I Kongres Żeglugi Śródlądowej Opole, 19 - 20 września 2018 r.Drukuj

I Kongres Żeglugi Śródlądowej Opole, 19 - 20 września 2018 r. Zapraszam do udziału w I Kongresie Żeglugi Śródlądowej w Opolu "W kierunku połączenia z siecią TEN-T". Wydarzenie będzie okazją do pogłębionej dyskusji na temat stanu polskich śródlądowych dróg wodnych oraz wykorzystania ich potencjału w celu rozwoju gospodarczego kraju. Ponadto będą Państwo mogli zapoznać się ze szczegółami dotyczącymi planowanych inwestycji oraz posłuchać przedstawicieli sektora biznesu działającego w sektorze transportu wodnego śródlądowego. Organizacji Kongresu przyświecają trzy najważniejsze cele:

- rozwinięcie debaty na temat stanu obecnego i perspektyw rozwoju polskich rzek,
- zainteresowanie sektora biznesu transportem wodnym śródlądowym,
- pokazanie perspektyw rozwoju dla przyszłych, młodych kadr.

Już dziś zapraszamy do udziału w najważniejszym wydarzeniu związanym z transportem wodnym śródlądowym w 2018 roku.

Partnerem merytorycznym wydarzenia jest Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
Udział w Kongresie jest bezpłatny. Rejestracja: www.kongreszeglugi.pl
#1 | koj dnia 06.09.2018 13:21
OT LOGISTICS:
DWA POROZUMIENIA
06 września 2018 | Źródło: Parkiet

OT Logistics zawarło aneks do umowy kredytu inwestycyjnego udzielonego spółce w łącznej wysokości 50 mln zł. Na jego mocy termin spłaty kredytu ma zostać wydłużony do 14 września, o ile firma spełni dodatkowe warunki.
OT Logistics zawarło też porozumienie z Open Finance Obligacji Korporacyjnych Europy Środkowej i Wschodniej FIZ AN, posiadaczem 21,5 tys. obligacji serii G spółki, o łącznej wartości nominalnej 21,5 mln zł. Na jego mocy obligatariusz zobowiązał się warunkowo m.in. do nieskorzystania z prawa złożenia żądania przedterminowego wykupu tych papierów i wyraził warunkową wolę wydłużenia terminu wykupu do 18 listopada 2019 r.
OT Logistics informuje, że w dalszym ciągu prowadzi negocjacje w sprawie uzgodnienia warunków refinansowania zadłużenia.
Z opublikowanych ostatnio danych wynika, że na koniec marca zadłużenie krótkoterminowe OT Logistics wynosiło 335,2 mln zł.
#2 | baca_young dnia 09.09.2018 15:07
Kongres ??,za niespełna dwa tygodnie ??; a to niespodzianka...
#3 | ZunasDrade dnia 19.09.2018 23:42
Ciekawe czy na Kongresie Pan Minister Gróbarczyk pochwali się, dlaczego jego ludzie (pracownicy MGMiŻŚ) wstrzymują inwestycje związane z żeglugą śródlądową na Odrze?
Dzięki nowej Ustawie Prawo Wodne MGMiŻŚ (jako organ opiniujący KIP na etapie uzyskiwania decyzji środowiskowej), wstrzymał realizację prac projektowych związanych z przebudową stopnia wodnego Ujście Nysy, nakładając na PGW WP obowiązek przedłożenia pełnego raportu OOŚ. Co ciekawe - sam RDOŚ puścił inwestycję na KIPie, uznając przygotowaną dokumentację środowiskową za kompletną!
Mało tego - stopień wodny Opole. Wniosek o pozwolenie wodnoprawne na budowę nowej śluzy 190/12m w miejscu istniejącej śluzy małej został złożony w połowie lipca. Do dnia dzisiejszego Ministerstwo oficjalnie nie wszczęło nawet postępowania!
Pieniądze z POIiŚ, które w obecnej perspektywie można byłoby wyciągnąć z UE, lada moment odfruną w siną dal. Ciekawe czy Minister będzie zainteresowany finansowaniem inwestycji w 100% z własnych środków?
#4 | kolo dnia 23.09.2018 23:29
Ciekawe czy na Kongresie Pan Minister Gróbarczyk pochwali się, dlaczego jego ludzie (pracownicy MGMiŻŚ) wstrzymują inwestycje związane z żeglugą śródlądową na Odrze?

Wytłumaczenia są dwa:
1. Pierwsze to w wielu miejscach w ministerstwie i w innych zależnych od Ministra są osoby decyzyjne reprezentujące za wcześniejszej ekipy i teraz tzw. praktycyzm i realizują go po trupach bo są przekonani, że w Polsce się nie da zrobić nic większego dla żeglugi.
2. Drugie to osoby reprezentujące tzw. praktycyzm przekonały Ministra do minimalistycznego podejścia do żeglugi śródlądowej i on już także reprezentuje tzw. praktycyzm.
#5 | budro2 dnia 08.10.2018 15:46
Prace projektowe na modernizację śluz Opole, Krapkowice, Januszkowice i Ujście Nysy zostały zlecone ponad rok temu, w ramach zadania ..przystosowanie Odry do III kl. drogi wodnej.., ale w trakcie okazało się że śluzy mają być kl. Va. Na początku roku było olbrzymie zamieszanie związane z niedopracowanym nowym Prawem Wodnym. Urzędnicy bali się podejmować decyzje ponieważ nie znali swoich kompetencji i wykładni prawnych. Brak decyzji spowodował że terminy oddania projektów budowlanych nie zostały dotrzymane, ale projekty wykonawcze maja być zgodnie z umową jeszcze w tym roku. Ciekawe że na sympozjum podano termin opracowania wytycznych do projektowania obiektów hydrotechnicznych dla ODW na styczeń 2019r !!!. No i nie ma jeszcze nowych WWŻetów dla Odry skanalizowanej. Pracownicy RZGW Opole bezpośrednio nadzorujący projekty starają się pomagać, ale i tak niewiele mogą. Zapewne projektanci będą kopani za niezawinione opóźnienia.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL | Aerografia | Krismods | Dysnet