Mamy ministerstwo, ale...Drukuj

Mamy ministerstwo, ale...Pod koniec października konsorcjum DB Schenker Rail Polska i CTL Logistics wygrało zadanie na przewóz węgla kamiennego, będące częścią większego przetargu ogłoszonego przez PGE Polską Grupę Energetyczną. Łączna masa tego paliwa transportowanego na podstawie kontraktu przez obu operatorów wyniesie 5 mln 300 tys. ton. Kontrakt zawarty został na okres trzech lat. Węgiel transportowany będzie ze śląskich kopalń do elektrowni w Opolu.

Przy realizacji tego kontraktu najważniejsze dla DB Schenker Rail Polska jest zapewnienie niezawodnej usługi, dającej klientowi poczucie komfortu w postaci bezpieczeństwa dostaw. Współpraca w konsorcjum, z równie znaczącym na polskim rynku kompleksowym operatorem logistycznym, pozwoli nam spełnić ten warunek – mówi Paweł Pucek, Członek Zarządu ds. Sprzedaży DB Schenker Rail Polska.

Start w konsorcjum do tak dużego klienta jak PGE, z porównywalnym pod względem wielkości operatorem, pozwoli osiągnąć efekt synergii i zrealizować powierzone zadania na najwyższym możliwym poziomie – podkreśla Jacek Bieczek, prezes zarządu CTL Logistics. – Doświadczenie obu spółek na rynku, dobra organizacja pracy i stawianie na jakość usług to dobre podstawy do współpracy – podsumowuje prezes Bieczek.

W 2018 roku PGE planuje uruchomić nowy blok energetyczny w elektrowni Opole. Oznacza to, że w ramach podpisanej umowy DB Schenker Rail Polska i CTL Logistics będą również wozić węgiel do nowo powstałej instalacji.

#1 | jacekblaz dnia 28.11.2015 11:56
Właśnie dlatego mówiłem, że najlepszym miejscem dla infrastruktury dróg wodnych powinno być Ministerstwo Infrastruktury. Tylko wówczas moża mówić o realnej multimodalności. Dla Elektrowni Opole modernizowanej za wiele miliardów PLN i będącej strategicznym producentem energii należy zadać pytanie, czy nie powinno dysponować zapasową infrastrukturą portową do obsługi dostaw węgla. Ciekawie mógłby także wyglądać rachunek dla węgla dostarczanego ze Szczecina. Potrzebny jest do tego dokładny rachunek ekonomiczny, który chciałem kiedyś zrobić wykorzystując środki unijne dla Odry, lecz wolę już do tego nie wracać. To, że Opole zostało zdominowane przez kolej jest chyba jednym z większych problemów ODW jeżeli mówimy o potencjale przewozowym danej drogi wodnej. Drugi polega na tym, że w strategii rozwoju kraju nie myślimy o kosztach produkcji energii, które są jednymi z wyższych w Europie i decydują o opłacalności produkcji i kosztach życia. Pozdrawiam!
#2 | Tadeusz 44 dnia 28.11.2015 13:09
Pisałem ongiś kilkakrotnie na wielu tematach o przyszłości żeglugi wielkotowarowej w połączeniu z elektrownią Opole. Przecież żegluga padła tylko i wyłącznie dlatego, ponieważ kolej wykolegowała przewozy węgla wodą na swoją korzyść. W chwili obecnej brak jakiejkolwiek konkurencyjności w tym temacie. Żegluga padła, kolej sobie świetnie radzi z dostarczaniem węgla i dyktuje ceny jakie im się podoba. Ceny za kilowat nie zmienia się nigdy, jeśli będzie tylko i wyłącznie jeden przewoźnik. Wejście żeglugi w ten temat szerokim frontem, to znaczy zagwarantować bardziej atrakcyjne ceny i ciągłość dostaw. Czy jest to możliwe, aby do 2018 roku stworzyć odpowiedni potencjał przewozowy, wybudować odpowiedni przeładunkowy port węglowy, wyremontować śluzy, bo o stworzeniu nowej drogi wodnej w odpowiedniej klasie można tylko pomarzyć. Jest dużo zaniedbań które błyskawicznie należy pokonać...a czasu niewiele.
ps.
Tak sobie po cichutku myślę, że połączenie żeglugi z energetyką dało by najlepsze skutki ekonomiczne.
#3 | darpo23 dnia 28.11.2015 14:56
Niby wszystko da się przewieźć wodą, jednak do tej pory prawie całość wożonego towaru to węgiel. Barki wracały puste. Jeśli nie powstanie jakaś baza logistyczna dla innych rodzajów ładunku to widoki marne na rozwój żeglugi towarowej. Są jakieś zapowiedzi odbudowy portu Koźle, jak dojdą do skutku to na pewno da się to zmienić.
#4 | kolo dnia 28.11.2015 19:52
Problemem transportu rzecznego jest to, że w Polsce nie ma rynku transportowego. Kolej bardzo często korzystają z ukrytych dotacji. A żegluga śródlądowa nie może być konkurencyjna, gdyż transport ten pozbawiony jest dróg po których może prowadzić swoją działalność.
Najpierw należy pobudować normalne drogi wodne, a nie wąskie gardła, później kolej powinna być do końca sprywatyzowana żeby nie mogła stosować cen dumpingowych, poźniej powinna powstać giełda na której różne rodzaje transportu zaoferują swoje usługi wraz z cenami.

Kolejny problem to w jakim ministerstwie powinien być transport rzeczny? W ministerstwie transportu żegluga rzeczna byłaby w jednym z przynajmniej czterech środków transportu. Zakładając, że wszystkie środki transportu potrzebują inwestycji żegluga była najmniej ważnym transportem. Dodatkowo sprawę transportu rzecznego komplikuje dualizm kompetencji (drogi wodne w ministerstwie środowiska).

Inna propozycja to transport rzeczny w ministerstwie infrastruktury. Tutaj potrzebujących jest dużo więcej niż w ministerstwie transportu, gdyż do potrzeb różnych gałęzi transportów dochodzą potrzeby np. rozwoju regionalnego, budownictwa, łączności. W takim molochu nikt nie rozróżnia żeglugi śródlądowej od morskiej.

Według mnie najlepszym miejscem dla żeglugi śródlądowej jest obecny układ czyli ministerstwo transportu wodnego. Strategie transportowe UE oraz ONZ obejmują bardzo często plany rzeczno-morskie czyli autostrady morskie i drogi wodne. Dodatkowo najprawdopodobniej porównywalne będą kompetencje urzędów morskich i urzędów żeglugi. Co oznacz, że w nowo powołanym ministerstwie łatwiej będzie realizować strategie transportu wodnego.

Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej będzie właściwe do realizacji zadań zaledwie dwóch działów administracji rządowej co oznacza, że szefostwo w porównaniu z innymi ministerstwami molochami: transportu lub infrastruktury będzie mogło perfekcyjnie zarządzać i realizować zadania tych dwóch działów. Jednak to dopiero się okaże w przyszłości.
#5 | Tadeusz 44 dnia 28.11.2015 20:42
Gdy spojrzymy na obecny stan polskiej żeglugi, to otwarcie mogę powiedzieć, że jest gorszy, o wiele gorszy niż w okresie międzywojennym. Przywołam w tym miejscu słowa Tadeusza Tilligera, wybitnego międzywojennego hydrotechnika i współautora wielu śmiałych koncepcji...poniżej można przeczytać o wiele więcej...zapraszam.
http://nowahistor...Id,1414274
http://www.portal...-statkach/
Nie chciałbym też użyć wypowiedzi, że w okresie zaborów było o wiele lepiej, jednak obecny stan dróg wodnych skłania do refleksji. Osobiście wierzę w to, że obecne ministerstwo, bez względu na powiązania strukturalne wyciągnie odpowiednie wnioski, uruchomi roboty publiczne i popatrzy co najmniej kilka wieków do przodu.
Tego właśnie powinniśmy życzyć naszemu Panu Ministrowi na początku Jego trudnej zawodowej drogi.
#6 | Jacek z Opola dnia 29.11.2015 01:06
W Czechach grupa DB walkę z transportem wodnym wygrywa. Czego dokona u nas? Zobaczymy.
Czy udział CTL Logistic oznacza, że część węgla popłynie Odrą? Czy może inna będzie rola tej firmy?

Czy ktoś wie coś o kimś kto będzie ostatecznie w tym ministerstwie żeglugą śródlądową się zajmował?

A tak przy okazji.
W KZGW poważne zmiany ?
http://www.kzgw.gov.pl/pl/Wiadomosci/...-KZGW.html
Suma zastępuje Koza. Sprawdzona przez wiele lat na stanowisku zastępcy.
Jak zniesie tak rewolucyjną zmianę ta instytucja?
#7 | Apis dnia 29.11.2015 08:28
Panie Jacku - myli Pan CTL Logistics z OT Logistics. Ta druga firma to przekształcona ODRATRANS.

Koza zapamiętana została przez nas przez "Porządek rzeczy według Kozy":

- Pokażcie że wozicie więcej wodą to wam zbudujemy śluzy, pogłębimy i zmodernizujemy drogi wodne.

Nikt nie wymaga od kolejarzy i kierowców ciężarówek, aby gnali przez bezdroża, wertepy i bagna, a jak udowodnią, że "dają radę", to im się zbuduje torowiska czy szosy.
#8 | Jacek z Opola dnia 29.11.2015 22:15
Dzięki za sprostowanie.
To znaczy, że obie firmy, które przetarg wygrały są kolejowe?
Nie ma żadnych widoków na wodny transport?

A z tą panią to byka nie strzeliłem. Natomiast ten kto ją mianował i owszem.

Nie ma żadnych dojść do nowego ministra? Żeby przedstawić swoje zdanie.
Trzeba jakiś ostry protest napisać i rozesłać gdzie się da.

Trzeba szukać sojuszników i organizować się w większe grupy.
#9 | 38 dnia 29.11.2015 22:42
Proponuję zacząć od Sejmu, od Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej... Na początek winni się zająć takim problemem... do tej pory nie otrzymali jeszcze żadnego zadania z Kancelarii sejmu...

Pisać każdy może...!!!
i nie tylko w sprawie transportu węgla do elektrowni Opole...

poniżej link do formularza:

http://www.sejm.g...p?type=GMZ
#10 | Tadeusz 44 dnia 30.11.2015 07:27
Nareszcie jakiś konkret! Tak więc do roboty w rytmie piosenki!
https://www.youtu...NvAmLuj5ko
#11 | Jacek z Opola dnia 30.11.2015 21:17
Tadeusz. Kiedyś też lubiłem tego artystę,ale od czasu jak razem z synem poniewierają Polaków
Wybacz, to nie jest śmieszne.
A co do "pisać każdy może"
U normalnych ludzi to jest tak, że ktoś pisze to o co jego zdaniem większości chodzi. Wiesza to na jakimś płocie i zbiera podpisy poparcia. Jak ma ich dużo idzie z tym do władzy. Poprzednia władza takie podpisy wkładała do niszczarki. Ta twierdzi, że tak nie zrobi.

Jak bym był fachowcem to bym sam napisał. Ale nie jestem z tej branży. Zmuście jakoś do tego kogoś kogo znacie. Ja mogę poprzeć, powiesić u siebie, rozesłać po świecie. http://dakowski.pl/index.php?option=c...Itemid=119
No nie wiem co jeszcze.
Akcję w sprawie elektrowni Opole robiliśmy w kilkunastu chłopa. Na początku. Potem coraz więcej ludzi się przyłączało.
I proszę

http://energetyka...owana-w-20
#12 | Tadeusz 44 dnia 01.12.2015 09:30
>Tadeusz. Kiedyś też lubiłem tego artystę,ale od czasu jak razem z synem poniewierają Polaków
Wybacz, to nie jest śmieszne.<

Eeee...tam...zaraz poniewierają....zaraz Polacy, albo inni "jacy tacy"...trochę więcej humoru, uśmiechu.
https://www.youtu...w1B4NRvosE
Mnie nie przeszkadza że rodzina Szturów pochodzi od cioteczki Austrii, obacwaj są świetnymi wszechstronnymi aktorami, wspaniałymi Polakami-stary ciężko chorował ale się wylizał i bardzo dobrze. A to, że wyśmiewają nasze wady narodowe??!!!...to przecież nie oni jedni...poczytaj to, co napisał pewien znany biskup.
Dewotce służebnica w czemyś przewiniła,
właśnie na on czas gdy pacierz kończyła.
W imię ojca i syna-biła bez litości.
Zachowaj Panie Boże takiej pobożności.

A poza tym...widzę, że chwalą nas...to Twoje pierwsze o konferencji czytałem onegdaj, ba, nawet pozwoliłem sobie kilka słów napisać...nieważne.
Co do pisania petycji,to,nie chwaląc się,napisałem takową do byłej Pani Premier-bez odpowiedzi-wejdź i poczytaj.
http://www.tzs-st...9#comments
Nic nie stoi na przeszkodzie aby napisać do obecnej,albo nawet przepisać lekko zmieniając,przecież problem tenże sam od wielu wielu lat.
A tak między nami oPolanami...proponowałem spotkanie...i jak dotąd bez odpowiedzi...
więc kto Ty jesteś???...oPolaku mały???...Smile
jaki znak Twój????????????
#13 | furman54 dnia 09.12.2015 12:32
Witam.Czytam i serdecznie pozdrawiam,po długiej przerwie.
Tadeusz nic się nie zmieniłeś dalej werwa i animusz.
#14 | Apis dnia 10.12.2015 15:05
Jak o kolejach to zaraz furman się pojawił Smile Witaj na pokładzie.
#15 | Tadeusz 44 dnia 10.12.2015 19:22
Pojawił się w samą porę, bo już myślałem że mu lokomotywę przyspawali do torów koło Legnicy, w samą porę, bo przed świętami żegluga nie wyrabia z dostawami paczek świątecznych i karpi Smile
Co do mojej werwy Wieśku, to trochę jej pozostało, ale powoli amunicja się kończy- na wszelki wypadek tankuję Werwę wysokooktanową i się od czasu do czasu wspomagam.
Pozdrawiam nie mniej serdecznie.
#16 | furman54 dnia 23.12.2015 16:36
Hej pozdrawiam i melduję,że lokomotywa to już historia.
Jestem już tylko biorcą z ZUS tego co naskładałem przez 42 lata pracy.Wróciłem do Wrocławia i mieszkam na Kowalach .Jeszcze raz pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL