Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

tiktak
14.09.2020

tiktak
21.08.2020
[https://www.wody.
gov.pl/aktualnosci
/1274-wody-polskie
-uzyskaly-dofinans
owanie-na-rozwoj-o
drzanskiej-drogi-w
odnej-2][/url]

tiktak
10.08.2020

tiktak
04.08.2020
[url][/https://www
.portalmorski.pl/z
egluga/45901-jest-
projekt-uchwaly-ws
-rozbudowy-odrzans
kiej-drogi-wodnej-
na-odcinku-od-malc
zyc-do-lubiaza]

tiktak
04.08.2020
[https://www.porta
lmorski.pl/zegluga
/45876-ruszaja-rem
onty-kanalow-na-sz
laku-wielkich-jezi
or-mazurskich][/ur
l]

Gliwice: gdzie jest "złoty pociąg"?Drukuj

Gliwice: gdzie jest "złoty pociąg"?Wznowienie przewozów węgla z gliwickiego portu do wrocławskiej elektrociepłowni rodziło nadzieje na rychłe przywrócenie Odrze roli alternatywnej drogi transportowej odciążającej i tak już niemiłosiernie zatłoczone autostrady jak i szlaki kolejowe. I właśnie na ten pierwszy od wielu lat, na rangę „złotego” wręcz mianowanego wszyscy z branży oczekiwali niczym na wydarzenie roku.

Ręce same składały się do oklasków gdy ruszyła fama, że zostaną wznowione przewozy na tej relacji, pierwsze, puste zestawy po tak długiej przerwie niejednokrotnie z przeciwnościami losu niczym Syzyf toczący swój kamień pod górę dotarły na planowany czas do portu. Załogi zostały w niespotykany do tej pory sposób przywitane i obdarowane drobnymi upominkami przez w większości piękniejszą część przedstawicieli Śląskiego Centrum Logistyki, była telewizja ale niestety, zabrakło głównego aktora tego spektaklu – planowanego składu z węglem.

Nie bez kozery nazwałem pociąg z czarnym złotem „złotym pociągiem”. Wszak właśnie ON generuje zyski dla portu, dla przewoźnika i dla elektrociepłowni ale niestety, niczym wałbrzyski pociąg legenda tak i ten gliwicki jak na tę chwilę okazał się tylko pociągiem marzeń.

Okazuje się że kolej - jak to w przeszłości już niejednokrotnie bywało - podstawiła na kopalnię do załadunku tak bardzo zanieczyszczone wagony kubłowe, że w konsekwencji zostały one zdyskwalifikowane jako gotowe do przyjęcia węgla. Można sobie dopisywać różnego rodzaju przyczyny typu brak dyscypliny kolejowej, profesjonalizmu jak również wysnuć teorię spiskową - chcecie zabrać nam ładunek z torów na rzekę - a guzik z wielką nie pętelką ale pętlą.

Jak się do tego dołoży jeszcze ograniczenie ładowności z powodu również ograniczonej głębokości tranzytowej na Odrze Skanalizowanej od K. Koźla do Oławy - to czara goryczy się dopełniła i zamiast rozkoszować się lekkim tchnieniem optymizmu tym to sposobem tegoż dnia można było tylko poczuć pełny goryczy smak.






tekst i zdjęcia: kpt. Janusz Fąfara
#1 | kajda dnia 13.07.2017 04:28
I znów naprawiacze zawiedli. Wielkie słowa, a efekt żaden.
#2 | Jacek z Opola dnia 13.07.2017 22:22
To zależy. Zależy jak na to patrzeć.
Można powiedzieć, że ktoś zawiódł, ale można też powiedzieć, że ci towarzysze, którzy od lat z żeglugą walczyli także i tym razem nie zawiedli.
Czy zorganizujemy się aby wreszcie dać im w pysk?
Czy będziemy czekać aż porządek i sprawiedliwość zrobią się same?
Tylko bałagan ma tę zaletę, że robi się sam.
Do zrobienia porządku potrzeba ludzkiej pracy.

Zapraszam na www.takdlaodry.pl .
#3 | darpo23 dnia 14.07.2017 17:38
trzeba podejść do tego faktu bardzo optymistycznie.
Przewozy węgla na Odrze skanalizowanej wzrosły o 200%
Jeśli przyjmiemy że jeden zestaw to 100% więcej.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL