Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

tiktak
14.09.2020

tiktak
21.08.2020
[https://www.wody.
gov.pl/aktualnosci
/1274-wody-polskie
-uzyskaly-dofinans
owanie-na-rozwoj-o
drzanskiej-drogi-w
odnej-2][/url]

tiktak
10.08.2020

tiktak
04.08.2020
[url][/https://www
.portalmorski.pl/z
egluga/45901-jest-
projekt-uchwaly-ws
-rozbudowy-odrzans
kiej-drogi-wodnej-
na-odcinku-od-malc
zyc-do-lubiaza]

tiktak
04.08.2020
[https://www.porta
lmorski.pl/zegluga
/45876-ruszaja-rem
onty-kanalow-na-sz
laku-wielkich-jezi
or-mazurskich][/ur
l]

MGMiŻŚ nie wyklucza żadnych form finansowania rozwoju żeglugi śródlądowejDrukuj

MGMiŻŚ nie wyklucza żadnych form finansowania rozwoju żeglugi śródlądowejMinisterstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej nie wyklucza żadnej z możliwości finansowania programu rozwoju żeglugi śródlądowej, począwszy od dotacji UE, środków zwrotnych międzynarodowych instytucji finansowych czy udziału partnerów prywatnych - podała wiceminister tego resortu Anna Moskwa.

"Na obecnym etapie – przedprojektowym – nie wykluczamy żadnej z możliwości finansowania inwestycji, począwszy od dotacji unijnych poprzez środki zwrotne pochodzące z międzynarodowych instytucji finansowych, jak i udział partnerów prywatnych" - napisała w odpowiedzi na interpelację poselską wiceminister Moskwa.

Według resortu wśród potencjalnych źródeł finansowania przedsięwzięć należy wymienić m.in. środki finansowe pochodzące z: Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Funduszu "Łącząc Europę" (CEF), Europejskiego Funduszu na rzecz Inwestycji Strategicznych, funduszy celowych – np. środki Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej czy też środki z Funduszu Żeglugi Śródlądowej, a także środki budżetu państwa, samorządów terytorialnych, inwestorów z zainteresowanych sektorów oraz środki przeznaczone na realizację zadań ujętych w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.

Ministerstwo informuje, że celem dla Odrzańskiej Drogi Wodnej (E-30) jest osiągnięcie przez nią międzynarodowej klasy żeglowności i włączenie w europejską sieć dróg wodnych. Wstępnie oszacowane koszty wynoszą 2,9 mld zł do 2020 r. i 27,8 mld zł w latach 2021-2030.

Z kolei, dla drogi wodnej Wisły celem jest uzyskanie znacznej poprawy warunków nawigacyjnych. Wstępnie oszacowane koszty wynoszą 3,5 mld zł do 2020 r. i 28 mld zł w latach 2021-2030.

Dla połączenia zaś Odra-Wisła-Zalew Wiślany i Warszawa-Brześć – rozbudowa dróg wodnych E-70 i E-40 wstępnie oszacowane koszty dla połączenia Odra-Wisła-Zalew Wiślany wynoszą 2,5 mld zł do 2020 r. i 4 mld zł w latach 2021-2030. Natomiast dla połączenia Warszawa-Brześć wstępnie oszacowany koszt wynosi 8,1 mld zł w latach 2021-2030.






foto: Janusz Fąfara
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL