Zmiany za pasem a zarządzanie po staremuDrukuj

Zmiany za pasem a zarządzanie po staremuZ końcem kwietnia wyszedł z ładunkiem zbiorników browarnianych z Krefeld do Grotowic dwubarkowy zestaw pchany prowadzony przez Bizona 113. Ładunek czterech zbiorników wprawdzie nie porażał swoja masą (20 ton każdy) ale ich wymiar – średnica 6 metrów już robią wrażenie.

Rejs jak to bywa po przejściu wód wezbraniowych na Odrze nie obył się bez przeszkód. Najpierw postój w Bielinku i czekanie do 10 maja na obniżenie stanu wód. Po dojściu w dniu dzisiejszym do Wrocławia kolejny postój spowodowany nieprzygotowanym całym szlakiem żeglownym Górnej Odry do uprawianie żeglugi do stanu przed przejściem wysokiej wody.

Co prawda są otwarte niektóre odcinki z głębokością tranzytową 160 cm, ale są i również odcinki z głębokością tranzytową 120 cm. Bezsensowny jest fakt podawania do publicznej wiadomości absurdalnego komunikatu o głębokości tranzytowej 120 cm, który nikomu nie służy (chyba, że wyłącznie kajakarzom i łodziom turystycznym).

Domniemywam, że tak jak to bywało za dawnych czasów jest to tylko składnia statystyczna o drożności administrowanego szlaku żeglownego i ten model administrowania będzie jeszcze przez długie lata stosowany.






tekst i zdjęcia: Janusz Fąfara
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL