Kadłuby holenderskich policyjnych statków patrolowych ze stoczni Damen z KoźlaDrukuj

Kadłuby holenderskich policyjnych statków patrolowych ze stoczni Damen z KoźlaStocznia Damen Shipyards z Kędzierzyna-Koźla wykona kadłuby dwóch łodzi patrolowych [przeznaczonych ostatecznie] dla holenderskiej policji - poinformował PAP prezes firmy Jacek Małek.

Prezes Małek powiedział PAP, że umowa obejmuje wykonanie w kędzierzyńskiej stoczni dwóch aluminiowych kadłubów łodzi patrolowych o długości 25 i 20 metrów [dla firmy holenderskiej z grupy, do której należy także stocznia w Koźlu - PortalMorski.pl]. Po wycięciu i zespawaniu wszystkich elementów łodzie trafią do Holandii, gdzie zostanie zamontowana nadbudówka i osprzęt techniczny.

Według informacji spółki istnieje możliwość poszerzenia zamówienia o kolejne trzy łodzie.

"Już po Nowym Roku rozpoczynamy prace. Wiosną 2019 r. obie jednostki muszą być w Holandii. Dla naszej stoczni jest to pewne wyzwanie. Po raz pierwszy robimy kadłuby aluminiowe. Nie są to jednostki o dużych gabarytach, więc może w nich pracować ograniczona liczba osób. Na szczęście mamy wypróbowaną ekipę, która powinna sprostać zadaniu" - podkreśla Małek.

Po wykonaniu kadłuby przepłyną Odrą do Choruli pod Opolem, a następnie po załadunku na ciężarówki pojadą do Holandii.

Zlecenie dla stoczni z Koźla jest konsekwencją zamówienia na sześć łodzi patrolowych z Damen Shipyards złożonego przez holenderską policję dla jej jednosteh Zeehavenpolitie (policja portowa) i Landelijke Eenheid, o którym poinformowano pod koniec czerwca br.

Trzy nowe statki będą mogły operować na morskich wodach przybrzeżnych (Stan Patrol 2506), a pozostałe trzy - na śródlądowych drogach wodnych (Stan Patrol 2005). Wszystkie sześć zostanie zbudowanych w głównej siedzibie Damen w Gorinchem w Holandii i mają zostać dostarczone w latach 2019-2021.

Nowe jednostki Stan Patrol 2005 będą zmodernizowaną wersją istniejących statków tego projektu, eksploatowanych już m.in. przez holenderską policję i służby celne oraz policję niemiecką.

Statki patrolowe będą miały aluminiowe kadłuby i kompozytowe nadbudówki, będą więc lekkie, co przyczyni się do zmniejszenia zużycia paliwa. Jak czytamy w oficjalnym komunikacie holenderskiej grupy stoczniowej - Damen był w stanie spełnić bardzo surowe wymagania dotyczące redukcji hałasu i wpływu na środowisko, a nawet je przekroczyć.

Zamówione przez holenderską policję statki patrolowe, z których część będzie miało kadłuby z Koźla, wedle projektu spełniają już nowe przepisy dotyczące ochrony środowiska (Euro Stage V dla statków śródlądowych) w zakresie czystszych emisji spalin, które mają być wprowadzone w 2020 r.

Na rufie morskiego statku patrolowego - Damen Stan Patrol 2506 - zaplanowano pochylnię, z której będzie można wodować łódź hybrydową (RIB).

Układ sterówki został w projekcie w pełni zindywidualizowany, a statki zostaną wyposażone w technologię noktowizyjną.

Nowe statki patrolowe zastąpią eksploatowane obecnie i wejdą do służby na wodach Morza Północnego i holenderskich drogach śródlądowych, a także w portach Vlissingen, IJmuiden i Rotterdam.

Kontrakt na kadłuby statków patrolowych, które ostatecznie, po wyposażeniu w Holandii, trafią do holenderskiej policji jest kolejnym zamówieniem, jakie stocznia realizuje na rzecz holenderskich stoczni z grupy Damen. Firma z Koźla w przyszłym roku rozpocznie budowę pięciu elektrycznych autobusów wodnych, które będą użytkowane przez Arrivę w Kopenhadze.





Portal Morski
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL | Aerografia | Krismods | Dysnet