Hydepark

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Apis
30.05.2020
Chodzi mi też o to, że "nasze" ministerium poza przekopem mierzei żadnych innych problemów żeglugi śródlądowej nie dostrzega. To boli...

Apis
30.05.2020
Proszę się nie obrażać. W Hydeparku można pisać wszystko. Zbudują kanał i śluzę - napiszemy o tym na pewno specjalnego newsa.

ango
30.05.2020
(...)Ile można pisać o Mierzei...(...) Ponieważ ostatnie informacje o Mierzei są zamieszczane przez mnie, rozumiem, że mam już nie "zaśmiecać" strony tym tematem ...

tiktak
29.05.2020

tiktak
29.05.2020

Szybcy i wściekli... wodniacyDrukuj

Szybcy i wściekli... wodniacyW pobliżu Tiel na rzece Waal (jedna z dwóch głównych odnóg ujściowych Renu) doszło do groźnej sytuacji, którą spowodował zbyt szybko płynący jacht motorowy, przepływający obok długiego na 179 metrów zestawu pchanego złożonego z frachtowca Unitas z Gorinchem i barki pchanej (w naszym slangu koppelverband). Barka prawidłowo płynęła po rzece Waal. Jacht płynął z dużą prędkością z Waal do kanału Amsterdam-Ren w kierunku śluzy Bernhardsluis w Tiel.

W wyniku wysokiej fali wytworzonej przez jacht doszło do rozerwania i rozluźnienia sprzęgów zestawu, co doprowadziło do bardzo niebezpiecznej sytuacji, gdyż czołowy element zestawu pchanego znalazł się poza kontrolą sterującego zestawem.

Kapitan frachtowca powiadomił policję i zarząd dróg wodnych (Rijkswaterstaat). Po incydencie Rijkswaterstaat starał się uzyskać kontakt ze sternikiem jachtu, ale bez skutku. Udało się to dopiero po pewnym czasie. Skipper jachtu motorowego został zatrzymany i przesłuchany.

Przeciwko sterującemu jachtem wszczęto postępowanie. Frachtowiec mógł kontynuować rejs ale z mniejszą prędkością, gdyż urządzenia spinające wymagają naprawy a jeden z polerów został niemal wyrwany z pokładu.

źródło: omroepgelderland.nl
tłum. kpt. A. Podgórski
#1 | domel-d4 dnia 27.09.2015 11:27
Kapitanie po przeczytaniu muszę zameldować niespójność, która może zdezorientować czytelników. "Jacht wpływał z rzeki Waal do kanału Amsterdam -Ren w kierunku śluzy Bernarda", sprawdzone także w źródle. Inaczej źle się to czyta, nawet tym którzy tam bywają często. Potem proszę o usunięcie komentarza. Pozdrawiam Daniel
#2 | Apis dnia 27.09.2015 12:53
Dzięki za poprawkę. Pomyłka nastąpiła przy redagowaniu tekstu po tłumaczeniu. Zamiast "z Waal do kanału Amsterdam-Ren..." napisałem "z kanału Wall Amsterdam-Ren..."
#3 | Seehund dnia 28.09.2015 21:15
Nie jest tajemnicą, iż żegluga zawodowa "mniejszych braci" kocha trochę inaczej. Problemy z "małymi" są prozą codzienną. W tym przypadku, mam jednak wrażenie, że "szybki i wściekły" przypadkowo ujawnił partactwo załogi zestawu. To nie jest tak, że dochodzi do rozerwania, a następnie do rozluźnienia. Kolejność jest odwrotna. Moim zdaniem, źle wykonane sprzężenie doprowadziło do powstałych szkód. Nie usprawiedliwiam "szybkiego", ale to kapitan zestawu powinien odpowiedzieć sobie czy sprzężenie było wykonane prawidłowo i regularnie kontrolowane.
Wiele do powiedzenie mieliby koledzy regularnie pływający na zestawach.
#4 | Apis dnia 29.09.2015 10:31
Może winne jest moje niedokładne tłumaczenie. Nie znam holenderskiego aż tak dobrze a ponadto tłumaczyłem zapis dziennikarza niekoniecznie znającego wszystkie tajniki wiedzy marynarskiej Smile

Mam wrażenie, że na skutek wyrwania polera doszło do rozluźnienia połączenia (zostało rozluźnione i uszkodzone - tak napisano w źródle). Mogło tak się zdarzyć: kiedy "pękł" poler - ściągi się poluzowały - barka pchana zaczęła skręcać i doszło do zerwania liny spinającej. Taki przypadek miałem pływając na Bizonie w kraju, gdy pękło ogniwo łańcucha przy "maszynce" spinającej.
#5 | Seehund dnia 29.09.2015 22:10
Zostawmy wyjaśnienie tego przypadku policji wodnej. Będę zaświadczał, że nie jest temu winne Twoje niedokładne tłumaczenie. Pozdrawiam z 520,3 km Renu.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL