Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

tiktak
14.09.2020

tiktak
21.08.2020
[https://www.wody.
gov.pl/aktualnosci
/1274-wody-polskie
-uzyskaly-dofinans
owanie-na-rozwoj-o
drzanskiej-drogi-w
odnej-2][/url]

tiktak
10.08.2020

tiktak
04.08.2020
[url][/https://www
.portalmorski.pl/z
egluga/45901-jest-
projekt-uchwaly-ws
-rozbudowy-odrzans
kiej-drogi-wodnej-
na-odcinku-od-malc
zyc-do-lubiaza]

tiktak
04.08.2020
[https://www.porta
lmorski.pl/zegluga
/45876-ruszaja-rem
onty-kanalow-na-sz
laku-wielkich-jezi
or-mazurskich][/ur
l]

Port Koźle - inwestor rozwiewa wątpliwościDrukuj

Port Koźle - inwestor rozwiewa wątpliwościWokół inwestycji w kozielskim porcie w ostatnim czasie narosło sporo niepokojów i niedomówień. Szczególnie mieszkańcy Kłodnicy obawiają się, że uruchomienie bazy logistycznej negatywnie wpłynie na poziom ich życia. Czy rzeczywiście jest się czego bać? Jak będzie funkcjonował terminal? O tym rozmawiamy ze Zbigniewem Żukiem, członkiem zarządu spółki Kędzierzyn-Koźle Terminale, która inwestuje w porcie.

KK24.pl: – Na jakim obecnie etapie znajduje się proces inwestycyjny?

Zbigniew Żuk: – Na etapie projektowo-pozwoleniowym. We wrześniu 2016 r. zakończyły się prace związane z badaniami geotechnicznymi i środowiskowymi. W tej chwili trwa proces uzyskiwania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji oraz przygotowywany jest projekt budowlany niezbędny do uzyskania pozwolenia na budowę.

– Kiedy w porcie rozpoczną się pierwsze prace budowlane?

– Planujemy rozpoczęcie prac budowlanych związanych z pierwszym etapem inwestycji latem bieżącego roku. Rozpoczęcie prac uzależnione jest od uzyskania prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę.

– Kiedy planowane jest uruchomienie terminala produktów płynnych? W jakich latach planowana jest realizacja kolejnych etapów inwestycji?

Jeśli rozpoczęcie prac budowlanych nastąpi zgodnie z planem, rozpoczęcie działalności operacyjnej nastąpi w IV kwartale 2018 roku. Budowa Etapu II rozpocznie się po uzyskaniu potwierdzenia od potencjalnych klientów gotowości korzystania z pojemności. Budowa Terminala Sypkich Produktów Masowych i Drobnicy (TSPMiD) oraz Terminala Kontenerowego (TK) powinna rozpocząć się w roku 2018.

– Ile osób znajdzie pracę w uruchomionym terminalu?

Po zakończeniu budowy Etapu I TPPM zatrudnienie znajdzie ponad 25 osób (bezpośrednio). Docelowo 35 osób (po zakończeniu Etapu II). Przedstawiona wielkość zatrudnienia nie obejmuje obsługi bocznicy kolejowej oraz pozostałych terminali (TSPMiD, TK). W całości port będzie zatrudniał bezpośrednio koło 100 osób, co generuje dodatkowo około 100-150 dodatkowych miejsc pracy wokół działalności portowej.

– Czy operator terminala planuje przeładunek i składowanie oraz mieszanie substancji niebezpiecznych. Jeśli tak, jakich?

– KKT Sp. z o.o. planuje tylko i wyłącznie magazynowania i przeładunek masowych produktów płynnych (bez jakiegokolwiek mieszania) – produkty chemiczne np. metanol, alkohole, glikol i paliwa silnikowe np. olej napędowy. Przeładunki i składowanie będą się odbywały w najnowszej generacji instalacjach i według obowiązujących norm emisji i prawa.

– Jaki jest przewidywany ruch do portu samochodów ciężarowych w związku z uruchomieniem terminala?

– Po zakończeniu Etapu I TPPM przy maksymalnym wykorzystaniu pojemności oraz założeniu, że całość produktów zostanie wydana na autocysterny, niezbędnych jest podstawienie ok. 75-80 zestawów drogowych dziennie. TPPM będzie również wykorzystywać spedycję kolejową. W zależności od decyzji klientów KKT (czy kolej/czy zestawy drogowe), ilość ładowanych autocystern może się wahać od 50-80 dziennie.

– Czy operator będzie wykorzystywał również transport kolejowy i rzeczny? Jeśli tak, w jakiej skali i czy będzie to miało miejsce wraz z uruchomieniem terminala?

– Co do transportu rzecznego, to wielkość przyjmowanych drogą wodną produktów płynnych będzie zależała od stanu rzeki Odry. Chcielibyśmy, aby dostawy rzeką były jak największe, nawet 100%. Wszystko, czego nie uda się dostarczyć drogą wodną, przyjedzie koleją. Zakładamy, że obie drogi zaopatrywania TPPM (rzeka/kolej) będą funkcjonować od dnia uruchomienia.

– Czy według inwestora słuszne są obawy części mieszkańców, że uruchomienie terminala negatywnie wpłynie na komfort życia na osiedlu oraz stan środowiska naturalnego?

– W zakresie ochrony środowiska jako inwestor nie mamy obaw i mieszkańcy również nie mają się czego obawiać. Obowiązujące przepisy, jak i filozofia prowadzenia biznesu przez KKT, narzucają zastosowanie najbardziej nowoczesnych i restrykcyjnych rozwiązań w zakresie ochrony powietrza, wody, ziemi oraz emisji hałasu przez TPPM. Ponadto terminal będzie znajdował się w znaczącej odległości od najbliższych zabudowań. Natomiast ruch barek, cystern kolejowych i autocystern w porównaniu z obecną sytuacją, kiedy w ogóle go nie ma, na pewno wzrośnie. W ocenie KKT dostawy koleją nie będą uciążliwe, ponieważ bocznica znajduje się w znaczącej odległości od zabudowań wzdłuż funkcjonującej linii kolejowej. Ilość dostaw – maksymalnie 1-3 dziennie. W przyszłości można całkowicie wyprowadzić transport drogowy z portu w kierunku Północnym osobną drogą poprzez niezamieszkałe tereny pomiędzy Kanałem Gliwickim a Odrą.

źródło: kk24.pl
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL