Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

tiktak
14.09.2020

tiktak
21.08.2020
[https://www.wody.
gov.pl/aktualnosci
/1274-wody-polskie
-uzyskaly-dofinans
owanie-na-rozwoj-o
drzanskiej-drogi-w
odnej-2][/url]

tiktak
10.08.2020

tiktak
04.08.2020
[url][/https://www
.portalmorski.pl/z
egluga/45901-jest-
projekt-uchwaly-ws
-rozbudowy-odrzans
kiej-drogi-wodnej-
na-odcinku-od-malc
zyc-do-lubiaza]

tiktak
04.08.2020
[https://www.porta
lmorski.pl/zegluga
/45876-ruszaja-rem
onty-kanalow-na-sz
laku-wielkich-jezi
or-mazurskich][/ur
l]

W Niemczech ekologiczny transport uwolniony z opłatDrukuj

W Niemczech ekologiczny transport uwolniony z opłatPobór opłat za korzystanie z dróg wodnych w Niemczech jest już historią: Komisja Budżetowa niemieckiego Bundestagu postanowiła wczoraj całkowicie znieść te opłaty. Dotyczy to wszystkich rzek i kanałów na terytorium federalnym, za wyjątkiem Kanału Kilońskiego i Mozeli. Żegluga śródlądowa i jej klienci uzyskują w ten sposób oszczędności rzędu 45 milionów euro rocznie, ogłosił Bundesverband der Deutschen Binnenschifffahrt (Federacja Niemieckiej Żeglugi Śródlądowej).

- W ścisłej współpracy z przemysłem żeglugowym i przemysłem, wielokrotnie wskazywaliśmy, że podatki od transportu wodnego muszą spadać po tym, jak obniżka cen frachtu kolejowego doprowadziła do znacznej ingerencji w konkurencję między tymi dwoma rodzajami transportu - skomentował prezes BDB Martin Staats. Dzięki swobodnemu korzystaniu z dróg wodnych zwiększa się atrakcyjność żeglugi dla gospodarki i przemysłu. W ten sposób położono kamień węgielny pod przekładanie ruchu towarowego na przyjazną środowisku żeglugę śródlądową.

Zniesienie opłat przewozowych jako środka do wzmocnienia śródlądowych dróg wodnych zapowiadane było przez rząd federalny w umowie koalicyjnej, ale we wstępnym projekcie budżetu początkowo były utrzymane i obecnie to skorygowano i od nowego roku 2019 nie będą już obowiązywały.

---

Założona w 1974 r Federacja Niemieckiej Żeglugi Śródlądowej (Bundesverband der Deutschen Binnenschifffahrt e.V.) reprezentuje wspólne interesy handlowe pracodawców żeglugi towarowej i pasażerskiej - ponad polityką, rządem i innymi instytucjami.

Członkami BDB są zatem osoby fizyczne, firmy żeglugowe i ich związki. Dla dobra BDB działają również członkowie wspierający. Stowarzyszenie z siedzibą w Duisburgu i przedstawicielstwem w Berlinie zajmuje stanowisko w kwestiach polityki transportowej i aktywnie uczestniczy w kształtowaniu gospodarczych warunków ramowych.

BDB jest też użytkownikiem zakotwiczonego w Duisburgu statku szkolnego "Rhein" - jedynego takiego w Europie centrum kształcenia i dokształcania kadr w żegludze śródlądowej.

źródło: binnenschifffahrt-online.de
tłumaczenie i foto: Andrzej Podgórski
#1 | marek56 dnia 14.11.2018 11:05
Co na to Wody Polskie ?
#2 | baca_young dnia 15.11.2018 08:10
Wody Polskie Panie Marku nabiorą wody w usta Smile))
#3 | koj dnia 15.11.2018 11:40
Gwoli sprawiedliwości wspomnę, że osoby obecnie piastujące stanowiska w instytucji Wody Polskie od dawna postulowały o zniesienie opłat za korzystanie z dróg wodnych. W tej materii kluczowym jest stanowisko Ministerstwa Finansów.
#4 | marek56 dnia 15.11.2018 11:50
Pytanie moje było nieco zaczepne. Tu chyba rację ma Kol. Zbyszek (koj). Wszyscy niestety jesteśmy uzależnieni od rządzących kasą. A oni nie zawsze (u nas prawie nigdy) nie rozumieją, że czasem więcej korzyści przynosi zmniejszenie fiskalizmu.
Przy okazji, Wszystkiego Najlepszego dla Kol. @baca young. Pozdrawiam serdecznie.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL