Protest Rady Kapitanów w sprawie mostu w PodjuchachDrukuj

Protest Rady Kapitanów w sprawie mostu w PodjuchachProtest Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Żeglugi Śródlądowej i Dróg Wodnych „Rada Kapitanów Żeglugi Śródlądowej” skierowany został do Pani Prezes Rady Ministrów Beaty Szydło za pośrednictwem Ministra Środowiska Jana Szyszko. Dotyczy żeglugi w km 733,7 Odrzańskiej Drogi Wodnej - most kolejowy z przęsłem zwodzonym na rzece Regalicy.

Jako Stowarzyszenie, które przyjęło za cel statutowy wspieranie rozwoju śródlądowych dróg wodnych i żeglugi śródlądowej w Polsce a także wspieranie międzynarodowego partnerstwa na rzecz żeglugi śródlądowej protestujemy przeciw wieloletnim działaniom destrukcyjnym obecnego administratora tj. RZGW Szczecin odpowiedzialnego za stan, eksploatację i rozwój Odrzańskiej Drogi Wodnej (ODW) w obszarze północno-zachodniej Polski. Mimo wielu postulatów ze strony użytkowników ODW, brak jest nadal zdecydowanego działania RZGW Szczecin a te nieliczne są tylko upozorowaniem.

Fakt występowania licznych awarii przęsła mostu zwodzonego na km 733,7 Odrzańskiej Drogi Wodnej nosi znamiona zaplanowanego i zawoalowanego wygaszania żeglugi śródlądowej na jedynym w Polsce odcinku międzynarodowej drogi wodnej kl. Vb, która do niedawna należała do sieci TEN-T. Rzecz idzie o ostatnie w tej klasie przejście żeglugowe od strony śródlądzia do portów morskich Szczecin-Świnoujście, bowiem spośród czterech mostów zwodzonych na Szczecińskim Węźle Wodnym, trzy zostały na stałe zaspawane, obniżając standardy międzynarodowej drogi wodnej do klasy II i III.

Kuriozalnym jest brak reagowania administratora drogi wodnej o znaczeniu międzynarodowym na wycofanie przez PKP PLK obsługi przęsła zwodzonego (przy tak dużej awaryjności mechanizmu podnoszenia w latach 2009-2016) i to stanowi dopełnienie naszej negatywnej oceny.

#1 | portszczecin dnia 07.12.2016 17:06
Panowie Kapitanowie. Wasz protest aczkolwiek ma za zadanie, jak podkreślacie, wspieranie rozwoju śródlądowych dróg wodnych to jednak jest nie zrozumiały i wkłada przysłowiowy kij w mrowisko. W świetle faktów, które słyszał Wasz przedstawiciel na naradzie w Szczecinie nie uchodzi używać takich słów jak: "protestujemy przeciw wieloletnim działaniom destrukcyjnym obecnego administratora tj. RZGW Szczecin......Mimo wielu postulatów ze strony użytkowników ODW, brak jest nadal zdecydowanego działania RZGW Szczecin a te nieliczne są tylko upozorowaniem.
Fakt występowania licznych awarii przęsła mostu zwodzonego na km 733,7 Odrzańskiej Drogi Wodnej nosi znamiona zaplanowanego i zawoalowanego wygaszania żeglugi śródlądowej ..." w stosunku do RZGW Szczecin. To są niesprawiedliwe oskarżenia.
#2 | marek56 dnia 07.12.2016 21:32
Czyli, że wszystko jest w najlepszym porządku. A Wy Panowie Kapitanowie znów czepiacie się.
#3 | Seehund dnia 07.12.2016 23:34
Chciałbym się dowiedzieć co usłyszał przedstawiciel Rady Kapitanów na naradzie w Szczecinie.
#4 | Apis dnia 08.12.2016 06:55

Cytaj

portszczecin
Wasz protest aczkolwiek ma za zadanie, jak podkreślacie, wspieranie rozwoju śródlądowych dróg wodnych to jednak jest nie zrozumiały i wkłada przysłowiowy kij w mrowisko

Zwracam uwagę, że nie protest ma za zadanie wspieranie itd. (...) lecz Rada Kapitanów ma takie cele. Boje o most w Podjuchach trwają już co najmniej siedem lat. Przez tak długi czas można byłoby zbudować w tym miejscu nie jeden a kilka mostów o odpowiednim prześwicie. Ponadto kolej ma co najmniej dwie możliwości przejechania inną trasą - żegluga nie ma żadnej alternatywy.

Warto też podkreślić, że to nie rzeka weszła w drogę kolei lecz na odwrót: to kolej ma za niski most i wszelkie tłumaczenia permanentnego zamknięcia przęsła zwodzonego "brakami kadrowymi, kradzieżą kabli itp." są żałosne i dziwi brak twardego stanowiska administratora drogi wodnej w odpowiedzi na takie wykręty. Kolej dostaje bowiem na rozwój infrastruktury kwoty dziesięciokrotnie większe niż kiedykolwiek dostawała żegluga. Permanentnie zresztą ich nie wykorzystuje. Wystarczyło więc reprezentować wobec kolei twarde stanowisko - stąd mowa o miękkich, "pozorowanych" działaniach RZGW i KZGW.

Z tego co wiem przedstawicielowi Rady Kapitanów nawet nie udzielono głosu na wspomnianej naradzie. Miał po prostu być i wysłuchać....
#5 | 38 dnia 08.12.2016 09:48
Most w Podjuchach do przebudowy!

http://www.24kuri...rzebudowy/
#6 | Izabela dnia 08.12.2016 11:50
#7 | marek56 dnia 08.12.2016 13:48
I oto wreszcie okazało się, że SIĘ DA przebudować ! Przez lata było niewykonalne bo... zawsze było jakieś bo. Ciekawe skąd nagle taka decyzja ?
#8 | portszczecin dnia 08.12.2016 15:19
Ta decyzja nie powstała nagle. Trochę to wymagało wysiłku i pracy tzw. otaczająco pouczająco edukacyjnej. Sukces ma wielu ojców i to jest tym razem cała prawda. Okazuje się, że są też inne drogi uzyskiwania celów.
#9 | marek56 dnia 09.12.2016 12:23

Cytaj

Ta decyzja nie powstała nagle

W sumie szkoda. Bo gdyby od początku wystąpienia problemów z mostem była skuteczna reakcja każdej ze stron odpowiadającej za ten stan rzeczy, to być może oszczędziłoby to wiele niepotrzebnych problemów, dyskusji, zadrażnień. No cóż, pozostaje tylko mieć nadzieję, że w końcu problem zostanie skutecznie rozwiązany z pożytkiem dla wszystkich, a dla żeglugi w szczególności.
#10 | Apis dnia 09.12.2016 17:36
W unijnym programie Infrastruktura i Środowisko na dofinansowanie inwestycji w transport kolejowy w latach 2007-2013 przeznaczono 4,8 mld euro, czyli ok. 20 mld zł.

W 2011 r. rząd uznał, że kolejarzom nie uda się wykorzystać wszystkich środków i próbował w następnej perspektywie (2014-2020) podzielić pieniądze na inwestycje transportowe z budżetu UE w proporcji 60% na drogi i 40% na koleje. Mówiła o tym superminister Bieńkowska
http://www.forbes...9,1,1.html

Całe te wywody o braku kasy to zwykła ściema. Mówiąc wprost: na ten most pieniądze były, tylko nikomu się nie chciało po nie sięgnąć aby przypadkiem nie zrobić dobrze żegludze śródlądowej.
#11 | Odra dnia 11.12.2016 14:50
Zgadzam się z Kapitanem naszego statku. Dziś Polsat News w wiadomościach pokazuje oddanie do użytku dworca kolejowego w Łodzi, słyszymy ze pomysł powstał w 2011 roku, obiekt ma wielkość 7 stadionów piłkarskich, koszt 2 mld zł. To tylko część projektowanej budowli...Czy jest zasadny tak duży wydatek? Czy to nie megalomania urzędujacych "kolejarzy"? Dlaczego kolej nie zauważyła swoich potrzeb np. dotyczących przebudowy mostu kolejowego w Szczecinie-Podjuchach ? Czy ktoś to we właściwy sposób planował?!

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL