Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

tiktak
14.09.2020

tiktak
21.08.2020
[https://www.wody.
gov.pl/aktualnosci
/1274-wody-polskie
-uzyskaly-dofinans
owanie-na-rozwoj-o
drzanskiej-drogi-w
odnej-2][/url]

tiktak
10.08.2020

tiktak
04.08.2020
[url][/https://www
.portalmorski.pl/z
egluga/45901-jest-
projekt-uchwaly-ws
-rozbudowy-odrzans
kiej-drogi-wodnej-
na-odcinku-od-malc
zyc-do-lubiaza]

tiktak
04.08.2020
[https://www.porta
lmorski.pl/zegluga
/45876-ruszaja-rem
onty-kanalow-na-sz
laku-wielkich-jezi
or-mazurskich][/ur
l]

Kędzierzyńskie Azoty zainteresowane transportem OdrąDrukuj

Kędzierzyńskie Azoty zainteresowane transportem OdrąGrupa Azoty ZAK SA poinformowała, że jest zainteresowana transportem swoich produktów drogą wodną. To kolejna taka inicjatywa.

- Rząd próbuje na nowo podjąć temat żeglugi na Odrze. Interesuje się tym również wojewoda. To dla nas motywacja, aby tutaj, w Kędzierzynie-Koźlu i w naszych zakładach, odkurzyć myśl związaną z wykorzystaniem transportu wodnego - poinformował Adam Leszkiewicz, prezes Grupy Azoty ZAK SA z Kędzierzyna-Koźla. Niewielu Opolan wie, że ZAK ma swój własny port, do którego prowadzi tzw. Kanał Kędzierzyński, który swój początek bierze od Kanału Gliwickiego.

Ten pierwszy ma długość pięciu kilometrów. Zbudowano go jako początek kanału Odra-Dunaj. Jeszcze do 1983 roku wożono tamtędy nawozy. Teraz ZAK chce do tego powrócić, bo transport rzeczny jest tańszy niż kolejowy czy drogowy. Wiadomo, że ZAK mógłby transportować towary Odrą przede wszystkim do niemieckich odbiorców. Dla firmy ważny jest również fakt, że rzeką ma połączenie z zakładami w Policach, z którymi działa w tej samej grupie. Obecnie trwają już prace nad odbudową portu w Koźlu. Powstaną tam terminale: kontenerowy, ładunków drobnicowych oraz ładunków płynnych.

– Obecnie jesteśmy w fazie pracy nad przebudową tego trzeciego terminalu. Trwają prace środowiskowe i prace geotechniczne – tłumaczy Zbigniew Żuk, prezes spółki Kędzierzyn-Koźle Terminale, która prowadzi inwestycję. W sumie ma ona kosztować 360 milionów złotych i być milowym krokiem w kierunku ożywienia żeglugi na Odrze. Kilka dni temu w Kędzierzynie-Koźlu zorganizowano na ten temat konferencję. Podkreślano, że priorytetem jest doinwestowanie Odry do tzw. czwartej klasy żeglugowej. Dzięki temu będzie można się starać o bardzo duże unijne pieniądze.

źródło: Nowa Trybuna Opolska
foto: Janusz Fąfara
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL