Port Koźle wygrywa z Polem PołudniowymDrukuj

Port Koźle wygrywa z Polem Południowym Czyżby nastąpił zwrot w kędzierzyńskich rozmowach na temat strategicznych inwestycji? To nie uzbrojone za dziesiątki milionów złotych Pole Południowe jest w obszarze zainteresowania firm zza granicy a kozielski port rzeczny.

To wnioski po ostatniej międzynarodowej konferencji petrochemicznej w Budapeszcie, na której pojawiła się prezydent Kędzierzyna-Koźla. - Pomyślałam, że to dobry moment, bo prawie dwa tysiące firm jest tu reprezentowanych, z całego świata, bo i Europa, Bliski i Daleki Wschód, Amerykanie. Najwięcej pytań padło o kozielski port, o to, co nasz inwestor planuje tam zrobić, między innymi miałam spotkanie z inwestorem z Kataru, który był tym zainteresowany – relacjonuje Sabina Nowosielska. Włodarz potwierdza, że na Węgrzech odbyły się cztery takie prezentacje terenów pod inwestycje w Kędzierzynie-Koźlu i – jak mówi – to element szerszej promocji. - Wszystkie Izby Przemysłu Chemicznego w Europie otrzymały naszą propozycję projektów inwestycyjnych Pola Południowego i Portu. Tak raz w tygodniu spotykam się z inwestorami.

Nie jest tajemnicą, że przygotowywany od lat teren specjalnej strefy ekonomicznej na os. Blachownia nie znajduje zainteresowania ze względu na problemy z drogą dojazdową, która miałaby prowadzić do autostrady. O wiele lepiej na tym tle wypada port, gdzie obecnie miasto inwestuje w infrastrukturę drogową i gdzie zdeklarowany jest już pierwszy duży podmiot.

radiopark.fm

2535
<
#1 | Odra dnia 13.10.2016 10:46
Pod koniec marca 2013r. poproszono mnie o przedstawienie przedstawicielom transportu i przemysłu ciężkiego Grupy Wyszehradzkiej, podczas konferencji transportowej na Politechnice Warszawskiej, korytarza transportowego z udziałem Odrzańskiej Drogi Wodnej. Idea CETC-ROUTE 65 nie miała jeszcze wyraźnie wpisanej drogi wodnej a jedynie wpisywała się w Dolinę Odry. Moje wystąpienie planowane było po obiedzie ale sala wypełniła się po brzegi. Najkrótszy (zaledwie 1600km) Korytarz Transportowy od Bałtyku do Adriatyku posiadał istniejący port dokładnie w połowie swojej trasy, potężny port śródlądowy, ponad 3 tys mb nabrzeża... Padały pytania z sali. Na sali siedział jeden ważny dla mnie człowiek, kapitan żeglugi śródlądowej. Jego obecność i doświadczenie i moja wiara w to co przedstawiałam , będą owocowały... Bo owoce dojrzewają w swoim czasie - w kozielskim porcie i w pozostałych portach nad Odrą.
Dziękuję Ci kpt.Szarek, dziękuję Ci kpt.Podgórski za to, że dzieliliście się ZA DARMO, wiedzą i doświadczeniem o funkcjonowaniu portu, o warunkach nawigacyjnych na Odrze, o szlakach wodnych Europy i świata i uczyliście cierpliwie jaki skarb mają w ręku mieszkańcy Kędzierzyna-Koźla.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?


Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL