Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

tiktak
14.09.2020

tiktak
21.08.2020
[https://www.wody.
gov.pl/aktualnosci
/1274-wody-polskie
-uzyskaly-dofinans
owanie-na-rozwoj-o
drzanskiej-drogi-w
odnej-2][/url]

tiktak
10.08.2020

tiktak
04.08.2020
[url][/https://www
.portalmorski.pl/z
egluga/45901-jest-
projekt-uchwaly-ws
-rozbudowy-odrzans
kiej-drogi-wodnej-
na-odcinku-od-malc
zyc-do-lubiaza]

tiktak
04.08.2020
[https://www.porta
lmorski.pl/zegluga
/45876-ruszaja-rem
onty-kanalow-na-sz
laku-wielkich-jezi
or-mazurskich][/ur
l]

Szukamy redaktora serwisuDrukuj

Szukamy redaktora serwisuW rozesłanych do wszystkich użytkowników portalu życzeniach świątecznych dodałem dopisek, że poszukuję osoby, która zajęłaby sie redagowaniem serwisu "Żegluga śródlądowa wczoraj, dziś, jutro". Nie było szerokiego odzewu a kilka osób napisało coś w tym typie: "Chętnie zająłbym się tym ale słabo znam się na komputerze". Zmuszony jestem więc doprecyzować, że ktokolwiek, kto chciałby pełnić rolę administratora (i redaktora) serwisu musi spełniać kilka warunków, bez których praca ta jest po prostu niemożliwa.

Po pierwsze - trzeba posiadać komputer (raczej nie tablet czy smartfon) i biegle się nim posługiwać. Nie chodzi tylko o znajomość funkcji komputera i systemu operacyjnego ale przede wszystkim o posiadanie oprogramowania (i umiejętność posługiwania się nim) do redagowania tekstów, obróbki grafiki (choćby tylko zmniejszanie rozmiarów i "ciężaru" fotek), tworzenia prezentacji flash i konwertowania między sobą plików różnych typów. Niezbędna jest także podstawowa wiedza w zakresie programowania w języku HTML i PHP, gdyż umieszczanie w tekstach zdjęć, prezentacji bądź formularzy do wypełniania online wymaga wpisywania poleceń w jednym z tych języków.

Redaktor serwisu powinien też mieć lekkie pióro by móc pisać własne teksty na podstawie dostarczonych informacji o wydarzeniach istotnych dla naszego środowiska. Musi potrafić wyłowić z internetu publikacje interesujące środowisko żeglugowe i ewentualnie zamieścić je u nas z poszanowaniem praw autorskich. Wiele serwisów na to nie zezwala więc trzeba być bardzo ostrożnym.

Mile widziana byłaby znajomość zasady działania "silnika" naszego serwisu czyli PHP-Fusion i wszystkich związanych z nim dodatków (np. giełda pracy, galeria zdjęć, forum dyskusyjne itp.). Jest to tzw. CMS - z angielskiego Content Management System - czyli system, który umożliwia współpracę wielu osób w redagowaniu treści poprzez Panel Administracyjny, oczywiście po nadaniu im przez głównego administratora odpowiednich uprawnień dostępu. Całym wsparciem technicznym nadal zajmowałbym się osobiście. Mam tu na myśli utrzymanie serwera, baz danych, domeny, aktualizacje skryptów i ich modyfikacje do celów naszego serwisu, oprawę graficzną całości (tzw. skórkę).

Napisałem tych kilka słów po to, aby uprzedzić odpowiedzi w rodzaju tej, którą zacytowałem na wstępie. Kandydaci powinni spełniać chociaż część wymagań (reszty można się nauczyć). Proszę więc o poważne traktowanie mojej oferty, bo szkoda byłoby zmarnować wysiłek wielu ludzi, którzy mają swój wkład w istnienie tego serwisu (nadesłane artykuły, zdjęcia czy choćby cenne komentarze).

Zapomniałbym o rzeczy najważniejszej: to wszystko trzeba robić nie spodziewając się żadnej zapłaty czy innej gratyfikacji.

Andrzej Apis
#1 | baca_young dnia 25.12.2015 13:21
Z pewnością są poważne przyczyny tej decyzji, jednak proste to nie będzie. Nie licząc istotnych detali jak: prezentacje flash, HTML, PHP czy inne CMS-y o wiele ważniejsze są wiedza i budowane przez lata doświadczenie (na pokładzie, za sterem, w maszynowni), pozycja w środowisku, patenty, obycie z bieżącą sytuacją żeglugową, uwarunkowaniami polityczno-prawnymi. Te dopiero składają się na autorytet i charyzmę a to one właśnie są najważniejszą tkanką tej "tzw skórki". Nazywamy Nasz Portal wirtualnym statkiem a przecież załodze nie jest wszystko jedno kto dowodzi. Idiotą był człowiek, który wymyślił powiedzenie "nie ma ludzi niezastąpionych".
#2 | gosc34 dnia 25.12.2015 18:33
portal bez starego kapitana to już nie będzie to samo
#3 | Lukus dnia 25.12.2015 20:40
Gdzie jest problem? Jakoś wszystko wygląda na poukładane i w pełni kontrolowane,wszystko jest tak jak być powinno i niech tak zostanie.
#4 | portszczecin dnia 26.12.2015 14:29
Po pierwsze nie trzeba nic zmieniać. Jest dobrze.
#5 | bolo262 dnia 26.12.2015 18:17
koledzy trzeba czytać ze zrozumieniem. Redaktor naczelny wyraźnie napisał, że chce przejść na redakcyjną emeryturę i dlatego poszukuje następcy.
Wiec jaki jest sens pisać:
"Gdzie jest problem? Jakoś wszystko wygląda na poukładane i w pełni kontrolowane,wszystko jest tak jak być powinno i niech tak zostanie."
Właśnie w tym problem, że tak nie zostanie bo kapitan statku rezygniue
#6 | Tadeusz 44 dnia 26.12.2015 19:54
Na jaką emeryturę????...jeśli już tak, to proszę przestrzegać prawa, emerytura od 67 lat i ani kroku w tył!!! Na rencistę też nie wygląda-proszę popatrzeć!!!
[url]http://i921.photobucket.com/albums/ad58/tw1944/Zdjcie0366._zpswrycpts6.jpg
[/url]
#7 | Jacek z Opola dnia 27.12.2015 22:36
Ja bym się tylko zapytał delikatnie o wiek Pana Kapitana?

I jeszcze o to czy jest drugi taki albo choć trochę podobny portal?
#8 | Kapitan Krzysiu dnia 28.12.2015 10:10
Internetowe serwisy, które przez dyskutujących tu uważane są "za mające wybitne zasługi w dziele walki o żeglugę" (np. Dziennik Bałtycki za "Autostradę wodną na Wiśle"Wink niemal całą wiedzę o żegludze śródlądowej czerpały stąd. Przypomnę, że zatrudniają na etatach dziennikarzy i informatyków, a za zasługi dodatkowo daje się im prestiżowe odznaczenia http://www.lmir.p...4611517e6c . Nasz Kapitan chyba swoje już w czynie społecznym zrobił: doprowadził do tego, że żegluga śródlądowa przetrwała jako temat publicznej debaty. Czy w sytuacji, gdy powstało nowe ministerstwo nie dałoby się znaleźć sposobu, aby oficjalny przecież portal żeglugi śródlądowej mógł być przejęty pod skrzydła resortu i dofinansowany np. z funduszu promocji żeglugi śródlądowej a Kapitan jako wybitny ekspert doczekał się wynagrodzenia za swoją pracę? Być może zmieniłby wtedy decyzję. Poklepywanie po plecach to chyba mało...

Co do wieku Kapitana - wystarczy kliknąć w jego nick aby poznać dokładną datę urodzin.
#9 | dyzma dnia 28.12.2015 22:46
Andrzej, zmiana Kapitana wydaje mi się niemożliwa! Po prostu nie ma chyba takiego drugiego Omnibusa. W przeciwnym wypadku jednak Portal padnie. A szkoda, okrutna. Wejrzyj na nas, Dziadków. Nie odpuszczaj jeszcze. Proszę.
#10 | Greg dnia 29.12.2015 10:25
Ponieważ i tak pomagałem Andrzejowi dotychczas (ale zwykle na jego prośbę) - mogę przyjąć na siebie całość obowiązków. Spełniam wymogi a od pewnego czasu po powrocie z UK na stałe mieszkam blisko Andrzeja i w razie czego udam się po radę.
#11 | Apis dnia 31.12.2015 20:25
No i załatwione. Innym chetnym dziekuję za gotowość. Będzie dobrze.
#12 | Seehund dnia 31.12.2015 21:27
Pomyślnych wiatrów!
#13 | miroslaw rajski dnia 31.12.2015 22:06
Życzę sukcesów w duecie!!

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL