Głogowska marina otwartaDrukuj

Głogowska marina otwartaOstatniego dnia kwietnia, tuz przed „Polaków Wielką Majówką” odbyło się oficjalne otwarcie nowej, miejskiej inwestycji na Odrze czyli głogowskiej mariny. Marina działała już co prawda od początku marca, ale przesunięcie terminu otwarcia na koniec kwietnia ze względu na niełaskawe tegoroczne wiosenne kaprysy aury okazało się ze wszech miar pomysłem trafionym.

Głogowska marina jest ostatnim mocnym akcentem na pograniczu lubuskiego i dolnośląskiego odcinka Odry zbliżania się miast i miasteczek „twarzą do Odry” Głogowska marina posiada jeszcze tę wielką zaletę, że jako dziecko miasta i spółki Głogowskie Obiekty Usługowe z założenia jest ogólnie dostępna dla wszystkich mieszkańców Głogowa, jak również i dla turystów niekoniecznie zawiązanych fizycznie z wodą. Jej bezpośrednie położenie w pobliżu zabytkowej kolegiaty to oczywisty plus na turystycznym szlaku nie tylko wodnym ale i również lądowym.

Sama uroczystość otwarcia, która przeobraziła się w wielki wiosenny piknik odbyła się niezwykle szybko i sprawnie bez towarzyszącym takim wydarzeniom oficjalnych „pomp”. Po przywitaniu przybyłych gości i oficjeli prezydent miasta Głogowa Rafael Rokaszewicz w skrócie opowiedział o samej idei i znaczeniu dla miasta tej specyficznej wodno-lądowej inwestycji, po czym przystąpiono do uroczystego przecięcia wstęgi otwierającej wejście na pomost cumowniczy, którego dokonał kapitan żeglugi śródlądowej Mieczysław Łoza po czym zaproszeni goście i mieszkańcy Głogowa odbyli krótki rejs statkiem Laguna.



Kwintesencją dnia były występy artystyczne zespołu folkowego i legendy polskiego bigbitu – zespołu Czerwone Gitary. Wodne atrakcje uzupełniały mniejsze turystyczne różnej maści obiekty pływające ościennych miast, był Solanin z Nowej Soli – bardzo ciekawa konstrukcja do przewozy 12 osób o zaletach typowego małego tramwaju wodnego, była drewniana szkuta wiślana Neo z Bytomia Odrzańskiego oraz pojawiła się po raz pierwszy w nowej szacie sympatyczna łódź „ Żetka 1” . To znak , że zauważa się zarobkowe możliwości wykorzystania rzeki, co niechybnie wróży również pojawienie się konfliktów na tak ograniczonym jeszcze rynku raczkującej jeszcze komercyjnej turystyki wodnej.

tekst i zdjęcia: Janusz Fąfara
#1 | barkaz4003 dnia 05.05.2016 01:06
w Bydgoszczy otwarto Sluzę Miejską , a co z pozostałymi na kanale i na Noteci . droga daleka - śluz nie mało ,ile ordynacji wyborczych potrzeba aby udrożnić żeglugę na tych dawnych [aktywnych ] ważnych w Europie drogach wodnych.Jednych to interesuje a inni mają to W d... . A mądrzy zainteresowani europejczycy -transportem ,preperują transport rzekami oraz kanałami [które kosztują ,ale to się zwraca na kilka sposobów [EKOLOGIA].

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL