OT Logistics nie płaci - dzierżawcy floty blokują portDrukuj

OT Logistics nie płaci - dzierżawcy floty blokują portOd kilku miesięcy OT Logistics zalega z wypłatą należności za wykonane przewozy dzierżawcom pchaczy, obsługujących linię węglową Gliwice - Wrocław. Załogi de facto kredytują "największego w Europie" armatora śródlądowego - nie mając już pieniędzy na paliwo i opłaty za śluzowania. Zdecydowali się więc na wstrzymanie świadczenia usług do czasu uregulowania zaległych płatności.

OT Logistics zamiast wypłacić należne pieniądze wstrzymała przewozy Odrą, decydując się na przerzucenie całego transportu węgla z Gliwic do Elektrociepłowni Wrocław na kolej. Rzecz w tym, że z uwagi na brak infrastruktury kolejowej (bocznicy do Elektrociepłowni) ostatni kilometr węgiel pokonuje z nabrzeża Portu Miejskiego (tzw. "ciepłej wody") do nabrzeża Elektrociepłowni wodą. Przewozy te realizuje jeden z pchaczy.

Zdesperowani dzierżawcy - wyczuwając w takim rozwiązaniu próbę dalszego zwlekania z zapłatą zaległych frachtów - podjęli desperacką decyzję o zablokowaniu dostępu do "ciepłej wody", co uniemożliwi przerzut wodą ładunku węgla z wagonów do nabrzeża Elektrociepłowni. Dzierżawcy zawiadomili Radę Kapitanów oraz media. Będziemy informować o rozwoju wypadków.

informacja własna
foto: Janusz Fąfara
#1 | leszek-w dnia 25.09.2018 10:31
Trzymam kciuki za chłopaków!Ot Logistyk do sądu ,tylko jakiego?
#2 | koj dnia 25.09.2018 11:36
Znów to wkleję:
OT LOGISTICS:
DWA POROZUMIENIA
06 września 2018 | Źródło: Parkiet

OT Logistics zawarło aneks do umowy kredytu inwestycyjnego udzielonego spółce w łącznej wysokości 50 mln zł. Na jego mocy termin spłaty kredytu ma zostać wydłużony do 14 września, o ile firma spełni dodatkowe warunki.
OT Logistics zawarło też porozumienie z Open Finance Obligacji Korporacyjnych Europy Środkowej i Wschodniej FIZ AN, posiadaczem 21,5 tys. obligacji serii G spółki, o łącznej wartości nominalnej 21,5 mln zł. Na jego mocy obligatariusz zobowiązał się warunkowo m.in. do nieskorzystania z prawa złożenia żądania przedterminowego wykupu tych papierów i wyraził warunkową wolę wydłużenia terminu wykupu do 18 listopada 2019 r.
OT Logistics informuje, że w dalszym ciągu prowadzi negocjacje w sprawie uzgodnienia warunków refinansowania zadłużenia.
Z opublikowanych ostatnio danych wynika, że na koniec marca zadłużenie krótkoterminowe OT Logistics wynosiło 335,2 mln zł.
#3 | Janusz Fafara dnia 25.09.2018 13:28
Stawiam jeden do tysiąca, że wcześniej czy później OTL sprzeda elektrociepłowni będącej dziś własnością Polskiej Grupy Energetycznej bocznicę ( około 700 metrów torów od nastawni do bramy elektrociepłowni, a takie zakusy już były bodajże w roku 2010 lub 2011) i tym sposobem pozbędą się kłopotu z dzierżawcami.
#4 | plewa dnia 26.09.2018 14:13
OT jest pod ścianą. Do końca roku tylko na spłatę obligacji potrzebują ponad 130 mln zł. Do tego spłata kredytu 50 mln. Spłatę przesuwają co kilka dni. W czerwcu miał być program refinansowania. Nie ma do dzisiaj. Do dzisiaj nie ma raportu za I półrocze. Ciekawe dlaczego.
#5 | plewa dnia 28.09.2018 09:36
Dla ciekawych po opublikowaniu raportu.
https://logistyka...1_0_0.html
#6 | Black Hawk dnia 28.09.2018 16:17
OTL to już bankrut a dzierżawcy razem z nim niestety. To smutna prawda. Części z nich oszustów nie żałuję.
#7 | Seehund dnia 01.10.2018 20:22
Panowie Dzierżawcy, jakie macie umowy dzierżawy, że baliście się wysłać wezwań do zapłaty, a następnie wystąpić do sądu o ogłoszenie niewypłacalności dłużnika?
Na co liczyliście pływając kilka miesięcy bez wypłat?
Nadzieją, że bankrut zapłaci? Bankrut nie płaci, bankrut wysysa. Daliście się frajersko wykorzystać, a teraz możecie sobie tylko blokować. Życzę pomyślnego finału, ale czarno to widzę.
#8 | koj dnia 02.10.2018 12:29
Kol. Seehund podejrzewam coś innego, dzierżawca raczej nie może "podskoczyć" - będzie później miał trudności z dostaniem frachtu.
#9 | Seehund dnia 02.10.2018 20:45
Kol. koj. Organizowanie blokady to "podskakiwanie", czyli mogą, ale dlaczego tak późno?
#10 | Raku20 dnia 04.10.2018 14:32
To co pamiętam to nie pierwszy raz jak oni nie płacą za odratrans też były problemy.No niestety jak się inwestuje dużą kasę to skądś ją trzeba brać także dzierżawcy "złożyli" się na inwestycje ot.Ciiekaw jestem jakbyście odezwali się do pana ministra żeglugi -tak trąbią o poprawie warunków w naszym zawodzie niech może coś pomogą w tej sprawie.Przecież Ot to największa firma w Polsce żeglugowa!
Życzę powodzenia w odzyskaniu pieniędzy!
#11 | darek klepacki dnia 10.10.2018 13:11
Dzień dobry.Ta sytuacja która jest dzisiaj w OT to powtórzenie akcji z 2011 tylko wtedy mieliśmy ich na widelcu ,ale jak zwykle paru naszych kolegów za garść srebrników dało się omamić i wtedy jeszcze Odratrans się dzięki nim uratowała. My wraz ze wspólnikami widząc to się dzieje oddaliśmy dzierżawy i podaliśmy ich do sądu.Dzięki temu że mieliśmy starą umowę rozprawa odbyła się w Wrocławiu, oczywiście wygrana z pełnymi skutkami prawnymi dla nas tzn. musieli spłacić zaległości w ciągu jednego tygodnia plus kara bez możliwości odwołania.Patrząc dzisiaj na to co tam się dzieje wcale nie jest mi żal moich kolegów po fachu ,sami sobie są winni bo jak była okazja rozwiązać temat dzierżaw to oni nas wtedy zdradzili , dzisiaj moim zdaniem są pozamiatani na całej linii.Przykro jest ale widocznie los tak chciał.Z poważaniem Darek Klepacki.
#12 | Black Hawk dnia 14.10.2018 18:24
Panie Darku OTL to już bankrut, dzierżawcy nie zdają lub nie chcą zdawać sobie jeszcze z tego sprawy, także z tego, że zostaną na lodzie z długami i komornikami na karku, potracą domy, dobra. Będzie tak jak pan Darku napisał(są już pozamiatani, niektórych nie żal mi bo to oszuści, nie płacący załogom, zaopatrujący taksiarzy w paliwo w Szczecinie i innych miastach.). OT Logistics. Nowe barwy starego lider. Mamy 70 lat doświadczenia - tak się chwali firma na swojej stronie internetowej. Jakim cudem, skoro marka OT Logistics funkcjonuje dopiero od 2012 roku? Przecież firma, która tak podkreśla międzynarodowy charakter, ma PRL-owskie korzenie ŻnO. To główny akcjonariusz to warszawski I Fundusz Mistral S.A.Ma on nieco ponad 60 proc. akcji OT Logistics. To fundusz zadecydował i o rebrandingu firmy. Odratrans zmieniło nazwę na OT Logistic bo nikt nie chciał z nimi rozmawiać. Firma istnieje dzięki niewolniczej pracy dzierżawców. Stawki są tak niskie, że niedługo nikt na tych statkach nie będzie chciał pracować. Ta firma to jedna wielka pijawka i pralnia pieniędzy. Przypomnijcie sobie jak kiedyś transport rzeczny dobrze funkcjonował. Po wykupieniu przez Odra Trans wszystko padło. Pozbywali się barek za bezcen, wyprzedawali za granicę, oraz złomowali pchacze. Wysyłali barki do Niemiec. Po prostu rozkradli. Nie dziwie się skoro większościowym udziałowcem jest jakiś fundusz Mistral S.A. a fundusze są po to żeby prowadzić lewe interesy. Cały tabor mocno przestarzały, wszystko się psuje a bieżące koszty remontów musi pokrywać dzierżawca, którego obciążają niemal za wszystko a należność ściągają poprzez kompensaty. Doprowadzili do tego, że dzierżawcy muszą tankować paliwo za ich pośrednictwem, za które pobierają prowizję. Za paliwo płacą naszymi pieniędzmi ale nikomu nie udało się otrzymać potwierdzenia przelewu do firmy paliwowej. O ładunki trzeba się prosić, zabiegać, przeważnie nie wiadomo, jaki będzie fracht za przewieziony towar. Nie wypłacają dzierżawcom wypracowanych przez nich pieniędzy a jeśli już, to jakieś marne grosze, które nie wystarczają na zapłatę zobowiązań w kraju (ZUS, podatki, płace dla pracowników, których dzierżawcy zatrudniają i wiele innych). Na kompensaty potrafią zabrać po kolei należne dzierżawcom pieniądze z 10 wystawionych przez nich faktur po kolei za wykonane usługi, tak, że dzierżawcy często pozostają bez żadnych finansów przez dłuższy czas a ich zadłużenie wobec kontrahentów w kraju oraz zatrudnianych przez nich załóg wciąż rośnie. Stawki za przewozy nie zmieniły się od 2012 roku mimo, że wciąż drożeje paliwo, obciążenia z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce także. Pozdrawiam- kapitan i mech na emeryturze.
#13 | Black Hawk dnia 14.10.2018 18:43
Kolego Koj oni tak piszą o sobie: To dopiero paradoks - choć w Polsce żegluga śródlądowa jest w powijakach, to szczecińska firma jest europejskim liderem tego rynku. 800 barek OT Logistics wozi jednak głównie towary na terenie Niemiec. Bo w Polsce szlaki są zbyt słabo rozwinięte. Giełdowa firma OT Logistics to europejski lider żeglugi śródlądowej. W pierwszym kwartale 2018 r. przychody spółki przekroczyły 226 mln zł. Poza transportem rzecznym zajmuje się też spedycją, transportem kolejowym, ma w portfolio również usługi portowe. Firma coraz śmielej rozpycha się po rynku, ale bardziej niemieckim niż polskim. Firma kontroluje na przykład niemiecką Deutsche Binnenreederei. Niedawno ta berlińska firma uruchomiła ambitny projekt przewozów ładunków ponadgabarytowych po rzece Łabie. Większość barkowej floty OT Logistics operuje na terenie Niemiec. Nawet 80-90 procent. To efekt znacznie lepiej utrzymanych szlaków wodnych w Niemczech, w porównaniu do Polski przyznaje Andrzej Klimek, wiceprezes OT Logistics. Jednak pozostałe usługi OT, czyli na przykład spedycja, opierają się głównie na polskich klientach. Ale świadczymy też usługi na terenie krajów Beneluksu, w Czechach, na Słowacji, w krajach Skandynawskich, na Bałkanach, Wielkiej Brytanii i USA dodaje Andrzej Klimek. Poza niemiecką firmą, OT kontroluje również Żeglugę Bydgoską. Ma swoje porty w Gdyni, Świnoujściu, Kołobrzegu, Wrocławiu i Opolu. Jest też udziałowcem portu w chorwackiej Rijece.

Ps..Czyli tyle srok za ogon, i stąd te długi, bo wszędzie nie płacą, portowcom także.
#14 | Black Hawk dnia 14.10.2018 19:01
OT Logistics może mieć kłopoty finansowe? Zwyczajne walne zgromadzenie akcjonariuszy OT Logistics zadecydowało w środę, aby nie przeprowadzać głosowania nad uchwałą w sprawie wyrażenie zgody na ustanowienie zastawu na przedsiębiorstwie. Zastaw miałby na celu "zabezpieczenie roszczeń wynikających z nowych umów kredytowych oraz innych nowych zobowiązań finansowych spółki” poinformował zarząd w komunikacie dla inwestorów giełdowych. Jak z kolei poinformowali ZWZ przedstawiciele zarządu, „nie został jeszcze zakończony proces rozmów dotyczący określenia warunków ustanowienia zastawu na przedsiębiorstwie”.

W związku z powyższym przewodniczący walnego zgromadzenia złożył wniosek formalny o wstrzymanie się z głosowania nad uchwałą. Obecnie głównymi akcjonariuszami OT Logistics są: Fundusz Mistral (57,52 proc. ogólnej liczby głosów w spółce), Metlife Otwarty Fundusz Emerytalny (17,78 proc.) i PTE Allianz Polska (6,61 proc.). Całość pod linkiem. https://logistyka...1_0_0.html

Ps...Naprawdę? naprawdę ktoś jest zaskoczony?
#15 | Black Hawk dnia 14.10.2018 19:08
OT Logistics miał większe przychody, ale i większą stratę. W I połowie 2018 roku grupa kapitałowa OT Logistics osiągnęła 477,9 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost o ponad 10 proc. w porównaniu z 2017 rokiem. Poniosła natomiast stratę netto w wysokości 25,9 mln zł (rok temu minus 4,3 mln zł). Większa strata jest przede wszystkim wynikiem wysokich kosztów finansowych – stwierdza zarząd. Struktura przychodów
Od I kwartału 2018 r. Grupa Kapitałowa dzieli w inny sposób przychody, na cztery główne segmenty działalności: spedycji (stanowią 54 proc. łącznych przychodów), żeglugi śródlądowej wraz z pozostałymi przewozami (24 proc.), usług portowych (15 proc.) i usług kolejowych (7 proc.). Pozostałe przychody stanowiły w I półroczu 1 proc.

W segmencie portowym wyróżniała się działalność OT Port Świnoujście, który zwiększył wolumen przeładunków o 43 proc. rok do roku, głównie dzięki większym przeładunkom węgla i rudy. Duży wzrost przeładunków drobnicowych (o 34 proc.) odnotował również OT Port Gdynia, jednak na całym wyniku przeładunków zaważyły niższe wolumeny ładunków masowych, w tym agro. Także chorwacki port Luka Rijeka miał niższe obroty, ponieważ nie były w pełni wykorzystane jego moce przeładunkowe.
Restrukturyzacja finansów
Zarząd prowadzi prace nad refinansowaniem zadłużenia i może wyemitować nowe akcje, co przełoży się na obniżenie kosztów obsługi zadłużenia. W maju tego roku zarząd OT Logistics ogłosił program emisji obligacji do 200 mln zł. OT Logistics ustanawia zastaw rejestrowy

„Grupa realizuje założoną strategię i co bardzo ważne generuje gotówkę. Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wyniosły 37,6 mln zł wobec 14,3 mln zł przed rokiem. Teraz naszym priorytetem są prace nad refinansowaniem i obniżeniem kosztów obsługi zadłużenia” powiedział Zbigniew Nowik, prezes zarządu. Jak dodał, „OT Logistics zawsze regulowała swoje zobowiązania wobec wierzycieli, jednak obecna trudna sytuacja na rynku obligacji nie ułatwia nam zadania. Naszym celem jest obniżenie kosztów zadłużenia i zapewnienie środków na dalszy rozwój”. https://logistyka...1_0_0.html
#16 | Black Hawk dnia 14.10.2018 19:14
OT Logistics ustanawia zastaw rejestrowy. Nadzwyczajne walne zgromadzenie OT Logistics ustaliło dziś (11 września), po wznowieniu obrad przerwanych 29 sierpnia, że wyraża zgodę na ustanowienie zastawu rejestrowego (lub zastawów rejestrowych) na przedsiębiorstwie. Jest to koniecznie w celu zabezpieczenia wierzytelności przysługujących z tytułu kredytów oraz obligacji. Ich łączną kwotę określono na 360 mln zł. Maksymalna kwota zabezpieczenia wyniesie do 150 proc. wartości wierzytelności. Wśród wymienionych wierzycieli wskazuje się banki, które już udzieliły lub udzielą kredytów - mBank, Bank BGŻ BNP Paribas, Raiffeisen Bank Polska, Santander Bank, Polska S.A. (wcześniej pod nazwą Bank Zachodni WBK) i Bank Gospodarstwa Krajowego. Są nimi też podmioty, które objęły obligacje wyemitowane przez spółkę przed lub po dacie podjęcia dzisiejszej uchwały. Wierzycielami są lub mogą być też agenci zabezpieczeń, powołani przez któregokolwiek z wierzycieli. Przypomnijmy, że 4 września OT Logistics podpisał aneks do umowy celowego kredytu inwestycyjnego w maksymalnej wysokości 50 mln zł. Udzieliły go banki: BGŻ BNP Paribas, Bank Zachodni WBK, Raiffeisen Bank Polska oraz mBank. 10 września spółka przedterminowo wykupiła 3600 szt. obligacji na okaziciela serii G o łącznej wartości nominalnej 3,6 mln zł. Wykup pozostałych 17,9 tys. sztuk tych obligacji przypada na 28 września 2018 r., przy czym obligatariusz wyraził warunkowe wydłużenia terminu do 18 listopada 2019 r.
https://logistyka...1_0_0.html

Ps...OT idzie na dno. Miliony ton przeładowane w portach przez garstkę ludzi na przestarzałym i zdezelowanym sprzęcie, a pieniędzy jak nie było tak nie ma. Wszędzie długi, nie mają na podstawowe części, nie mają na paliwo, bałagan że głowa boli. Dawno do drzwi tej spółki powinien zapukać prokurator.
#17 | Black Hawk dnia 14.10.2018 19:28
A miało być tak pięknie! A tu bęc! OT Logistics z nowym prezesem..6 marca 2014 (artykuł sprzed 4 lat)
Dotychczasowy prezes zarządu OT Logistics Piotr Chajderowski złożył rezygnację z pełnionej funkcji, motywując to względami osobistymi. Na jego stanowisko powołano Piotra Pawłowskiego, dotychczasowego członka zarządu OT Logistics oraz Prezesa Deutsche Binnenreederei AG z siedzibą w Berlinie (spółki zależnej). Piotr Pawłowski jest absolwentem studiów magisterskich na Uniwersytecie Gdańskim w zakresie Transport Morski oraz studiów Executive MBA na Politechnice Warszawskiej. Posiada Certyfikat Kompetencji Zawodowych w Międzynarodowym Transporcie Drogowym Rzeczy. Jest członkiem Rady ds. Promocji Żeglugi Śródlądowej przy Ministerstwie Infrastruktury. W branży Transport-Spedycja-Logistyka od 1997 roku, w tym 13 lat na stanowiskach kierowniczych. Doświadczenie zdobywał w C.Hartwig Gdynia SA, PEKAES Multi-Spedytor, VOS Logistics Polska, Apreo Logistics SA.

Pawłowski z Grupą Kapitałową OT Logistics związany jest od 2011 r. W spółce OT Logistics SA od maja 2011 pełnił funkcję dyrektora handlowego i prokurenta, następnie od grudnia 2013 został powołany w skład zarządu OT Logistics. Równolegle: od października 2011 do października 2013 - wiceprezes Rentrans Cargo, od listopada 2012 do czerwca 2013 - dyrektor Zarządzający Odra Rhein Lloyd GmbH, od sierpnia 2012 - wiceprezes zarządu Deutsche Binnenreederei AG a od stycznia 2014 - prezes zarządu Deutsche Binnenreederei AG. Zasiada w Radach Nadzorczych spółek: Port Handlowy Świnoujście, Rentrans Cargo, C. Hartwig Gdynia. Ponadto jest udziałowcem oraz prokurentem w spółce Portal Gospodarczy Polska Turcja oraz udziałowcem w spółce MWP NET. OT Logistics zajmuje się logistyką, transportem i spedycją. Jest także liderem rynku śródlądowego transportu rzecznego w Polsce, ale działa przede wszystkim na rynku niemieckim (50 proc. udziału w rynku). OT Logistics dysponuje 800 jednostkami pływającymi o ładowności 325 tys. ton. Przewozi ok. 10 mln ton ładunków rocznie. W Grupie są różne spółki spedycyjne, terminale i port. Dziś spółka ma 40 proc. udziałów w Porcie Handlowym Świnoujście, ale niebawem będzie miała już 92 proc. Właścicielami spółki są dwa fundusze typu private equity: I Fundusz Mistral (75 proc. akcji) oraz Krokus PE (25 proc. akcji).

W lipcu 2013 spółka otrzymała wyłączność na negocjacje w sprawie nabycia Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. Szczecińska spółka rywalizowała z dwoma oferentami. Zgodnie z przyjętym harmonogramem prywatyzacyjnym, zakończenie procesu planowane jest na I kwartał 2014 roku.

Ps..Spytajcie kto jest właścicielem I Funduszu Mistral (75 proc. akcji C.Hartwig Gdynia) i zobaczcie powiązania to głowa boli jakie są tam układy, zresztą widać gdzie nowy prezes pełnił funkcje. nawet w jednym czasie w dwóch firmach i kim on tam nie był to szok. Szarak musi zapierdalać a takie gnidy robią kasę krzywdzie ludzkiej. Dwóch braci zbija kasę na wykańczaniu spółek i zatrudnianiu ludzi za 1500zł brutto
#18 | darek klepacki dnia 17.10.2018 21:14
Dzień dobry albo wieczór.Odnosząc się do powyższych wypowiedzi , Odratrans sprzedawała flotę wszystkim kto chciał z małym ale, że jednostka nie będzie pływała po wodach gdzie Odratrans prowadzi działalność przewozową, czyli biorąc ich zasięg w EU nigdzie ,działania monopolistyczne karane w normalnych krajach,Odratrans była jest pod ochroną jednej partii dzisiaj upadłej ale w KRS osoby z zarządu i grupy nadzorczej ,wiadomo z kim trzymają. Wyżej wymienieni prezesi itd. za moich czasów tylko się zmienieją jak Putin z Miedwiediewem i to powinno pokazać wszystkim o co chodzi.Przeładunek węgla port miejski na EC jeden wielki przekręt , kiedyś flotę trasową oskarżono za brak stu tysięcy ton węgla na hałdzie EC,ja wiem swoje. Odrzetrans taki układ pasował trzysta pięćdziesiąt tysięcy ton obsłużył jeden dzierżawca (kolega)żadnych innych kosztów, on miał jednego złotego za tonę ,paliwo, paru pijaków ,pieniądz dziękczynny,żyć nie umierać, dla wszystkich.EC zadowolone mogło przez płot wyładować swoje. Odratans wykonało kontrakt a że reszta floty walczyła o byt kogo to dzisiaj obchodzi.A to kto z kim jest powiązany ,myślicie że to da się ruszyć ,ja jak ich podałem do sądu dzisiaj się trochę śmieje ale w 2011 zobaczyłem powiązania zarządu z kim i gdzie to się przestraszyłem,Dębski nie zginął dla jaj.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL | Aerografia | Krismods | Dysnet