Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

tiktak
14.09.2020

tiktak
21.08.2020
[https://www.wody.
gov.pl/aktualnosci
/1274-wody-polskie
-uzyskaly-dofinans
owanie-na-rozwoj-o
drzanskiej-drogi-w
odnej-2][/url]

tiktak
10.08.2020

tiktak
04.08.2020
[url][/https://www
.portalmorski.pl/z
egluga/45901-jest-
projekt-uchwaly-ws
-rozbudowy-odrzans
kiej-drogi-wodnej-
na-odcinku-od-malc
zyc-do-lubiaza]

tiktak
04.08.2020
[https://www.porta
lmorski.pl/zegluga
/45876-ruszaja-rem
onty-kanalow-na-sz
laku-wielkich-jezi
or-mazurskich][/ur
l]

Żegluga śródlądowa na Wiśle przedmiotem raportu ONZ Global CompactDrukuj

Żegluga śródlądowa na Wiśle przedmiotem raportu ONZ Global CompactRaport pn. „Żegluga Śródlądowa- Wisła" - inaugurujący Program Żegluga Śródlądowa 2015-2020 - będzie realizowany przez Inicjatywę Sekretarza Generalnego ONZ Global Compact (UN Global Compact) w Polsce. Program jest jednym z czterech Programów realizowanych w ramach Inicjatywy Odpowiedzialny Transport 2014-2020.

Inicjatywa Odpowiedzialny Transport 2014-2020 została zainaugurowana jako odpowiedź Global Compact w Polsce na ogłoszoną przez Sekretarza Generalnego ONZ Dekadę na Rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2011-2020 (United Nations Decade of Action for Road Safety 2011-2020). Na drodze analizy obszarów problematycznych sektora transportowego w Polsce, w kontekście europejskich korytarzy transportowych Inicjatywa Odpowiedzialny Transport 2014-2020 ostatecznie przyjęła szerszą formę wychodząc poza ramy bezpieczeństwa drogowego i obejmując swym zakresem główne problemy w dziedzinie transportu.

W roku 2015 w ramach Programu Żegluga Śródlądowa planowane jest wydanie raportu pt. „Żegluga Śródlądowa- Wisła", który zostanie oficjalnie zainaugurowany na Europejskim Forum Nowych IDEI (EFNI 2015) w Sopocie między 30 września a 2 października 2015. Do współtworzenia raportu „Żegluga Śródlądowa- Wisła" zapraszani są przedstawiciele biznesu oraz instytucji i organizacji, które mogą podzielić się wiedzą, doświadczeniem, dobrymi praktykami i innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi w dziedzinie bezpieczeństwa transportowego, energetycznego, integracji regionalnej, wzmocnienia znaczenia Polski w usługach transportowych w ramach Unii Europejskiej poprzez włączenie Polski do systemu Europejskich Sieci Transportowych; rozwoju zielonych korytarzy transportowych, integracji wodnego transportu śródlądowego z pozostałymi obszarami transportu, rozbudowę i modernizację krajowej infrastruktury śródlądowego transportu wodnego, przy poszanowaniu środowiska naturalnego.

W ramach Rady Programowej Global Compact w Polsce, Program na rzecz Bałtyku merytorycznie wspierają: Prof. Danuta Hubner oraz Prof. Jerzy Buzek. Program przewiduje włączenie przedstawicieli rządu (Ministerstwo Środowiska, Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Spraw Zagranicznych), Urzędów Marszałkowskich (Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego), polskich portów bałtyckich, włodarzy miast (Gdańsk, Gdynia, Świnoujście, Szczecin), polskich i międzynarodowych firm, w tym skandynawskich oraz ekspertów i akademików.

Inicjatywa Sekretarza Generalnego ONZ Global Compact w Polsce UN Global Compact jest największą na świecie inicjatywą ONZ na rzecz biznesu i wspierania zrównoważonego rozwoju. Od momentu inauguracji w 2000 roku przez Sekretarza Generalnego ONZ Kofi Annan, do Inicjatywy przystąpiło już ponad 12 000 członków ze 145 krajów.

UN Global Compact jest wiodącą platformą na rzecz rozwoju, implementacji oraz rozpowszechniania odpowiedzialnej i zrównoważonej polityki korporacyjnej. Wspierane przez prezesów największych firm, UN Global Compact buduje synergiczne powiązania pomiędzy strategicznymi działaniami biznesu a 10 zasadami UN Global Compact z zakresu praw człowieka, praw pracowniczych, ochrony środowiska i przeciwdziałania korupcji.
#1 | Greg dnia 31.07.2015 13:11
A kiedy raport "Żegluga śródlądowa - Odra"? W przeciwieństwie do Wisły na Odrze żegluga jest, więc jest co "raportować"....
#2 | Wojciech Rytter dnia 02.08.2015 12:46
Zgadzam się z Panem,Grzegorzu .Na Odrze na pewno trzeba utrzymać i rozkręcać żeglugę.Dobrze, że w końcu coś zaczyna się dziać w sprawie Wisły.Jest tak zaniedbana i pusta,że aż żal patrzeć.Miejscami można przejść na drugi brzeg ,nie zamaczając majtek.Tylko co dalej z Płocką Stocznią Rzeczną?kiedyś chlubą polskiego przemysłu.Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 100% [2 głosy]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [0 głosów]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL