Nowy tankowiec na Ren z PłockaDrukuj

Nowy tankowiec na Ren z PłockaKadłub statku, który został zbudowany przez Centromost Stocznię Rzeczną, jest właśnie - w towarzystwie dwóch pchaczy - w drodze do Gdańska. To pierwszy z 15 tego typu statków, jakie powstaną w Płocku.

Jak tłumaczy dyrektor naczelna Centromostu Krystyna Zych, kadłub nie ma jeszcze napędu. Jednak nawet gdyby miał, to i tak poziom wody w Wiśle nie pozwoliłby na osiągnięcie odpowiedniego zanurzenia.

- Tankowiec prawdopodobnie we wtorek dotrze do Gdańska, gdzie zostanie dokonana inspekcja Urzędu Morskiego. Następnie będzie przejęty przez holownik morski i wyruszy w podróż do Holandii, najpierw do Dordrechtu a potem do Werkendam, gdzie siedzibę ma stocznia Veka Shipbuilding BV, która jest głównym udziałowcem płockiego Centromostu. W Werkendam tankowiec zostanie wyposażony i następnie przekazany belgijskiemu armatorowi. Na statku zostanie zastosowany silnik, którego paliwem będzie skroplony gaz ziemny. Tankowiec ma pływać głównie po Renie.

Jest to pierwszy z serii 15 statków tego typu, jakie wyprodukuje Centromost Stocznia Rzeczna. - To nowy produkt grupy Veka. Budowa jednego kadłuba tankowca z tej serii trwa od 18 do 20 tygodni - mówi Zych.

Jeden taki kadłub jest wart kilka milionów złotych. Czy tak duże zlecenie świadczy o dobrej kondycji płockiej stoczni? - Sytuacja Centromostu na pewno się poprawia. Mamy zachowaną ciągłość produkcji. Obecnie kończymy budowę kadłuba gazowca do przewozu gazu płynnego, powinien wypłynąć ze stoczni 14 listopada.

Jak dodaje Krystyna Zych, w związku z rozwojem płockiego Centromostu, firma chętnie zatrudni monterów okrętowych oraz spawaczy.

http://plock.wybo...-foto.html
 
860
<
#1 | Fidelis dnia 05.11.2016 21:37
Po dość długiej przerwie Płocka Stocznia Rzeczna przystąpiła do budowy kadłubów tankowców, gazowców i masowców, współpracując z firmą holenderską Veka Shipbuilding BV. Należ się cieszyć, iż Płock znów buduje statki, które rozsławiają na drogach wodnych zachodniej Europy dobre imię płockiego stoczniowca. Należy mieć cichą nadzieję, iż Płocka stocznia po drobnych zmianach personalnych, podtrzyma swoją długą tradycję solidnego stoczniowca, a w przyszłości zacznie budować statki dla polskich armatorów, tak jak w latach 50, 60, 70 80, 90 ub. stulecia, a były to BM-ki, Bizony, Tury, pasażerki, holowniki, lodołamacze, promy i wiele innych konstrukcji mostowych i hydrotechnicznych.
14
<
#2 | miroslaw rajski dnia 06.11.2016 19:33
Pierwsze zbiornikowce na kadłubach z Płocka miały zostać przekazane armatorom pod koniec tego roku, co raczej nie dojdzie do skutku. Nastąpiły prawdopodobnie jakieś opóźnienia w budowie. Nieszkodzi, z czymś takim zawsze należy się liczyć. W każdym bądź razie serdeczne gratulacje dla płockich stoczniowców!!
Nieco więcej o budowie tych statków pisaliśmy tutaj: http://www.zegluga-rzeczna.pl/news.ph...dmore=2275

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?


Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL