Hydepark

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Seehund
09.11.2019

mkrakowiak74
03.10.2019
ZARZĄDZENIE NR 1/2019 DYREKTORA U Ż Ś WE WROCŁAWIU http://edziennik.m
alopolska.uw.gov.p
l/WDU_K/2019/6873/
akt.pdf

mkrakowiak74
01.10.2019
Pracownicy Centrum Operacyjnego w Poznaniu stworzyli graficzną prezentację aktualnych warunków żeglugowych. http://www.poznan.
rzgw.gov.pl/szlaki
-zeglowne/aktualne
-warunki-zeglugowe

Ziomal
27.09.2019

mkrakowiak74
24.09.2019

Gospodarka wodna i żegluga śródlądowa największym polskim projektem cywilizacyjnym XXI wiekuDrukuj

Gospodarka wodna i żegluga śródlądowa największym polskim projektem cywilizacyjnym XXI wiekuPodczas konferencji zorganizowanej w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej we wtorek 9 lutego 2016 roku najwyżsi przedstawiciele kluczowych dla zarządzania wodami śródlądowymi w Polsce resortów i instytucji przedstawili zarys planowanych inwestycji, mających otworzyć nowy etap rozwoju żeglugi śródlądowej w Polsce. Planowane jest nie tylko przystąpienie Polski do konwencji AGN jeszcze w 2016 roku, ale także zintensyfikowanie najpilniejszych projektów na rzecz poprawy retencji i warunków dla żeglugi na Odrze i Wiśle.

Dla środowisk związanych z gospodarczym wykorzystaniem wód śródlądowych w Polsce – także w kontekście przebiegających przez nasz kraj międzynarodowych dróg wodnych E-30, E-40 i E-70 – jest to zapowiedź nie tylko nowego etapu rozwoju żeglugi śródlądowej, ale także rozwoju całego szeregu innych gałęzi gospodarki – przede wszystkim hydroenergetyki, budownictwa inżynieryjnego i turystyki wodnej w wymiarze międzynarodowym.

Od 2012 roku przedstawiciele administracji rządowej i samorządowej oraz przemysłu, zainteresowani gospodarczym wykorzystaniem wód śródlądowych, spotykają się na międzynarodowych targach i konferencji gospodarki wodnej i żeglugi śródlądowej Waterways Expo - największym (i jedynym w Polsce organizowanym w formule targowo-konferencyjnej) wydarzeniem stworzonym specjalnie dla prezentacji i zapoznania się z planami inwestycyjnymi, potencjałem inwestycyjnym regionów, koncepcjami planistycznymi i urbanistycznymi, możliwościami przedsiębiorstw oraz technologiami dla budownictwa inżynieryjnego, żeglugi śródlądowej, marin i portów śródlądowych, stoczni rzecznych, armatorów, energetyki wodnej i turystyki.

Najbliższa edycja Waterways Expo 2016, która odbędzie się w dniach 16-18 czerwca 2016 w Warszawie, będzie bez wątpienia nie tylko kolejną okazją do pogłębionego dialogu wszystkich środowisk oraz zapoznania się z najnowocześniejszymi krajowymi i zagranicznymi rozwiązaniami technologicznymi, ale także pierwszą edycją tej imprezy wpisującą się w nowy etap rozwoju żeglugi śródlądowej w Polsce. Szczegółowe informacje o międzynarodowych targach i konferencji gospodarki wodnej i żeglugi śródlądowej Waterways Expo 2016 są dostępne na stronie internetowej www.waterways.ztw.pl

Nie stanowi tajemnicy, że wody śródlądowe w Polsce mają – pod względem tak hydroenergetycznym jak i żeglugowym – ogromny potencjał, a stopniowa realizacja zapowiadanych przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej planów inwestycyjnych może zapoczątkować największy projekt cywilizacyjny XXI wieku w Polsce. Mowa o nowych miejscach pracy, zapobieganiu skutkom powodzi i suszy, zwiększeniu atrakcyjności inwestycyjnej terenów położonych nad rzekami, odbudowie śródlądowej floty transportowej i poprawie bilansu energetycznego kraju poprzez zwiększenie udziału hydroenergetyki w zaspokajaniu potrzeb na energię elektryczną. W samym tylko obszarze inwestycji infrastrukturalnych, przystąpienie Polski do konwencji AGN (Europejskie Porozumienie w Sprawie Głównych Śródlądowych Dróg Wodnych o Międzynarodowym Znaczeniu) oznaczało będzie konieczność dostosowania warunków żeglugi na rzekach do IV klasy drogi wodnej. Maksymalne parametry statków które mogą z nich korzystać to min. zanurzenie do 2,5 metra i długość do 85 metrów; jednym z parametrów IV klasy jest także określony, minimalny prześwit pod mostami. Według danych przedstawionych przez Pana Krzysztofa Wosia, Dyrektora Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie, w roku 2014 na 3654,6 km dróg wodnych śródlądowych żeglownych w Polsce, tylko 214,1 km stanowiły drogi klasy IV lub wyższej.

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL