Rząd przyjął projekt ustawy usprawniającej modernizację toru wodnego Świnoujście - SzczecinDrukuj

Rząd przyjął projekt ustawy usprawniającej modernizację toru wodnego Świnoujście - SzczecinPodczas wczorajszego posiedzenia Rada Ministrów zaakceptowała „Projekt ustawy o inwestycjach w zakresie budowy lub przebudowy toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 metra”.

Projekt został przygotowany by usprawnić przygotowania i realizację inwestycji poprawiającej dostęp do portu morskiego w Szczecinie. Inwestycja realizowana będzie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 (wartość inwestycji ok. 1 mld 385 mln zł – w tym 85 proc. ze środków unijnych i 15 proc. ze środków z budżetu państwa). Ma być zrealizowana do 2022 roku.

Minister Rozwoju i Finansów decyzją z początku stycznia br. zapewnił fundusze na realizację przedsięwzięcia.

Inwestycja ma charakter strategiczny dla gospodarki i bezpieczeństwa państwa. Modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin

do głębokości 12,5 metra jest niezbędna dla rozwoju morskich portów o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej, a tym samym zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi na torze wodnym.

Biuro Prasowe MGMiŻŚ
#1 | kolo dnia 22.02.2017 18:28
Wydaje się że nie ma równego traktowania transportów wodnych w ministerstwie. Wciąż brak wspólnej wizji dla transportów a rolę dominującą posiada transport morski. Pogłębianie toru wodnego Szczecin-Świnoujsie przed uporządkowaniem transportu na Odrze (uruchomieniem) to błąd z punktu widzenia logistycznego oraz hydraulicznego. Problem logistyczny polega na braku możliwości wywiezienia dużej ilości ładunków jakie pojawią się w Szczecinie od strony morza. Bez żeglugi śródlądowej będzie tak samo jak w Gdańsku.
Natomiast problem hydrauliczny polega na tym, że wodne arterie śródlądowe porządkuje się, buduje od strony źródeł w kierunku ujścia czyli od okolic Raciborza do ok portów morskich. Wybranie piachu z Odry z pewnością zmniejszałoby zapiaszczanie toru wodnego Szczecin-Świnoujście.
#2 | gospodarkawodna dnia 24.02.2017 13:47
Ciekawy pogląd o tym porządkowaniu dróg wodnych od źródła. Że niby piach tylko przy źródle wpada do rzeki, no ciekawe, ciekawe. A ładunki w portu wywozi się drogą wodną, no jeszcze ciekawsze. Ot znającego się miło posłuchać.
#3 | Apis dnia 24.02.2017 17:19

Cytaj

Ciekawy pogląd o tym porządkowaniu dróg wodnych od źródła. Że niby piach tylko przy źródle wpada do rzeki, no ciekawe, ciekawe.

Ale pod prąd piach się nie przemieszcza, prawda? Skoro przemieszcza się z prądem - aby odnieść skutek porządkowania drogi wodnej trzeba to robić w tym kierunku. Tak się to robi w normalnych żeglugowo krajach a nie w kraju, gdzie każdy się uważa za znawcę (zwłaszcza od gospodarki wodnej, futbolu i medycyny) Smile Dzięki tak zwanym znawcom to u nas jest jak jest...

Cytaj

A ładunki w portu wywozi się drogą wodną, no jeszcze ciekawsze

Ot, nieznającego się jeszcze milej (a raczej śmieszniej) posłuchać Smile Port morski położony w ujściu rzeki żeglownej ma w niej swoje naturalne przedłużenie i właśnie drogą wodną powinno się wywozić większość ładunków z takiego portu; vide Rotterdam, Amsterdam, Antwerpia, Hamburg, Brema, Nantes, Hawr...

Szczecin i Gdańsk powstały właśnie w ujściach rzek, które od wieków były tych portów naturalnym przedłużeniem a nawet sensem ich powstania. Były.... Dzięki tak zwanym znawcom od gospodarki wodnej już nie są.

Pora byłoby pogonić tak zwanych znawców i zastąpić ich znawcami rzeczywistym. Będzie w końcu normalnie.
#4 | kolo dnia 26.02.2017 10:26
@gospodarkawodna cieszę się, że ci się spodobało. Żebyś łatwiej mógł zrozumieć dodam, że uregulowana rzeka jaką jest droga wodna to taka instalacja hydrauliczna jaką masz w mieszkaniu. Zaczynamy ją budować oraz czyścisz od miejsca gdzie się zaczyna w kierunku do jej ujścia. Czasami do głównej instalacji dochodzą mniejsze, takie dopływy, wówczas rurka (koryto) poniżej dopływu, żeby zmieścić całą ilość wody łącznie z tym co dopłynęło, musi mieć większą średnicę. Ale przecież to wiedzą nawet dzieci a ty jesteś Gospodarka Wodna czyli masz to w paluszku. Gorzej pewnie u ciebie z czytaniem codziennych informacji i wiedzą dotyczącą logistyki czy transportu. Otóż jak prasa donosi:

... na razie nie da się sprawnie wywieźć dużej ilości kontenerów z portu (wąskie gardła drogowe i kolejowe). Można się więc liczyć z korkami we wschodnich dzielnicach Gdańska...

Przeczytaj sobie całość i napisz znowu coś mądrego.

http://www.gospod...cznym.html

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL