Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

tiktak
14.09.2020

tiktak
21.08.2020
[https://www.wody.
gov.pl/aktualnosci
/1274-wody-polskie
-uzyskaly-dofinans
owanie-na-rozwoj-o
drzanskiej-drogi-w
odnej-2][/url]

tiktak
10.08.2020

tiktak
04.08.2020
[url][/https://www
.portalmorski.pl/z
egluga/45901-jest-
projekt-uchwaly-ws
-rozbudowy-odrzans
kiej-drogi-wodnej-
na-odcinku-od-malc
zyc-do-lubiaza]

tiktak
04.08.2020
[https://www.porta
lmorski.pl/zegluga
/45876-ruszaja-rem
onty-kanalow-na-sz
laku-wielkich-jezi
or-mazurskich][/ur
l]

W Kuźni Raciborskiej o kanale Odra-DunajDrukuj

W Kuźni Raciborskiej o kanale Odra-DunajDziś (21.10.2015) w Kuźni Raciborskiej odbyło się spotkanie konsultacyjne poświęcone gospodarowaniu Odrą, obecnym zagrożeniom przeciwpowodziowym oraz międzynarodowemu projektowi Dunaj-Odra, którego realizacja będzie stanowić koło zamachowe rozwoju gospodarczego Śląska i Europy Środkowej. W spotkaniu uczestniczyli Burmistrz Kuźni Raciborskiej Paweł Macha, Senator RP Izabela Kloc (b. Wiceprzewodnicząca Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej Sejmu RP), poseł do Parlamentu Europejskiego Marek Gróbarczyk (b. Minister Gospodarki Morskiej), samorządowcy oraz przedstawiciele strony czeskiej.

Powstaje plan zbudowania drogi wodnej Dunaj – Odra. Jest to jeden z najbardziej śmiałych projektów ostatnich lat, którego realizacji chce się podjąć rząd Prawa i Sprawiedliwości, Plan wpisuje się w politykę Prezydenta Andrzeja Dudy, budowania silnego regionu w Europie Środkowej tzw. Międzymorza.

Sprawą zainteresowane są także Czechy, Słowacja, Austria, Węgry, Serbia, Rumunia i Włochy, ponieważ rodzi się możliwość otwarcia wodnego szlaku handlowego, który połączyłby państwa bałtyckie z basenami Morza Czarnego i Adriatyckiego. Z inicjatywy Milosza Zemana, Prezydenta Republiki Czeskiej, w siedzibie Parlamentu Europejskiego doszło do podpisania Memorandum w sprawie budowy kanału. Stworzenie drogi wodnej Dunaj-Odra popiera także Związek Polskich Armatorów Śródlądowych.

Niestety, projekt został zablokowany przez rząd PO-PSL. Premier Ewa Kopacz, być może nie chcąc tworzyć konkurencji dla niemieckich szlaków wodnych, zgodziła się na niższą, trzecią klasę żeglowności Odry. Rodzi to negatywne skutki dla rozwoju nie tylko Śląska, ale całej Polski. Odra nie została wpisana do sieci rzek transgranicznych, a w konsekwencji nie ma możliwości dofinansowania planów poprawy jej żeglowności oraz budowy kanału.

Rząd Prawa i Sprawiedliwości nie stanie na przeszkodzie projektom integrującym gospodarczo całą Europę.

- Chcemy przedłużyć Odrę o 90 km, tak aby z polskich portów rzecznych można było dopłynąć do ośrodka przemysłowego w Ostrawie. Trasa przebiegałaby przez najbardziej uprzemysłowione regiony Czech i Polski zamieszkane przez 8 mln ludzi – mówi Izabela Kloc, senator PiS.

- Dla Polski jest to ogromna szansa na rozwój transportu i międzynarodowych połączeń rzecznych. Przez Dunaj zyskalibyśmy połączenie z Morzem Czarnym, a przez Łabę z Morzem Północnym. Kolejno budowa kanału między Odrą i Wisłą dałoby pełne połączenie Polski z europejską siecią transportu śródlądowego – dodaje Marek Gróbarczyk, poseł do Parlamentu Europejskie, były minister Gospodarki Morskiej.

Koszt tej inwestycji wyniesie ponad 11 mld euro. Około 80 proc. można pozyskać ze środków unijnych. Możemy sięgnąć po te pieniądze jeżeli zostanie podpisana i ratyfikowana przez Polskę europejska umowa o głównych śródlądowych drogach wodnych o międzynarodowym znaczeniu (AGN). Drugi warunek to umieszczanie odcinka polskiej drogi wodnej Odra-Dunaj w Narodowej Strategii Gospodarowania Wodami do 2030 roku oraz Strategii Rozwoju Transportu.

Żegluga śródlądowa uchodzi za najbardziej rozwojową i przyszłościową formę transportu. Jest tańsza od lotniczego cargo i nie ma praktycznie żadnych ograniczeń, jeżeli chodzi o masę i wielkość przewożonych towarów. Statki śródlądowe mają większą zdolność przewozową niż kolej. Żegluga wygrywa także porównania z tradycyjnym transportem drogowym. Chodzi przede wszystkim o ekologię. Żegluga śródlądowa emituje pięć razy mniej dwutlenku węgla niż transport drogowy, zdominowany przez tiry i ciężarówki.

Przystępując do projektu budowy drogi wodnej Dunaj -Odra, rząd Prawa i Sprawiedliwości chce wykorzystać niepowtarzalną szansę na rozwój Polski. W okresie międzywojennym Odrą przewożono około 11 mln ton towarów rocznie. W latach 70 ubiegłego ta liczba wzrosła do 17 mln ton. Katastrofa nastąpiła w ostatnich latach. W 2012 roku przewieziono Odrą zaledwie 300 tys. ton towaru, czyli 3% tego, co przewożono przed II wojną światową.

W ramach tej inwestycji, po polskiej stronie kanału powstałby międzynarodowy port rzeczny, leżący na skrzyżowaniu kluczowych dla rozwoju gospodarczego korytarzy transportowych – z północy na południe i z zachodu na wschód. Port połączyłby cztery środki transportu: żeglugę (droga wodna), kolej (możliwość wykorzystania w projekcie Szerokich Torów - odległość ok. 25 km od Portu do Sławkowa), transport drogowy (A1, A4) i lotniczy (Rybnik, Pyrzowice, Balice). To unikalne miejsce przecięcia szlaków transportów w skali europejskiej. Teren ten został określony przez ekspertów ONZ jako najbardziej rozwojowy w Europie.

Warto także podkreślić znaczenie tej inwestycji dla ochrony przeciwpowodziowej. Jest to sprawa niezwykle ważna zwłaszcza w kontekście zaniedbań koalicji PO-PSL. Zbiornik Racibórz Dolny doskonale pokazuje stan państwa polskiego za rządów Tusk/Kopacz: brak realizacji planu, raporty NIK potwierdzające nieprawidłowości finansowe, przedłużanie się inwestycji, działania na szkodę interesu gospodarczego i bezpieczeństwa Polski oraz samorządu lokalnego i mieszkańców.

- Złożyłem skargę na Ministra Środowiska rządu Donalda Tuska i Ewy Kopacz – podkreśla Paweł Macha, burmistrz Kuźni Raciborskiej oraz kapitan żeglugi wielkiej i śródlądowej.

Żegluga śródlądowa jest najbardziej zaniedbaną gałęzią gospodarki w Polsce. Dlatego rząd Prawa i Sprawiedliwości wydzieli gospodarkę morską ze struktury Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, które w obecnym kształcie nie zdało egzaminu – stworzymy Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Rząd Prawo i Sprawiedliwość uczyni projekt Kanału Odra – Dunaj kluczową inwestycją Polski porównywalną z COP w II RP. Wpiszemy ten projekt w ramy polskiej polityki międzynarodowej i regionalnej realizowaną pod przewodnictwem Prezydenta Andrzeja Dudy.

źródło: naszraciborz.pl
#1 | Filozof_3 dnia 22.10.2015 10:26
Jednym szczegółem p. Gróbarczyk mnie przekonał do siebie: jest europosłem już drugą kadencję, w wypadku objęcia funkcji publicznej w Polsce przed jej zakończeniem rezygnuje z następujących rzeczy:
1. po dokończeniu drugiej kadencji przysługuje dożywotnia euroemerytura poselska ok. 3.000 EUR oraz odprawa w wysokości 6.200 EUR po podatku przez tyle miesięcy ile lat był posłem (za dwie kadencje czyli 10 lat to 62.000 EUR);
2. każdy europoseł dostaje miesięcznie 6.200 EUR po podatku.

I z tego (widać było, że z bólem) ale gotów jest zrezygnować, bo nie ma w PiS nikogo z jego doświadczeniem - przede wszystkim z zarządzaniem administracją na szczeblu rządowym (sami wiemy jak to wygląda) - a z tą katastrofalną sytuacja na śródlądziu nie można będzie sobie poradzić bez gruntownych, celowych zmian, które trzeba umieć zainicjować, uruchomić i prowadzić.

Ktoś bez doświadczenia polegnie w starciu z oporem urzędników, on powinien sobie dać radę - przynajmniej nie widać nikogo innego.

No więc jeżeli człowiek jest gotów zrezygnować z takich prywatnych konfitur ze względu na świadomość jak bardzo jest potrzebny tu (zdaje się że minister ma coś 2,5 tys EUR miesięcznie, jak sternik w Holandii, nie do porównania z europosłem), to jest to argument przemawiający za nim, w każdym razie dla mnie człowiek jest wiarygodny.
#2 | koj dnia 22.10.2015 16:06
Pożyjemy zobaczymy...
#3 | marek56 dnia 22.10.2015 16:12
Ano zobaczymy. Nadzieja umiera ostatnia ale już większych złudzeń nie mam. Czy to PO czy PiS, czy inny twór... Jakie to ma znaczenie.
#4 | kolo dnia 22.10.2015 17:10
Jak żegluga śródlądowa nie będzie wspólnie z drogami wodnymi w jednym ministerstwie (nawet w ministerstwie gospodarki morskiej) to nadal będzie trwało zrzucanie odpowiedzialności z jednych na drugich tak jak do tej pory.
#5 | Seehund dnia 22.10.2015 17:56
Niezły spot wyborczy PiS. Nie rozumiem tylko, dlaczego Nasz Statek, stał się powielaczem?
#6 | Filozof_3 dnia 22.10.2015 18:29
@kolo - uwzględniając, że podsekretarzem stanu w Ministerstwie Środowiska był Stanisław Gawłowski (się był zdymisjonował w czerwcu tego roku), który zostawił po sobie w MŚ całą masę ludzi (chyba miał jakiś wpływ na KZGW, skoro wręczał np. nominację wiceprezesowi KZGW czy dyrektorowi warszawskiego RZGW), to bez wyrwania im wody nic się nie da zrobić. Ale to powszechnie wiadomo, więc pewnie tam też.

@Seehund - piszę o konkretnym człowieku, który na konkretnym spotkaniu mówił rzeczy dla naszej branży ważne - trudno żebym pisał ciepło np. o w/w Gawłowskim (zresztą startuje w Koszalinie jako nr 2 na liście PO - choć jeszcze w lipcu był "jedynką"Wink, skoro cały ten rok się pływać w Polsce nie da, w dodatku jedyna droga wodna Wisła - Odra od września 2013 jest zamknięta (trwa remont "miejskiej" - miała być otwarta w maju, nie wiadomo czy będzie w tym roku - zaraz ogłaszają przetarg na remont Okola, planowany na przyszły rok, a potem, w miarę napływu środków, co roku kolejną: jest ich 27, więc na ćwierć wieku wyłączą całość, a przecież po 25 latach trzeba zrobić będzie kolejny remont itd.).

No i trudno się dziwić, jeżeli zamiast się zajmować tym, za co mu płaciliśmy, latał "na posyłki" dla Kulczyka (pewnie z poczucia obowiązku...):
http://wpolityce.pl/polityka/269307-w...watelskiej
#7 | jacekblaz dnia 22.10.2015 18:39
Szanowni Państwo! Tematyka gospodarki wodnej jest ponadpartyjna i naszym zadaniem jest doprowadzić do zgody w tym temacie. Potrzebna jest decyzja nie tyle polityczna, lecz administracyjna - przeniesienie odpowiedzialności za infrastrukturę na rzekach poza Ministerstwo Środowiska i powołanie podmiotu, który analogicznie do PKP PLK, PSE, GDDKiA będzie za nie odpowiadać. Niestety pracując intensywnie także z byłymi już posłami nie widziałem zainteresowania tym tematem. Najbardziej utkwiło mi w pamięci zebranie zespołu do spraw Wisły, na które zjechało prawie 100 osób z całego kraju, a posłowie z zespołu praktycznie nie znaleźli czasu na to aby uczestniczyć w spotkaniu, które sami zwołali. Nie dajmy się omamić i postawmy tym razem na osoby merytoryczne, młode i nowe bo to one będą musiały kontynuować to zadanie na Wiśle i Odrze przez wiele następnych lat i mam nadzieję, że będą z różnych ugrupowań, które połączy jednak dobro naszego kraju. Pozdrawiam!
#8 | Filozof_3 dnia 22.10.2015 18:42
@jacekblaz - i amen... Oby jak najszybciej...
#9 | Apis dnia 22.10.2015 18:46
@Seehund - nie powielam spotu wyborczego. Burmistrz Macha jest członkiem Rady Kapitanów, jego zastępczyni też. Spotkanie odbyło sie z ich inicjatywy. Zaproszeni goście z Czech współpracują z Radą w sprawie połączenia Koźle-Ostrawa od co najmniej roku. Jedyne, co mi sie nie spodobało to "wyborcze zawłaszczenie projektu" przez PiS jakby to ta partia wymyśliła cała tę sprawę: www.dziennikzacho...

Cytaj

- Chcemy przedłużyć Odrę o 90 km, tak aby z polskich portów rzecznych można było dopłynąć do ośrodka przemysłowego w Ostrawie. Trasa przebiegałaby przez najbardziej uprzemysłowione regiony Czech i Polski zamieszkane przez 8 mln ludzi - mówi Izabela Kloc, senator PiS.

Nie "przedłużyć Odrę" a przedłużyć Odrzańską Drogę Wodną, która obecnie rozpoczyna się od km ~96 rzeki Odry (Koźle). Chodzi o to aby rozpoczynała się w Mosnowie (powyżej Ostrawy w Czechach). I nie wymyślił tego PiS lecz Rada Kapitanów i Stowarzyszenie dla Rozwoju Kraju Morawskośląskiego: http://www.radaka...?page_id=4
#10 | Seehund dnia 22.10.2015 19:25
@Filozof 3 Nie odniosłem się do twojego wpisu. Masz prawo do wyrażania swoich opinii i ja ich nie kwestionuję. Nie podobają mi się wytłuszczenia w artykule, których w oryginale nie ma. Może ktoś się do tego przyzna. Jestem apolityczny i takim wyobrażałem sobie Nasz Statek. Każdy załogant ma prawo wyrażanie swoich sympatii politycznych, ale takie zredagowanie artykułu 5 minut przed wyborami wywołało we mnie niesmak. Dziwi mnie trochę, że publikuje się artykuł autora: materiał nadesłany.
#11 | Filozof_3 dnia 22.10.2015 19:32
@Seehund - OK, dziękuję za wyjaśnienie. Mam świadomość że temat oprócz rdzenia merytorycznego siłą rzeczy zahacza o politykę i stąd moja reakcja - w zasadzie jest wszystko jedno kto zacznie robić rzeczy mądre, potrzebne i ważne, ale tak się akurat składa, że i w naszej branży powstaje coś w rodzaju podziału politycznego, głównie ze względu na panoszący się od lat absolutny bezwład, w tej chwili już po prostu krytyczny. Dlatego się poczułem "wywołany", przepraszam.
#12 | Apis dnia 22.10.2015 19:48
Wytłuszczenia są moje. Nie widzę w tym nic dziwnego, Waldku. Podkreśliłem w obcym tekście rzeczy, które eksponowaliśmy wcześniej na naszym portalu. Na spotkaniu nie powiedzieli tych podkreślonych w tekście fragmentów Czesi czy politycy PiS lecz artykułowała je Rada Kapitanów. Gdybym był obecny na tym spotkaniu - napisałbym własną relację jeszcze tego samego dnia. Niestety - nie mogłem pojechać z kilku powodów. Posłużyłem się więc tekstem nadesłanym. Nie jest moją winą, że trwa przedwyborcza gorączka i każda publikacja może być uznana za wyborczy spot. Nie podobała się nam "gospodarka wodna" Gawłowskiego i Suimisławskiego. Nie podobały sie nam zaniedbania na szlakach wodnych i opóźnienia inwestycji (Malczyce, Racibórz) Nie podobały nam się zapisy umowy polsko-niemieckiej w sprawie Odry granicznej. Nie po to robiliśmy "Rejs Prawdy" aby ktoś olał ciepłym moczem temat i zakwalifikował Odrę do III klasy na wieki wieków... Tego nie zrobili kosmici: to wszystko - niestety - obciąża urzędników PO. A tyle pokładaliśmy nadziei w 2007, gdy PO doszła do władzy...
http://www.zeglug...admore=370
http://www.zeglug...admore=387
http://www.zeglug...admore=498
http://www.zeglug...admore=547
http://www.zeglug...admore=561
http://www.zeglug...admore=670
http://www.zeglug...admore=828

i tak dalej...

I na koniec: czy gdyby to była moja relacja - też uznana byłaby za gloryfikację którejkolwiek opcji politycznej? Szykuje się zmiana rządu. Z kim więc Rada Kapitanów ma rozmawiać o gospodarce wodnej, transporcie wodnym i żegludze sródlądowej? Z Kołem Gospodyń Wiejskich?
#13 | Seehund dnia 22.10.2015 20:15
Andrzeju, życzmy sobie, aby ten Twój post nie był "gotowcem" za kolejne 8 lat.
I na koniec: nie lekce ważyłbym Koła Gospodyń Wiejskich, bo nigdy nie wiadomo, kto mocniej w żagiel dmucha.
Pozdrawiam z Renu, gdzie woda ciągle niska, a nie słyszę dyskusji czy winna temu jest SPD, czy CDU.
#14 | Apis dnia 22.10.2015 20:19
Zbliża się dziesiąta rocznica wymyślenia, stworzenia i redagowania przeze mnie tego portalu - Naszego Statku. Z przyjemnością przekażę obowiązki komuś innemu. Coraz mniej znajduję w sobie motywacji do dalszej pracy na rzecz restytucji żeglugi śródlądowej w Polsce. Zarówno żelaźni przeciwnicy (politycy i urzędnicy) jak i Załoga jednakowo załażą mi czasem za skórę Smile . Jak ja to wytrzymałem - nie wiem. Pora na odpoczynek. Mam nadzieję, że nie będzie mi brakowało tego Naszego Statku.
#15 | Seehund dnia 22.10.2015 20:26
Andrzeju, jeśli to ja doprowadziłem Cię do dopisania ostatnich zdań, to mogę Ci obiecać, że był to mój ostatni post. Za Twój Statek będę mocno ściskał kciuki. Jestem pełen podziwu dla tego co robisz i zrobiłeś. Dziesiątą rocznicę świętuj pełen satysfakcji i zadowolenia, gdyż bardzo na to zasłużyłeś. Na odpoczynek jeszcze nie pora.
Waldek
#16 | Apis dnia 22.10.2015 21:04
Waldek.... Nie możesz tego traktować tak "do siebie". Statek bez komentarzy i wieści od Reńskiej Foki? No way.... Nie zrobiłeś mi nic złego. Przed Tobą było wieeeelu innych narzekających na redakcję Smile Nie tylko ze względów "politycznych". A to czytałeś? http://www.zeglug...admore=372
#17 | Seehund dnia 22.10.2015 21:48
Andrzej... Twój Statek, od dziesięciu lat ( ja po pokładzie pałętam się chyba już osiem) płynie pod prąd jak mocna, zdrowa ryba. Trzymaj ten kurs.
#18 | Jacek z Opola dnia 23.10.2015 00:04
Zdecydowanie nie mogę się zgodzić z zarzutem pod adresem Kapitana Andrzeja o preferowanie jakichś opcji politycznych. Na dowód powiem, że pomimo iż jestem bardzo ciekawy, to nadal nie wiem kogo woli. Nie to jest ważne.

Potrzebny jest dokument wypracowany wspólnie przez wszystkich pod tytułem Polska Racja Stanu. Powinien zawierać informacje o tym jakie sprawy są istotne dla prawidłowego rozwoju i bezpieczeństwa Polski. Może kiedyś będzie, a na razie zapiszmy gdzieś tu ten jego fragment, który opisze co jest ważne dla żeglugi śródlądowej. Bez tego wspólnie wypracowanego tekstu zginiemy marnie.

Jak będziemy to mieć, to wtedy niech już poszczególne partie przedstawią sposoby realizacji. Na podstawie ich deklaracji będziemy głosować na jednych lub na drugich.
Politycy niech się zastanawiają jak i za jakie pieniądze realizować te potrzeby, a od reszty im wara.

No i jeszcze stanowczo protestuję przeciwko pomysłowi udania się na emeryturę przez Kapitana Apisa.
#19 | Tadeusz 44 dnia 23.10.2015 07:42
>Zbliża się dziesiąta rocznica wymyślenia, stworzenia i redagowania przeze mnie tego portalu - Naszego Statku. Z przyjemnością przekażę obowiązki komuś innemu. Coraz mniej znajduję w sobie motywacji do dalszej pracy na rzecz restytucji żeglugi śródlądowej w Polsce.<

Andrzeju...powtórzę to,o czym "gdzieś tam" pisałem;
Na portalu jest dobrze,proszę Panów i Pań,
Gdy grzmi i iskrzy-gdy jest różnica zdań...

W związku z tym,nie można brać na serio "co niektórych" wypowiedzi.
Sprawą najważniejszą jednak jest fakt,że Apis jest przecież nieśmiertelny i jak wiadomo,ma zdrowie "po byku"!!! Smile
Jednak i pomimo,należało by się zastanowić poważnie nad przyuczeniem do prowadzenia portalu kogoś młodszego. Co prawda "biorą" z każdej półki,ale jednak.
Równie poważnie i koniecznie,należy się zastanowić nad JUBILEUSZEM tej dziesiątej rocznicy,która bywa tylko raz. Obiecuję,że od dziś zbieram kasiorę na jubileuszowy puchar.
Oj będzie się działo na Marinie w Brzegu!!!...w czasie -czerwiec,lipiec 2016.
#20 | kolo dnia 23.10.2015 11:14
Chyba sobie nie zdajemy sprawy z tego jaką rolę odgrywa Nasz Statek i jego Kapitan.
1. Wszyscy aktualni wielcy fachowcy od żeglugi śródlądowej uczyli się jej z tekstów i opinii zawartych na Portalu.
2. Statek pozwala integrować środowisko z całego kraju.
3. Zaczynamy mówić wszyscy wspólnym językiem i coraz częściej mamy wspólne cele.
4. Do niedawna dla wielu żegluga śródlądowa kojarzyła się wyłącznie z turystyką wodną.
5. Nikt nie miał zielonego pojęcia jaki wpływ mają oddalone o setki kilometrów od dróg wodnych zbiorniki retencyjne na żeglugę i że gospodarka wodna ma na nią fundamentalny wpływ.
6. Kapitan statku formułuje wnioski (gotowce) i od lat próbuje zaszczepić je w różnych frakcjach i opcjach politycznych.
7. Dla wielu portal jest jedyna namiastką zawodu, którego w kraju nie mogą uprawiać i nie mogą się z tym pogodzić
8. Tak naprawdę portal i jego uczestnicy budują żeglugę śródlądową od podstaw, taką jak w europie zachodniej, jej los jest ciągle niepewny.

Fajnie się pisze o żegludze z perspektywy Renu czy Niemiec. Tam działają dziesiątki polityków z różnych frakcji którzy zabiegają o żeglugę. Tu w Kraju co cztery lata trzeba tłumaczyć od nowa i nie wiadomo z jakim skutkiem. Nie zapominajmy, że to wszystko (pkt. 1-8) mamy za darmo i bierze się z pasji i miłości do profesji Naszego Kapitana.

Kapitan nie powinien się tłumaczyć i ponosić odpowiedzialności za przytaczane na portalu teksty polityczne, ukazujące się w prasie.
#21 | Fidelis dnia 23.10.2015 14:45
Szanowny Panie kapitanie Andrzeju: Czytając powyższe komentarze, odczuwam pewien dyskomfort z powodu tak różnych wyznań naszych kolegów marynarzy i tych z kraju i tych z pokładów reńskich i zachodnich statków. Panie kapitanie - choć rozumiem Pana rozczarowanie wielością komentarzy ( tych słusznych i tych nie trafionych) na tematy żeglugi śródlądowej, to jednak Pan jako kapitan "wirtualnego " statku, który ma tak liczną załogę, nie powinien ulegać licznym sugestiom ( i zaczepkom) poszczególnym załogantom odnośnie kierunku w którym mamy wspólnie płynąć. Dlaczego: ponieważ jak zapewne Pan wie, od zawsze nie brakowało frustratów pośród wielu z nas "rzecznych włóczęgów", którzy z różnych przyczyn rezygnowali z uprawiania naszej profesji. A wypowiedzi i komentowanie naszych polskich dylematów odnoszące się do Żeglugi Śródlądowej, w czasie "Wyborów", nie mogą doprowadzić Pana do rezygnacji, dalszego administrowania naszego portalu, który dla wielu z nas jest codzienną "modlitwą", bez której nie wyobrażam sobie dalszego życia. Także ufam, iż Pan jako kapitan statku, wsłuchawszy się - w czasami nieuzasadnione - sugestie załogi, nie opuści stanowiska na mostku i utrzyma kierunek naszego statku we właściwym kierunku, do którego od lat zdążamy - to jest rewitalizacja dróg wodnych w Polsce, a potem korzystanie z nich jako Żegluga Śródlądowa w Polsce. Zapewniam Pana o wielu życzliwych Panu ludziach Wisły.
#22 | slepowron dnia 23.10.2015 19:27
Andrzej, przez szacunek dla moich siwych włosow, ani się waż. Gdy opuściłeś stronę Absolwentów - strona umarła. Proszę nie rób tego. Załogę masz dobra kochamy Ciebie.Z nając Ciebie na pewno nie przyznasz, że masz kłopoty być może gospodarcze w utrzymaniu tej strony. Wiem że nie przyznasz się do tego. Załoga na pewno Cię nie opuści. Wierny majtek Jacek i majtkowa Janka.
#23 | Apis dnia 24.10.2015 11:11
Panowie (i Panie) Załogo! Bez paniki Smile Ja tylko wyraziłem swoje wątpliwości i rozterki. A strona i tak zyje własnym zyciem - ja tylko od czasu do czasu coś tu dodaję. Wątpię @Tadeusz, czy ktokolwiek "z młodszych" chciałby zająć się prowadzeniem serwisu. Kapitanie Stanisławie - podobne słowa powiedział kiedyś śp. kmdr Adam Reszka, że nie wyobraża sobie rozpoczęcia dnia bez zajrzenia na pokład Wirtualnego Statku. Cieszy mnie, że nad Wisłą uważają mnie za sojusznika a nie wroga, bo i takie sygnały czasem do mnie docierają (na szczęście nie od braci marynarskiej).

A jak będzie dalej? "Pożywiom - uwidim" - jak mawiali starożytni Rzymianie... w Moskwie Smile

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 100% [1 głos]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [0 głosów]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL