Hydepark

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Seehund
09.11.2019

mkrakowiak74
03.10.2019
ZARZĄDZENIE NR 1/2019 DYREKTORA U Ż Ś WE WROCŁAWIU http://edziennik.m
alopolska.uw.gov.p
l/WDU_K/2019/6873/
akt.pdf

mkrakowiak74
01.10.2019
Pracownicy Centrum Operacyjnego w Poznaniu stworzyli graficzną prezentację aktualnych warunków żeglugowych. http://www.poznan.
rzgw.gov.pl/szlaki
-zeglowne/aktualne
-warunki-zeglugowe

Ziomal
27.09.2019

mkrakowiak74
24.09.2019

Upubliczniono studium wykonalności Dunaj-Odra-ŁabaDrukuj

Upubliczniono studium wykonalności Dunaj-Odra-ŁabaMinisterstwo Transportu Republiki Czeskiej publikuje ostateczną wersję studium wykonalności korytarza wodnego Dunaj-Odra-Łaba. Materiał jest również przygotowywany do dyskusji w rządzie. Analiza ekonomiczna wykazała, że ​​najkorzystniejsza jest gałąź Dunaj-Odra, gałąź do Łaby jest najbardziej wymagającą inwestycją i zmniejsza efektywność całego korytarza. Studium wykonalności ocenia korzyści z inwestycji na wartość do 585 miliardów koron.

- Według oceny ekonomicznej sensowne jest kontynuowanie planowania korytarza wodnego, który łączy Dunaj z Odrą. Centralna Komisja Ministerstwa Transportu proponuje, aby zaniechać planowania głęzi łabskiej ze względu na bardzo wysokie koszty budowy długich tuneli żeglownych. Dlatego zalecimy rządowi, aby kontynuować przygotowania połączenia Dunaj-Odra, którego koszt szacowany jest 283 miliardów koron - mówi minister transportu Dan Ťok.

W badaniu oceniano różne warianty korytarza wodnego, w tym kombinacje tylko niektórych jego gałęzi. Wyniki potwierdziły ryzykowność wariantu projektu, który obejmuje łącznik do Łaby. W związku z tym Centralna Komisja Ministerstwa Transportu zaleciła skupić się na Dunajsko-Odrzańskiej części projektu, negocjując z Polską i Słowacją miejsca poprowadzenia korytarza oraz we współpracy z oboma krajami dokonać oceny oddziaływania na środowisko (OOŚ) dla tej inwestycji.

O dalszych krokach w przygotowaniu korytarza wodnego zdecyduje rząd, który następnie może zatwierdzić zalecenia Centralnej Komisji Ministerstwa Transportu, tj. aby nie skupiać się na odcinku do Łaby i na terenie Republiki Czeskiej kontynuować planowanie odcinka Dunaj-Odra.

Ministerstwo Transportu zleciło opracowanie studium wykonalności korytarza wodnego Dunaj-Odra-Łaba, którego celem było zbadanie efektywności ekonomicznej projektu z punktu widzenia żeglugi, inżynierii, gospodarki wodnej, energetyki i rekreacji. Studium zostało przygotowane zgodnie z Rezolucją Rządową z dnia 19 stycznia 2011 r., która miała na celu zapewnienia niezbędnego rezerwy terenowej dla korytarza wodnego oraz decyzji w sprawie ochrony lub wyłączenia spod ochrony tych terenów. Prace nad studium rozpoczęto w lipcu 2016 r. a ostateczna wersja dokumentu została zatwierdzona przez Centralną Komisję w grudniu 2018 r.

Można pobrać treść Studium z linku poniżej - ze względu na ograniczoną przepustowość łącza dodano dwa dodatkowe linki. Jednocześnie należy pamiętać, że całość ma około 5 GB i jest w języku czeskim.

Link 1
Link 2
Link 3




tłum. Andrzej Podgórski
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL