Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

tiktak
14.09.2020

tiktak
21.08.2020
[https://www.wody.
gov.pl/aktualnosci
/1274-wody-polskie
-uzyskaly-dofinans
owanie-na-rozwoj-o
drzanskiej-drogi-w
odnej-2][/url]

tiktak
10.08.2020

tiktak
04.08.2020
[url][/https://www
.portalmorski.pl/z
egluga/45901-jest-
projekt-uchwaly-ws
-rozbudowy-odrzans
kiej-drogi-wodnej-
na-odcinku-od-malc
zyc-do-lubiaza]

tiktak
04.08.2020
[https://www.porta
lmorski.pl/zegluga
/45876-ruszaja-rem
onty-kanalow-na-sz
laku-wielkich-jezi
or-mazurskich][/ur
l]

Zbudują port dla Elektrowni Opole?Drukuj

Zbudują port dla Elektrowni Opole?Grupa robocza rozpoczęła przygotowania do budowy portu rzecznego przy Elektrowni Opole. Wojewoda Adrian Czubak zorganizował dziś (20.02) spotkanie, w którym wzięli udział przedstawiciele Polskiej Grupy Energetycznej i kilku ministerstw, armatorzy oraz prezydent Opola. Dostosowanie drogi rzecznej potrwa około dwóch lat, więc port ma być gotowy na przełomie 2018 i 2019 roku.

- Wszyscy są zgodni, że ta inwestycja jest potrzebna, ale trzeba ją dobrze zaplanować - mówi wojewoda Czubak. - Inwestycja jest tak przygotowana, że projekt remontu urządzenia hydrotechnicznego na Odrze musi umożliwiać swobodny przepływ żeglugi śródlądowej. Przebudowa śluzy nie spowoduje więc w tym miejscu zatoru na kilka miesięcy, rok czy dwa lata – zwraca uwagę.

Kapitan Mariusz Przybylski, dyrektor Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Kędzierzynie-Koźlu, przypomina, że idea budowy portu przy Elektrowni Opole sięga lat 70 minionego wieku.

- Droga wodna nie jest w najlepszym stanie, szczególnie na wysokości Kanału Gliwickiego - ocenia. - Musimy sprawdzać kolejne odcinki, żeby zrobić systematyczną żeglugę. Na tej podstawie trzeba likwidować wypłycenia, ale można to robić bez wielkich kosztów. Udrożnienie rzeki jest konieczne, więc i tak muszą znaleźć się pieniądze na ten cel - zaznacza.

Zdaniem Przybylskiego, trzeba postarać się o pieniądze rządowe i unijne. Jego zdaniem, przedsiębiorcy także deklarują chęć wzięcia na siebie części kosztów inwestycji. Głębokość tranzytowa Odry ma docelowo sięgać 220 centymetrów.

źródło: radio.opole.pl
#1 | Apis dnia 21.02.2017 08:10
Byłem, zabrałem głos, przedstawiłem swoją koncepcję portu. Wzbudziła spore zainteresowanie wojewody, dyrekcji Elektrowni Opole i innych także (Elektrownia Dolna Odra).

Było bardzo wiele ważnych wypowiedzi innych uczestników spotkania. Szkoda, że nasze kochane Radio Opole tak się "prześliznęło" po temacie. Nie wspomniano np. o tym, że od lipca br. rusza Port Koźle z pierwszymi, pilotażowymi przewozami chemikaliów (być może paliw płynnych). Jedna barka popłynie ze Szczecina do Koźla - druga z Koźla do Szczecina. Że zainteresowani przewozami na Odrze są Grupa Azoty i Cementownie.

W tym samym koncernie energetycznym co Elektrownia Opole jest teraz Elektrownia Dolna Odra, która... chce także przezbroić się na dowóz paliwa drogą wodną (nota bene tak została zbudowana aby być zaopatrywana z wody).

Z drugiej strony olbrzymią rolę grają tu także "rozgrywki" innego typu: Gmina Dobrzeń nie chciała do "Wielkiego Opola" a najlepszy teren na port El-Op leży na terenie Dobrzenia a nie Opola i moja koncepcja nie przypadła niektórym do gustu. Przypomnę, że przedstawiłem wizualizację uwzględniającą port wielofunkcyjny a nie wyłącznie przeładownię węgla przy brzegu Odry (położoną na terenie Opola rzecz jasna).

Nie wiem skąd wzięto tę "docelową głębokość 220 cm" na Odrze. Ma być nie mniejsza niż 250 cm (IV klasa). Raczej trzeba było określić to w ten sposób, że "w obecnych warunkach", zwłaszcza na Kanale Gliwickim.
#2 | darpo23 dnia 21.02.2017 14:49
Wszystko ładnie i pięknie, koncepcja wahadła Gliwice-Opole jednak nie jest doskonała żeby przywrócić żeglugę towarową na naszym odcinku rzeki. Wraca pytanie o kolejne stopnie wodne /Malczyce , Lubiąż/ Inaczej to wszystko psu na budę.
#3 | kolo dnia 22.02.2017 15:08
Brawo super, że szuka się rozwiązań dla szybkiego uruchomienia żeglugi śródlądowej na Odrze. Najłatwiej jest to zrobić tam gdzie są dobre warunki nawigacyjne czyli na górnej Odrze. Pewnie później przyjdzie czas żeby skoczyć Malczyce i wybudować kolejne dwa stopnie wodne. Dziwię się tylko dlaczego natychmiast nie uruchamia się żeglugi na odcinku między Gliwicami i Wrocławiem.
Przecież istnieje port w Gliwicach i istnieje nabrzeże przeładunkowe we Wrocławiu. Elektrociepłownia we Wrocławiu wciąż przyjmuje węgiel z wody przeładowując go na barki w Porcie Miejskim i przewożąc do nabrzeża elektrociepłowni (ok. 1 km).
A gdzie walka ze smogiem
Gdzie racjonalizacja kosztów transportu.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL