Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

tiktak
14.09.2020

tiktak
21.08.2020
[https://www.wody.
gov.pl/aktualnosci
/1274-wody-polskie
-uzyskaly-dofinans
owanie-na-rozwoj-o
drzanskiej-drogi-w
odnej-2][/url]

tiktak
10.08.2020

tiktak
04.08.2020
[url][/https://www
.portalmorski.pl/z
egluga/45901-jest-
projekt-uchwaly-ws
-rozbudowy-odrzans
kiej-drogi-wodnej-
na-odcinku-od-malc
zyc-do-lubiaza]

tiktak
04.08.2020
[https://www.porta
lmorski.pl/zegluga
/45876-ruszaja-rem
onty-kanalow-na-sz
laku-wielkich-jezi
or-mazurskich][/ur
l]

Ambitny plan ministra dla żeglugi śródlądowejDrukuj

Ambitny plan ministra dla żeglugi śródlądowejMinisterstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej zostało na nowo wydzielone z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju i jest w fazie kształtowania się. Ważnymi celami urzędu ma być podniesienie (parametrów - przp.red. ŻŚ) Odrzańskiej Drogi Wodnej do IV klasy żeglowności oraz odbudowa polskiego przemysłu stoczniowego. Jego szef wierzy jednak w realizację ambitnego planu. Obecnie zajmuje się również sprawami kadrowymi.

– Żegluga śródlądowa w Polsce za panowania poprzedniego rządu nie istniała. Zajmowało się tym 6 osób. Obecnie jest ich 160. Rozbudowujemy ministerstwo tak aby wszystkie elementy były zabezpieczone. Chcemy podwoić tą ilość osób ale nie w byle jaki sposób. Chcemy stworzyć departamenty merytoryczne, które potrzebują specjalistów i fachowców – mówi minister gospodarki morskiej i żeglugi.

– Zrobimy wszystko żeby zrealizować nasze cele, chociaż wiemy, że nie będzie to łatwe. IV klasa żeglowności na Odrze wymaga ogromnych pieniędzy i one są dostępne. Jednak przednia szefowa rady ministrów odchodząc podpisała umowę na III klasę żeglowności co wyłącza nas z finansowania dla IV klasy – mówi Marek Gróbarczyk.

– Teraz naszym celem jest podpisanie konwencji AGN ratyfikowanie jej i przystąpienie do programów unijnych, w których są duże możliwości na finansowanie (rozbudowy dróg wodnych - przp. red. ŻŚ). W trzy miesiące chcemy dopiąć formalności związane z konwencją ONZ w tym czasie będą trwały prace przygotowania i dofinansowania rozwiązań inwestycyjnych na Odrze – dodaje.

– Przemysł stoczniowy jest w Polsce bardzo rozdrobniony i podzielony jeśli chodzi o własnościowe sprawy oraz kompetencyjne. Ta sprawa wymaga znacznego czasu i wymaga elementu organizacyjnego i ten element musi zostać ujęty w ustawie, która jest w przygotowaniu – mówi w rozmowie z „Radiem Szczecin” minister gospodarki morskiej i żeglugi, Marek Gróbarczyk.

źródło: rynekinfrastruktury.pl
foto. Janusz Fąfara
#1 | szczurokretowy dnia 09.01.2016 09:17
Tą Bieńkowską powinien zająć się Trybunał Stanu!
#2 | wladyslaw styp dnia 13.01.2016 15:37
Cieszę się że Żegluga Śródlądowa ma aktywnego Ministra ale to pewnie za mało żeby uaktywnić polskie drogi wodne, nawet aura nam nie sprzyja ubiegły cały rok niska woda. w 2007 r dałem się na mówić na wymianę Patentu Żeglarskiego, ponieważ nie korzystałem z niego to nie zwróciłem uwagi na pozycję 11 dopiero syn kiedy wymieniał zwrócił mi uwagę że patent jest nie ważny na rzekach na których wyrosłem na marynarza. W Belgii wydano mi patent w 1971 r Nr 3291 rozszerzony latach 1973,do Koblenz w 1980 do Basel, 1988 do otwartego Morza Nr patentu ten sam. W Polsce co zmiana nowy Nr w dodatku patent nie ważny, wobec powyższego mam wątpliwości co do zapowiedzi o uruchomieniu Żeglugi na Odrze.
#3 | slepowron dnia 14.01.2016 21:29
Władyslaw,poczekajmy ,może nowy minister pogoni leśnych dziadków i miłosników wędkowania iinnych dupereli. a rzeka Odra będzie rzeką transportową i nie tylko.Pozdrowienia kapitanie majtek zenzowy Jacek.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL