Hydepark

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Apis
30.05.2020
Chodzi mi też o to, że "nasze" ministerium poza przekopem mierzei żadnych innych problemów żeglugi śródlądowej nie dostrzega. To boli...

Apis
30.05.2020
Proszę się nie obrażać. W Hydeparku można pisać wszystko. Zbudują kanał i śluzę - napiszemy o tym na pewno specjalnego newsa.

ango
30.05.2020
(...)Ile można pisać o Mierzei...(...) Ponieważ ostatnie informacje o Mierzei są zamieszczane przez mnie, rozumiem, że mam już nie "zaśmiecać" strony tym tematem ...

tiktak
29.05.2020

tiktak
29.05.2020

Urząd Żeglugi Śródlądowej daje i odbieraDrukuj

Urząd Żeglugi Śródlądowej daje i odbieraPo długim okresie wielkiej niewiadomej (wygaśnięcie dotychczasowych i brak nowych uregulowań prawnych) Urzędy Żeglugi Śródlądowej zaczęły wydawać patenty nowych wzorów według nowej ustawy z grudnia 2014. Wydawać by się mogło, że oto skończyły się kłopoty wielu z nas oczekujących na wydanie dokumentu stwierdzającego kwalifikacje. Czy na pewno? Jednego z naszych kolegów spotkała niemiła niespodzianka: po powrocie z UŻŚ do domu zobaczył, że na odnowionym patencie ograniczono mu kategorie statków, do prowadzenia których jest uprawniony z kategorii I na kategorię II (statki < 85 m i do 350 kW wg nowej ustawy).

Decyzja o obniżeniu uprawnień nie została mu zakomunikowana, więc sądził, iz nastąpiła pomyłka. Skontaktował się więc z Urzędem pocztą elektroniczną (bez odpowiedzi) i ponownie telefonicznie. Otrzymał od urzędnika kuriozalną odpowiedź, że decyzja o ograniczeniu patentu została podjęta przez dyrektora urzędu, bo (cyt.) “prawie dziesięć lat temu wydając zaświadczenie kapitana A na statki kategorii I dyrektor się pomylił”. (patrz foto: fragment tegoż dokumentu).

Dodatkowo urzędnik zaczął się zasłaniać bardzo mglistą interpretacja paragrafów nowej ustawy. Kolega poinformował więc urzędnika, że się nie zgadza z tą decyzją i poprosił o oficjalne uzasadnienie na piśmie oraz wskazanie procedury odwoławczej do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Nie otrzymał ani tego - ani tego.

Trudno uwierzyć, że w roku 2015 - czyli bardzo długo po “upadku komunizmu” mamy do czynienia z szablonem znanym z tamtych czasów. Mamy oto Urząd, który twierdzi, że “prawo działa wstecz” i nawet nie raczy poinformować petenta o swoich "wstecznych" decyzjach i obywatela bez prawa odwołania się od decyzji takiego urzędu.

Radzę więc wszystkim sprawdzać dokładnie swoje nowe patenty, bo może się okazać jak w powyższym przypadku, że UŻŚ nie zakomunikował wam zmiany lub ograniczenia kwalifikacji i prowadzicie zestaw pchany “u Holendra” czy “u Niemca” niezgodnie z prawem, bo nowy dokument wam na to nie pozwala.

Nazwisko i skany wszystkich dokumentów, stwierdzających posiadane kwalifikacje zawodowe i wymaganą praktykę uprawniającą do legitymowania się patentem żeglarskim kapitana żeglugi śródlądowej kl A bez ograniczeń kategorii - znane redakcji).
#1 | Wojciech Rytter dnia 20.07.2015 16:13
Brawo...polski bajzelek.
#2 | Ponton dnia 21.07.2015 15:22
Po co i komu sa te urzedy zeglugi? Floty nie ma, rzeki zapuszczone w sredniowiecze, ludzie wygonieni za granice do pracy a urzednicy sobie siedza i jaja robia. Jak sie pojawi jednostka, ktora sie przebije przez piaski i utrudnienia zeglugowe w zasieg tych urzedow to przebieraja sie Jasnie Panowie w czarne kombinezony, lapia za UKF-ki i udaja Wasser Schutz Polizei. Tylko, ze do WSP profesjonalizmu to sie nie umywaja. Wiec moga sie bawic w utrudnianie zycia zalogom wydajac patenty "z niespodziankami". Zamknac te urzedy i wyzucic klucz do rzeki...
#3 | Wojciech Rytter dnia 22.07.2015 08:09
Nie ma żeglugi ma nie być i urzędasów,darmozjaów.Ile jeszcze wyrzuci się kasy na tych nierobów ?Czy ktoś jest w stanie to zmienić?
#4 | marek56 dnia 22.07.2015 16:40
To nie tak. Ma być i żegluga i mają być Urzędy Żeglugi Śródlądowej. Wymagające tam gdzie konieczne i przyjazne dla użytkowników dróg wodnych. Kluczowym problemem jest brak jasnych przepisów i przyzwolenie krajowej administracji na ich dowolną interpretację. To trzeba zmienić ! Mentalność niektórych urzędników też !
#5 | Tadeusz 44 dnia 24.07.2015 12:54
To nie tak koledzy...
Urzędy Żeglugi potrzebne są na tyle,
na ile potrzebne jest bezpieczeństwo na wodzie.

Tu nie chodzi li tylko o wydawanie patentów, ale także sprawdzanie okresowe jednostek pływających pod każdym względem.
Przecież nie może tego robić sołtys z Wąchocka!!!...Smile
#6 | koj dnia 24.07.2015 15:52
Cyt. [...] Kolega poinformował więc urzędnika, że się nie zgadza z tą decyzją i poprosił o oficjalne uzasadnienie na piśmie oraz wskazanie procedury odwoławczej do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Nie otrzymał ani tego - ani tego.[...]"
- czy Kolega złożył odpowiednie pismo na dziennik podawczy UŻŚ w Bydgoszczy?, bo na gębę to se można pietruszkę na targu rybnym kupować... w zimie.
#7 | Ponton dnia 24.07.2015 23:51
Do "koj". To cale wydawanie patentow to powinno byc poczta zalatwione a nie przez niekonczacy sie pin-pong "na dziennik podawczy"... Co to jest?! Daja i zabieraja kwalifikacje bez dokumentowania dlaczego i powiadomienia obywatela?!
#8 | koj dnia 27.07.2015 10:44
Obywatel ma się obywać, życzę szczęścia w kontaktach "na gięmbe" z administracją III RP i tyle w temacie.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL