Rejs kontenerowy Wisłą z Gdańska do Warszawy!Drukuj

Rejs kontenerowy Wisłą z Gdańska do Warszawy!W dniach 18-27 kwietnia br., odbędzie się pilotażowy, promocyjno-badawczy rejs kontenerowy Wisłą z portów morskich w głąb kraju do Tczewa, Grudziądza, Bydgoszczy, Torunia, Włocławka i Warszawy.

Celem tego zadania, realizowanego w ramach projektu EMMA (Zwiększenie mobilności towarów i logistyki w Rejonie Morza Bałtyckiego poprzez wzmocnienie transportu śródlądowego i morskiego oraz promocję nowych międzynarodowych usług żeglugowych), jest identyfikacja utrudnień żeglugowych na drodze wodnej Wisły, z jakimi w obecnych warunkach nawigacyjnych, zmierzyć musi się armator, transportujący towar z portów morskich w głąb kraju oraz wzrost świadomości dotyczącej potrzeby włączenia żeglugi śródlądowej w system transportowy kraju.

Podczas rejsu prowadzone będą badania szlaku żeglugowego na całym odcinku, które zobrazują obecny stan Wisły, jak również będą pomocne przy wskazaniu najbardziej racjonalnego rozwiązania w celu jej pełnego udrożnienia.

#1 | marek56 dnia 03.02.2017 18:07
Ech, żeby tak do... Krakowa? No dobra, pomarzyć nie można ? Wink
#2 | kalafior dnia 03.02.2017 18:39
Ciekawa informacja.

Jeżeli udałoby się zdobyć na początku dofinansowanie ze źródeł zewnętrznych, to należałoby spróbować. Może dałoby się przeprowadzić chociaż kilka kursów w skali roku, gdy stan wody na to pozwoli.

Jeżeli będą mieli na pokładzie AIS to będę ich śledził na MarineTraffic. Smile
#3 | Odra dnia 03.02.2017 21:57
Brawo Wisłą! Odra ma to już za sobą w 2014r. Dwie warstwy kontenerów i konferujących uczestników Rejsu Badawczego bezpiecznie zakończyło rejs z portu Szczecin do portu śródlądowego Koźle. Szkoda, że ówczesna administracja wodna zaszczekała wówczas temat w Sejmie ale kompletna batymetria ODW została w rękach organizatorów rejsu (Rady Kapitanów).
#4 | zselerowicz dnia 03.02.2017 22:03
interesujące,ciekawe -jaka jednostka i z jaką ekipą?
#5 | Seehund dnia 04.02.2017 10:39
@kalafior. Mam dla Ciebie kiepską informację: aby śledzić obiekt na MarineTraffic , muszą być spełnione dwa warunki. Pierwszy to AIS na statku, a drugi to stacja przekaźnikowa, w zasięgu której musi znajdować się statek. Najbliższe dwie znajdują się w Gdyni i z całą pewnością nie pokrywają Wisły. Pozdrawiam.
#6 | kalafior dnia 04.02.2017 15:31
Czasami patrzę sobie gdzie aktualnie znajdują się polskie Bizony pływające po niemieckich rzekach, oczywiście tylko te z AIS na pokładzie.

Na MarineTraffic widać w historii ('Density Maps', piąta ikonka od góry z lewej strony i zaznaczeniu ostatnich dwóch lat), jakiś ruch statków z AIS po polskich rzekach: na Odrze do Kostrzynia, na Wiśle do Białej Góry, coś na jeziorach mazurskich i na... Brdzie.

Jeżeli masz rację, to wychodzi na to, że można śledzić statki na śródlądowych drogach Bułgarii, Rumunii, Chorwacji, Serbii, Słowacji i w ogóle całej Europy, a na całej Wiśle nie da się. :/
#7 | Seehund dnia 04.02.2017 19:56
W telefoni komórkowej nazywa się to brakiem zasięgu. W Polsce jest kilka anten: Gdynia, Kołobrzeg, Szczecin, Gądno i Piła. Będą statki na rzekach, to i będą przekaźniki pozwalające je obserwować. Życzmy więc rejsowi kontenerowemu sukcesu.
#8 | marek56 dnia 04.02.2017 20:13
AIS umożliwia też od jakiegoś czasu bezpośrednie śledzenie via satelite. Warunek jednak jest taki, że statek musi mieć zainstalowany stosowny terminal satelitarny.
#9 | Seehund dnia 04.02.2017 22:00
Marek, masz rację. Stosuje się to na statkach morskich. Na morzach i oceanach trudno zbudować sieć masztów przekaźnikowych :/, a tak w ogóle to system AIS nie powstał dla MarineTraffic, lecz to on korzysta z dobrodziejstwa tego systemu dostarczając możliwość obserwacji ruchu statków dla siedzących wygodnie w fotelu. Jest to świetne rozwiązanie pozwalające widzieć statek, którego nie widzi radar, jego nazwę (co ułatwia wywołanie), kurs, prędkość i wiele innych informacji, w zasadzie nieistotnych (wyłączając WSP), ale dla znudzonego, siedzącego za sterami może być literaturą rozrywkową. Pozdrawiam.
#10 | marek56 dnia 05.02.2017 09:55
No właśnie, czasami dla rozrywki (z nudów Wink) lubię pobuszować z AIS-em po świecie Smile.
A co do rejsu "prawdy" Wisłą to może być bez AIS-a byle była codzienna, w miarę obszerna pisemna, a może i obrazkowa relacja Smile
Pozdrawiam Marek
#11 | kolo dnia 05.02.2017 10:37
Gratulacje dla działaczy z Wisły. Pomysł świadczy także o tym, że tzw Rejs Prawdy kpt Czesława Szarka był potrzebny także dlatego żeby inspirować innych. Wydaje się, że Wisła jest także bardziej zinstytucjonalizowana niż Odra. Rejs organizowany jest w ramach projektu unijnego EMMA, pan Szarek Rejs prawdy sfinansował ze środków prywatnych. Brawo działacze z Wisły. Powodzenia dla E-40.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL | Aerografia | Krismods | Dysnet