Odrzanska Droga Wodna odzyje za sprawa Holendrów?Drukuj

Odrzanska Droga Wodna odzyje za sprawa Holendrów?HFG Polska Sp. z o.o. to oddział holenderskiej grupy Heerema z siedzibą główną w Zwijndrecht, będącej światowym liderem na rynku wykonawców specjalizujących się w projektowaniu i produkcji wielkogabarytowych i złożonych konstrukcji dla przemysłu off-shore (platformy olejowo-gazowe, platformy dla farm wiatrowych itd.) Grupa posiada swoje oddziały w Wielkiej Brytanii (Hartlepool), Holandii (Vlissingen i Zwijndrecht) i w Polsce (Opole) zatrudniając łącznie ponad 800 osób.

Firma z początkiem października planuje wysyłkę gotowych konstrukcji stalowych. Będzie to dla firmy HFG Polska przełomowe wydarzenie. Pierwszy raz w historii działalności zakładu elementy wyprodukowane w Opolu zostaną dostarczone do zleceniodawcy z wykorzystaniem Odrzańskiej Drogi Wodnej. Rekord padnie także w kwestii wymiarów i wagi wyprodukowanej konstrukcji. Całkowity ładunek, jaki trafi na barki może osiągnąć nawet 700t. Napięty harmonogram, wytężona produkcja i olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne to wyzwania, które przez ostatnie miesiące pokonuje cały zespół HFG.

Projekt realizowany w Opolu to część większego zamówienia, które wygrała Heerema Vlissingen – oddział HFG specjalizujący się w prefabrykacji tzw. jacketów dla rynku offshore. Elementy wyprodukowane nad Odrą zostaną scalone w konstrukcje o wymiarach 42 x 22 x 6 (lxwxh) i wadze 1000t /szt. Finalne konstrukcje posłużą do przetransportowania 2 wież z nabrzeża we Vlissingen (Holandia) do miejsca ich instalacji, czyli na Morze Północne, 250 km na wschód od Aberdeen. Zleceniodawcą zamówienia jest firma Maersk Oil, dla której HFG realizowała już kilka podobnych i równie wymagających projektów. Dla HFG Polska to od początku powstania firmy w 2008 r. najcięższa i najwyższa konstrukcja, jaka kiedykolwiek opuściła halę produkcyjną, po raz pierwszy również transport będzie realizowany przy wykorzystaniu żeglugi śródlądowej. W pierwszej kolejności 2 konstrukcje (dł.13,5m, szer.5m, wys.4,3m) o wadze 130 t każda, zostaną dostarczone do portu i przeładowane na 2 barki.

źródło: Park Przemysłowy Metalchem
foto: Janusz Fąfara
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?


Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL