Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

tiktak
14.09.2020

tiktak
21.08.2020
[https://www.wody.
gov.pl/aktualnosci
/1274-wody-polskie
-uzyskaly-dofinans
owanie-na-rozwoj-o
drzanskiej-drogi-w
odnej-2][/url]

tiktak
10.08.2020

tiktak
04.08.2020
[url][/https://www
.portalmorski.pl/z
egluga/45901-jest-
projekt-uchwaly-ws
-rozbudowy-odrzans
kiej-drogi-wodnej-
na-odcinku-od-malc
zyc-do-lubiaza]

tiktak
04.08.2020
[https://www.porta
lmorski.pl/zegluga
/45876-ruszaja-rem
onty-kanalow-na-sz
laku-wielkich-jezi
or-mazurskich][/ur
l]

Największy czeski armator śródlądowy przejęty przez niemieckiego giganta RhenusDrukuj

Największy czeski armator śródlądowy przejęty przez niemieckiego giganta RhenusSpółka żeglugowa ČSPL od połowy listopada nie jest już w czeskich rękach. Spółka Argo Bohemia sprzedała ją niemieckiej grupie logistyczno-transportowej Rhenus. Wynika to z danych w rejestrze handlowym, w którym Rhenus PartnerShip Beteiligungs jest zarejestrowany jako nowy i wyłączny właściciel ČSPL. O sprzedaży mówiono w branży od dawna.

Powody transakcji i inne szczegóły nie są jeszcze znane. Jiří Kratochvíl, dyrektor wykonawczy Argo Bohemia, odesłał do wydanej wspólnej informacji prasowej. Jedną z głównych przyczyn może być nieżeglowność czeskiej Łaby. Z tego powodu ČSPL wykonuje już znaczną większość swoich usług na zachodnioeuropejskich rzekach. Według raportu za rok 2017 flota ČSPL zawijała najczęściej do portów Hamburga, Bremy, Bülstringen, Duisburga, Rotterdamu, Antwerpii i Lubeki.

ČSPL użytkuje siedem zestawów pchanych i 21 frachtowców. Do 2017 roku wykazała przy przychodach w kwocie 123 milionów straty w wysokości 3,5 mln. Wynika to między innymi z dalszego spadku transportu transgranicznego, gdyż żegluga Łabą była ograniczona lub wstrzymana na 210 dni. Krytyczny jest odcinek graniczny niedaleko Děčína, gdzie państwo czeskie od lat bezskutecznie planuje wybudować śluzę.

Spółka ČSPL została założona w 2002 roku na ruinach poprzedniczki - Československé Plavby Labské, która zbankrutowała. Syndyk masy upadłościowej sprzedał funkcjonalne części spółki, z których jedna stała się nową ČSPL. Grupa Rhenus to gigant transportowy o zasięgu światowym, obejmujący praktycznie wszystkie rodzaje transportu. Grupa zatrudnia prawie 30 000 osób, a roczny obrót wynosi około 4,8 miliarda euro.

Drugą pod względem wielkości żeglugową spółką w Czechach jest firma EVD-Sped, której właścicielami są Richard Vojta i Lukáą Hradský. Narzekają też od dawna na niespławność Łaby i bezczynność państwa.

zdopravy.cz, tłum.: Andrzej Podgórski
#1 | ango dnia 28.11.2018 20:47
Jak dla mnie, powtarza się pewna dziwna prawidłowość w odniesieniu do naszych, rodzimych warunków - nasz tabor odrzański i OT Logistics; jak bardzo żeglowna jest Odra wiedzą wszyscy zainteresowani - niskie stany wody z uwagi na powtarzające sie susze hydrologiczne a do pełni "szczęścia" wystarczy remont jednego stopnia wodnego i szlak wodny jest zakorkowany (śluzy jednokomorowe); Czesi podobnie jak my żyją mitem kanału DOL, wielokrotnie dawali temu wyraz - a tutaj problem podstawowy, rzeka Łaba, która powinna być żeglowna jak kiedyś, zamiera pod względem żeglugowym - nam przynajmniej po 30 latach udało się sfinalizować Malczyce, ciekawe czy na wspomnianej planowanej śluzie obok Děčína, uda im się pobić ten rekord ... jak widać, nie tylko u nas żegluga śródlądowa ma pod przysłowiową górkę ....

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL