Narada Przednawigacyjna - Polska Żegluga Śródlądowa w 2017 r.Drukuj

Narada Przednawigacyjna - Polska Żegluga Śródlądowa w 2017 r.Narada Przednawigacyjna to coroczne wydarzenie dla armatorów żeglugi śródlądowej organizowane przez Związek Polskich Armatorów Śródlądowych. Spotkania są okazją do omówienia najważniejszych tematów z zakresu żeglugi śródlądowej w kraju, tj. m.in. prawodawstwa, wynikających z nich wymogów i obowiązków dla armatorów, sytuacji nawigacyjnej na polskich rzekach, wsparcia dla armatorów. Spotkania są rownież forum wymiany informacji na temat sytuacji nawigacyjnej w krajach, w których żeglują polscy armatorzy śródlądowi.

Jerzy Materna, wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej wziął udział w 16. Naradzie Przednawigacyjnej w Szczecinie.

- Związek, który zrzesza licznych armatorów żeglugi śródlądowej powinien pełnić ważna rolę integrującą środowisko polskich przewoźników śródlądowych i jednocześnie reprezentować interesy tego środowiska w relacjach z innymi partnerami, w tym administracją rządową - powiedział podczas wystąpienia minister Jerzy Materna.

Wiceszef resortu przekazał także aktualne informacje o działaniach i inicjatywach resortu w zakresie spraw związanych z żeglugą śródlądową.

- Już w najbliższy poniedziałek, 6 marca br. podpisany zostanie, przez Prezydenta RP Andrzeja Dudę, akt ratyfikacji Porozumienia AGN - poinformował Minister. - Polska stając się stroną Porozumienia AGN, zobowiązuje się do zapewnienia na drogach wodnych, ujętych w Porozumieniu, międzynarodowej klasy żeglowności tzw. klasy „E”. Oznacza to, zintensyfikowanie działań podejmowanych przez MGMiŻŚ w zakresie rozwoju śródlądowych dróg wodnych, również w ramach współpracy ze ZPAŚ - podkreślił.

Jednym z zadań MGMiŻŚ w ramach ww. partnerstwa jest także ochrona praw polskich armatorów, zwłaszcza w kontekście objęcia sektora transportu międzynarodowego przepisami dotyczącymi delegowania pracowników przewidzianymi przez Republikę Francuską w ustawie Loi Macron (francuska ustawa na rzecz wzrostu, działalności i równości szans gospodarczych do sektora transportu) oraz zmian prawnych dotyczących płacy minimalnej wprowadzonych przez Republikę Federalną Niemiec (MiLoG). Eksperci z MGMiŻŚ zapewnili, że Ministerstwo podejmie wszelkie możliwe działania na rzecz tworzenia przyjaznego otoczenia formalno-prawnego dla polskich armatorów żeglugi śródlądowej.

Podczas spotkania poruszono kwestie związane z ratyfikowaniem przez Polskę Europejskiego Porozumienia w sprawie głównych śródlądowych dróg wodnych o znaczeniu międzynarodowym (AGN), stanie prac nad przystąpieniem do innych konwencji żegludze śródlądowej o znaczeniu międzynarodowym, a także dyrektywie technicznej, płacy minimalnej oraz systemie wsparcia finansowego dla armatorów. Na spotkaniu dyskutowano także o żegludze w Niemczech.

W spotkaniu wzięli udział także eksperci z Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej i Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie, przedstawiciele administracji żeglugowej i wodnej, związków i stowarzyszeń oraz przede wszystkim armatorzy żeglugi śródlądowej.

Biuro Prasowe MGMiŻŚ
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL