango dnia 23.09.2019 19:02
Czy ten rząd - jak często to podkreślał i akcentował - rzeczywiście dba o rozwój żeglugi śródlądowej w RP ?
#3 | budro2 dnia 25.09.2019 08:56
Czy rzeczywiście dba o rozwój żeglugi śródlądowej w RP ? to jeszcze za wcześnie stwierdzić. Ale już można powiedzieć że żaden poprzedni nie był tak aktywny.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL