Barka z kontenerami dopłynęła do ToruniaDrukuj

Barka z kontenerami dopłynęła do ToruniaPromocyjny rejs Wisłą trwa. 5 dnia wyprawy zgodnie z planem barka z kontenerami dopłynęła z Gdańska do Torunia. Wyprawa ma zakończyć się w czwartek w Warszawie.

Celem promocyjnego rejsu jest udowodnienie, że żegluga Wisłą jest możliwa. Rozpoczął się on w minioną środę w Gdańsku, a jego zakończenie zaplanowane jest na 27 kwietnia w Warszawie. Barka na trasie zacumuje jeszcze we Włocławku, Płocku i w Modlinie. Jednostka z 20 kontenerami na pokładzie porusza się z prędkością od 6-10 km/h.

Pokonanie trasy Warszawa-Gdańsk zwykle zajmuje cztery dni. W tym przypadku czas ten został wydłużony do dziewięciu dni z powodu organizowanych konferencji i spotkań z mieszkańcami.

W sobotę barka, a właściwie zestaw pchany, którego napęd stanowi pchacz-holownik Hetman, dotarła do Bydgoszczy. Tam odbyły się kolejny pokazowy przeładunek kontenerów oraz wystawa „Gospodarcze wykorzystanie śródlądowych dróg wodnych”.

Rejs, oprócz promocyjnego, ma także charakter badawczy. Naukowcy podczas całej wyprawy prowadzą badania Wisły. Ich wyniki posłużą do sporządzenia studium lokalizacyjnego platformy multimodalnej w rejonie Bydgoszczy i Solca Kujawskiego, jak również przygotowywanego przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej „Studium wykonalności dla dolnej Wisły” i zaprojektowania oraz budowy nowoczesnej płaskodennej jednostki pływającej po Wiśle, przystosowanej do przewożenia kontenerów.

Organizatorami rejsu są województwo kujawsko-pomorskie i miasto Bydgoszcz.

Wyprawa ma także upowszechnić wiedzę na temat gospodarczego wykorzystania rzek i śródlądowych portów. Jeden z nich – największy na szlaku z Gdańska do Warszawy – ma powstać w zakolu Wisły między Bydgoszczą a Solcem Kujawskim i pełnić rolę platformy multimodalnej, czyli połączonych węzłów przeładunkowych: wodnego, kolejowego i samochodowego.

Wydarzenie odbywa się w ramach międzynarodowego projektu EMMA, którego celami są zwiększenie możliwości przewozu towarów i rozwój logistyki w państwach nadbałtyckich. Jest on współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu INTERREG Region Morza Bałtyckiego.

#1 | staciek dnia 26.04.2017 16:31
Czy wiadomo, gdzie w Warszawie jest planowane powitanie ekipy badawczej?
#2 | Odra dnia 26.04.2017 22:22
Jutro, nabrzeże obok Mostu Poniatowskiego, lewy brzeg po 17.00 możemy oczekiwać ich w Warszawie. Dzielni chłopcy. Zagoszczą u nich ludzie z Odry. Taki znak braterstwa ludzi i kapitanów z obu rzek, które czekają na nowe czasy...Radio TOK FM wczoraj na żywo prowadziło dyskusję o "zdziczałej rzece Wiśle" -jak to określił kpt.Szarek stawiając sprawę jasno przed dr Nawrockim z wwf polska
#3 | Kapitan Krzysiu dnia 27.04.2017 16:06
Kapitan Szarek raczej poległ w tej dyskusji mając przeciwko sobie Nawrockiego i prowadzącą. Nawrocki był bardziej przekonujący - zapewne wcześniej znał pytania. Nie zmienia to faktu, że kapitan Szarek nie przedstawił kontrargumentów, które mogłyby osłabić siłę wypowiedzi Nawrockiego.

Ale ciekaw jestem co wniesie rejs na Wiśle.
#4 | marek56 dnia 27.04.2017 19:16
Wg mnie co byśmy nie mówili, przedstawiali kontrargumenty lub nie to i tak ta druga strona (niby ekologiczna) będzie upierać się "przy swoim". To są całkowicie różne światy i żadna dyskusja z nimi nic nowego nie wniesie. Zdaję sobie sprawę, że trudno odmawiać mediom (nawet tym mało przychylnym) udziału w różnych wywiadach, a i prezentacja naszych spraw jest potrzebna ale na zrozumienie i współpracę z "ekologami" bym nie liczył. Po prostu róbmy swoje w kierunku odbudowy dróg wodnych i żeglugi na ile jesteśmy w stanie. Chociażby przez takie rejsy jak kiedyś odrzański rejs prawdy i obecny wiślany.
Wierzę, że wcześniej czy później to się opłaci.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL