W Gdańsku rozpoczął się proces kapitana statku, który przepłynął pod opuszczaną kładkąDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 17.06.2019 13:43:22
  • 508 czytań
  •  8 komentarzy
W Gdańsku rozpoczął się proces kapitana statku, który przepłynął pod opuszczaną kładkąPrzed Sądem Rejonowym w Gdańsku rozpoczął się w czwartek proces Marka W., kapitana statku wycieczkowego, który w lipcu 2017 r. na Motławie przepłynął tuż pod opuszczanym betonowym przęsłem zwodzonej kładki.

Do incydentu doszło 25 lipca 2017 r. na Motławie w Gdańsku. W trakcie opuszczania ruchomej kładki dla pieszych przepłynął pod nią statek pasażerski Danuta. Jednostka poruszała się w kierunku przystani Zielona Brama.

Jak ustalono w śledztwie, które prowadziła Prokuratura Rejonowa Gdańsk-Śródmieście, statek poruszał się zbyt szybko: kierujący nim oskarżony Marek W. znacznie przekroczył dozwoloną w tym miejscu prędkość. Jednostka płynęła, mimo że znajdująca się na jej drodze kładka zaczęła się opuszczać.

Według prokuratury kierujący statkiem Marek W. w końcu rozpoczął hamowanie, ale stało się to zbyt późno: jednostka wpłynęła pod opuszczające się przęsło i przepłynęła pod nim. Tylko szczęśliwy zbieg okoliczności sprawił, że kładka nie zahaczyła o statek i nie ucierpiały osoby przebywające na jego pokładzie.

Statkiem podróżowało 139 pasażerów. W tej sprawie prokuratura oskarżyła także operatora kładki, którego proces ma się rozpocząć w listopadzie.

#1 | marek56 dnia 17.06.2019 14:58
Dlaczego u nas wiele spraw postawionych jest "na opak" ? Czy nie powinno być tak, że statek ma bewzględne pierszeństwo pod ruchomym mostem ? Opuszczanie mostu powinno rozpocząć się dopiero wtedy jak jednostka przepłynie pod mostem, a nie na odwrót. Cyt. "kierujący statkiem ... rozpoczął hamowanie" - a hamulce miał sprawne ?. Co najmniej dziwne. To nie jest most, po którym musi być utrzymana płynność ruchu (np kolejowy) tylko kładka dla pieszych, którzy akurat w tym miejscu mogą poczekać
Poprawcie mnie jak nie mam racji.
#2 | Apis dnia 17.06.2019 15:06
Sprawa podobna do kolizji statku z... kolejką napowietrzną "Polinka" we Wrocławiu. Kapitana obarczono winą choć do dziś nie ma w tym miejscu żadnego ostrzeżenia (znak o prześwicie pionowym pod wiszącymi linami nie jest opatrzony dodatkową informacją "Kolej linowa"). Ciekaw jestem, czy w Gdańsku są sygnały świetlne (semafory) przed tą kładką. Ciekaw jestem czy w obydwu przypadkach operatorzy urządzeń mają jakiekolwiek przeszkolenie w sprawie faktu, że pracują na szlaku statków.
#3 | marek56 dnia 17.06.2019 16:23
I jeszcze jedno - czy jest zapewniona łączność radiowa pomiędzy operatorem kładki, a statkiem ?
#4 | miroslaw rajski dnia 17.06.2019 18:53
Nie rozumiem. Czyżby nie było sygnalizacji świetlnej? A jeżeli to dlaczego?
#5 | Apis dnia 18.06.2019 06:57
Operator kładki rozpoczął opuszczanie jej mimo, iż widział zbliżający się statek? Nie mógł zatrzymać opuszczania? Chyba łatwiej zatrzymać opuszczanie kładki niż rozpędzony statek...

Dlatego wciąż pytam o przeszkolenie operatorów kładek, kolejek linowych, promów na uwięzi itp.
#6 | Seehund dnia 18.06.2019 17:37
Prokuratura ustaliła, że statek poruszał się zbyt szybko. To znaczy, że jest tam znak ograniczenia prędkości i DANUTA ma AIS. Była by to sprawa jasna, bo jeżeli nie to za rogiem stali? Oskarżyli również operatora. Pewnie za to o czym napisał Apis. Nie opuszczał jej dla nadjeżdżającego pociągu.
#7 | mkrakowiak74 dnia 19.06.2019 12:09
#8 | baca_young dnia 19.06.2019 19:36
To jest ta sama "skrupulatna" i bardzo "merytoryczna" prokuratura od Amber Gold i innych cudów gdańskich?.Kapitanowi założono postępowanie z urzędu ? czy ktoś złożył doniesienie? a jeśli tak to ciekawe kto? . W końcu jednak nic się nie stało nie licząc odrobiny adrenaliny u uczestników zdarzenia.Ludzie często sporo płacą za "dreszczyk emocji" a tu przecież była darmocha.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL