Przemysław Daca Prezesem Wód PolskichDrukuj

Przemysław Daca Prezesem Wód Polskich17 stycznia 2018 roku Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Marek Gróbarczyk powołał Przemysława Dacę na stanowisko Prezesa Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie.

Dotychczasowemu zastępcy dyrektora Departamentu Żeglugi Śródlądowej w MGMiŻŚ akt powołania na nowe stanowisko wręczyli Sekretarz Stanu w MGMiŻŚ Jerzy Materna oraz Podsekretarz Stanu w MGMiŻŚ Anna Moskwa. W przekazaniu dokumentów w siedzibie Wód Polskich w Warszawie uczestniczyli zastępcy prezesa Wód Polskich Iwona Koza i Mateusz Balcerowicz oraz dyrektor Departamentu Kontroli i Audytu Wewnętrznego Andrzej Kulon.

– Cieszę się, że osoba z tak dużym doświadczeniem przejmuje to stanowisko – powiedział wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Jerzy Materna po przekazaniu aktu powołania nowemu prezesowi Wód Polskich.

– Dziękuję ministrowi Markowi Gróbarczykowi za zaufanie. Zdaję sobie sprawę z tego, jak trudne wyzwania przede mną stoją – zapewnił Przemysław Daca. – Na początku należy podjąć działania, by dostosować funkcjonowanie Wód Polskich do nowej ustawy Prawo Wodne oraz celów i strategii MGMiŻS – dodał. Nowy prezes podziękował też swoim zastępcom za dobre przyjęcie oraz stwierdził, że liczy na owocną współpracę z kierownictwem i pracownikami Wód Polskich.

– Jako wicedyrektor Departamentu Żeglugi Śródlądowej był wspaniałym organizatorem wielu ważnych dla żeglugi tematów, potrafił przekonywać do żeglugi i gospodarczego wykorzystania rzek największych oponentów – ocenił dr Jan Pyś, dyrektor Urzędu Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu. Podkreślił, że „z ogromną przyjemnością” odebrał informację o nominacji Pana Dyrektora Przemysława Dacy na stanowisko Prezesa Wód Polskich. – To ogromna szansa dla naszych rzek i gospodarki wodnej – dodał.

– Bardzo cenię wiedzę i doświadczenie prezesa Dacy – stwierdził prezes stowarzyszenia „Odrą w świat” Zbigniew Antonowicz. – Ma on świetny ogląd gospodarki wodnej w Polsce. Jego doświadczenie jest ogromnym kapitałem, które pozwoli mu łatwiej pewne aspekty poprawić, a inne przyśpieszyć – dodał. Zbigniew Antonowicz wyraził też nadzieję, że nowy prezes Wód Polskich będzie chętnie korzystał z doświadczenia organizacji takich jak stowarzyszenie „Odrą w świat”.

Prezes Przemysław Daca jest magistrem inżynierem ochrony środowiska. Pracował w administracji samorządowej w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego, gdzie zajmował się ochroną środowiska oraz gospodarką ściekową. Następnie przez ponad 10 lat w Ministerstwie Transportu i Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej zajmował się żeglugą śródlądową oraz śródlądowymi drogami wodnymi na stanowiskach dyrektora i zastępcy dyrektora departamentu. Od wielu lat współpracuje z instytucjami odpowiedzialnymi za gospodarkę wodną w zakresie utrzymania i modernizacji śródlądowych dróg wodnych.

#1 | koj dnia 18.01.2018 10:53
Panie Przemysławie życzę powodzenia!!!
#2 | marek56 dnia 18.01.2018 12:36
I ja też dołączam się do tych życzeń.
Pozdrawiam serdecznie !
#3 | kolo dnia 19.01.2018 16:08
Panie Prezesie Gratulacje. Życzę Panu Prezesowi dużo wytrwałości i satysfakcji z osiągniętych rezultatów. Nareszcie rzeki trafiły tam gdzie trzeba.

Po co istnieje takie dziwne Ministerstwo Środowiska. Przecież wszystko co nas otacza to środowisko, a przepisy dotyczące ochrony środowiska należy stosować w stosunku do wszystkiego w koło: budowy dróg, linii kolejowych, zakładów chemicznych, portów, petrochemii, rzek, lasów, zwierząt itp. To może w kraju powinno być tylko jedno ministerstwo Środowiska Nie wiem dlaczego akurat gospodarka wodna trafiła do ministerstwa środowiska. Niestety są tacy, którzy wyrywają sobie włosy z głów. Ekologów obleciał blady strach:
https://oko.press...rodowiska/

Ministerstwo Środowiska mieli opanowane. Siedzieli tam na co dzień, znali każdego urzędnika. Ekolodzy za zlecanie różnych opracowań płacili i mogli liczyć na przychylność. Obecne ministerstwo jest czyste od ekologów i w końcu rzeki mają szansę na to że będą zadbane i przyjazne ludziom a nie zabagnione i zarośnięta.
#4 | ekolog dnia 21.01.2018 17:01
Do przyjaciół ekologów:
Transport rzeczny posiada wiele walorów. W niektórych sytuacjach jest niezastąpiony Posiada liczne zalety jako transport specjalistyczny do przewożenia pewnego rodzaju ładunków, jako transport nowoczesny, ekologiczny i transport sprzyjający rozwojowi innych dziedzin gospodarki. Transport rzeczny jest predysponowany do przewozu ładunków niebezpiecznych, masowych, przestrzennych, wagowych (nietypowe, ponadnormatywne, ponadgabaryty, nienormatywy, wielogabaryty), przewozu odpadów komunalnych i kontenerów. Zaletą transportu rzecznego jest zdolność do szybkiej alokacji znacznych ilości ładunków między regionami. Jako transport tani i alternatywny wpływa znacząco na obniżenie kosztów transportu i ceny produktów finalnych. Żeglugą śródlądową np. w kontenerach możemy przewozić wszystko. Transport rzeczny charakteryzuje się rekordowo niskimi kosztami środowiskowymi. Statki żeglugi śródlądowej emitują 5 razy mniej gazów cieplarnianych niż transport kołowy. Przeniesienie części ładunków z dróg kołowych na drogi wodne może zmniejszyć emisję CO2 o ok. 12 mln ton rocznie. Dalsze ograniczenia emisji gazów cieplarnianych przyniesie wybudowanie na istniejących i przyszłych stopniach wodnych elektrowni wodnych. Rzeki powinny dla nas pracować. Oferuje tani transport, miejsca pracy, białą energię, bezpieczeństwo energetyczne i powodziowe.
I jeszcze może to:
http://www.wroc.u...ko%201.pdf

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL