Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

tiktak
14.09.2020

tiktak
21.08.2020
[https://www.wody.
gov.pl/aktualnosci
/1274-wody-polskie
-uzyskaly-dofinans
owanie-na-rozwoj-o
drzanskiej-drogi-w
odnej-2][/url]

tiktak
10.08.2020

tiktak
04.08.2020
[url][/https://www
.portalmorski.pl/z
egluga/45901-jest-
projekt-uchwaly-ws
-rozbudowy-odrzans
kiej-drogi-wodnej-
na-odcinku-od-malc
zyc-do-lubiaza]

tiktak
04.08.2020
[https://www.porta
lmorski.pl/zegluga
/45876-ruszaja-rem
onty-kanalow-na-sz
laku-wielkich-jezi
or-mazurskich][/ur
l]

Towary omijają Polskę. Intermodal może to zmienićDrukuj

Towary omijają Polskę. Intermodal może to zmienić– Czesi już dawno zaczęli korzystać z drogi przez Niemcy w transporcie swoich dóbr. Podobnie jest jeśli chodzi o towary podróżujące ze Skandynawii na południe Europy. One omijają polskie porty i korzystają z trasy przez Niemcy. Taka sytuacja jest winą braku odpowiedniej infrastruktury w Polsce – mówił Dariusz Stefański, prezes zarządu PCC Intermodal.

Podczas II Spotkania Ministrów Transportu i Biznes Forum Europy Środkowo-Wschodniej i Chin eksperci oraz przedstawiciele firm i portów rozmawiali w ramach panelu dotyczącego śródlądowych dróg wodnych.

Odpowiednie działanie

Wszyscy biorący udział w dyskusji zgodni byli co do tego, że polskie rzeki wymagają inwestycji i zdecydowanych działań z uwagi na to, że można dzięki temu uzyskać znaczny rozwój całego systemu transportowego w naszym kraju. Jak jednak podkreślali – należy to robić z głową.

– Musimy pamiętać o cechach każdego rodzaju transportu. Aby przewożenie towarów było korzystne musi być szybkie i tanie. Wiemy, że żegluga śródlądowa jest tania, ale traci na prędkości. W tym przypadku dochodzi jeszcze aspekt ekologiczny, który jest dużą zaletą transportu rzecznego – powiedział Stefański.

Intermodal kluczem do sukcesu

Odpowiedzią jest intermodal. Oczywiste jest to, że jeżeli towary podróżują z Chin koleją przez ok. 16 dni to potem nie zostaną przeładowane na barkę żeby przez 7 dni podróżować Odrą. Najważniejsze W takiej sytuacji jest odpowiednie rozmieszczenie węzłów intermodalnych na rzekach i prawidłowej ich skomunikowanie.

Wiele osób twierdzi więc, że polskie rzeki są idealnie położone aby obsługiwać nasze porty. – Nie ma nic gorszego niż towar zalegający w porcie. To co dociera do portu drogą morską trzeba szybko rozładować i przetransportować w głąb lądu. Dlatego musimy wykorzystać te unikane położenie, Portu Gdańsk i Gdynia – nad Wisłą, a Portu Szczecin-Świnoujście – nad Odrą – zaznaczał Kamil Wyszkowski, dyrektor generalny Global Compact Poland.

Marnowanie potencjału

Patrząc na mapę łatwo zauważyć, że w drodze z Chin do Europy Zachodniej najkrótsza droga prowadzi przez Polskę. Nasz kraj ma także strategiczne znaczenie dla korytarze północ-południe. Należy więc inwestować. Zdaniem uczestników wydarzenia – należy poprawić infrastrukturę tak aby operatorzy chcieli przejeżdżać przez nasz kraj. Przecież rozwój transportu intermodalnego oznacza korzyści dla obu stron.

Z Bałtyku nad Adriatyk

Ciekawym przykładem jest korytarz północ-południe. – Na podstawie prawa międzynarodowego Czechy mają dostęp do morza Bałtyckiego za pomocą polskich rzek. Często zapominamy o tym – mówił Kamil Wyszkowski.

Niestety Czesi już od dawna zrezygnowali z transportu dużej części swoich towarów przez Polskę. Pocieszająca jest jednak zdanie Lubomira Fojtu, dyrektora czeskiego dyrektoriatu ds. dróg wodnych. Według niego istnieje możliwość, alby towary z Czech wróciły na polskie trasy.

– Przez to, że w Polsce brakuje odpowiedniej infrastruktury transportowej inne kraje rezygnują z przewożenia towarów za pomocą polskich dróg, kolei czy rzek. Na trasie północ-południe omija nas wiele. Zarówno towary z Czech czy z Skandynawii podróżują przez Niemieckie porty, a nie przez te w Szczecinie, Gdyni czy Gdańsku – przypomniał Dariusz Stefański.

źródło: rynekinfrastruktury.pl
foto: Andrzej Podgórski
#1 | koj dnia 27.10.2017 11:43
Właśnie o to chodzi, by towary omijały Polskę.
#2 | Black Hawk dnia 27.10.2017 17:40
CO ZAWINIŁA RZEKA ODRA, BY JĄ TAK PASKUDNIE ROZDEPTAĆ?

Na początek lektura [ http://www.radiow...ogi-wodnej ], zawierająca przerażającą diagnozę. Wybory parlamentarne dokonały się 25 października 2015 roku. Ostatnim rzutem na taśmę, ma miesiąc przed dymisją (12.11.15) rząd Ewy Kopacz w dniu 13 października roku 2015 ratyfikował polsko niemiecką umowę w sprawie Odrzańskiej Drogi Wodnej - wbijając nóż w plecy polskiej gospodarce, wydając haniebny wyrok na polski transport. Niżej, w komentarzu cytuję zestawienie paskudnych skutków tej umowy, podanych w artykule Angeliki Jarosławskiej, zamieszczonym 18.10.17 w portalu Wnet.pl "O tym, jak poważny w konsekwencjach dla Polski błąd popełnił nasz rząd, ratyfikując polsko - niemiecką Umowę w sprawie Odrzańskiej Drogi Wodnej" ( http://www.radiow...ogi-wodnej ). Nie są to wszystkie straty i zniszczenia, ale i ta lista wystarczająco pobudza wyobraźnię. Wyjątkowe draństwo. W życiu nie uwierzę, że można zawrzeć międzynarodową umowę dyskwalifikującą szlak odrzańskiej drogi wodnej z głupoty, albo niechlujstwa. To jest zupełnie niedorzeczne. Ta umowa zamykała dostęp transportu wodnego do zespołu portowego i przemysłowego dolnej Odry. Wieszała kłódkę na portach i stoczniach Szczecina, Świnoujścia a może i całego polskiego Pomorza Zachodniego. Przypominam, zręczna polityka zaniechań Donalda Tuska doprowadziła do podduszenia portów Szczecina i Świnoujścia zbyt płytkim umieszczeniem nitki rosyjsko-niemieckiego rurociągu gazowego. To jest blokada od północy. Nord Stream. A pani Ewa Kopacz zamknęła kleszcze od południa. Czy to jest przypadek? Jak na przypadek, jest to przykład wyjątkowego wręcz debilizmu, skrajnie szkodliwej głupoty. Trzeba być wyjątkowo niezgrabnym durniem, aby dopuścić do takiej ... Słów brakuje. Takim kretynom nigdy żadnej władzy powierzyć nie wolno. Nawet jednej kozy strach oddać. ALE GDY POMYŚLIMY O DYWERSJI I SABOTAŻU to jest wyjątkowo perfidna konstrukcja, wroga polskim interesom ekonomicznym. Mistrzowski atak z poziomu międzynarodowego kontraktu. Skuteczniejszy od bombardowania Luftwaffe i czołgów Heinza Guderiana.
#3 | darpo23 dnia 27.10.2017 18:35
Bardzo mocne słowa. Ma kolega rację. Zgadzam się z tymi stwierdzeniami.
#4 | Szaflik dnia 27.10.2017 21:01
O tak.Teraz władzę trzymają tytani intelektu.To właśnie dzięki nim towary omijają Polskę,a będzie jeszcze gorzej.Kto normalny właziłby na podwórze,po którym szaleje stado wściekłych psów?
#5 | darpo23 dnia 28.10.2017 13:35
obecni tytani próbują, poprzedni nawet nie próbowali, a wręcz "zasypali Odrę". Jeden z poprzedników miał pięknie wyglądające hasło wyborcze..."róbmy mosty a nie politykę" , jak się skończyło wiemy wszyscy. Mam w głowie kolejne dobra zmiana, drobne kroki , ha ha ha

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL