Hydepark

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Apis
30.05.2020
Chodzi mi też o to, że "nasze" ministerium poza przekopem mierzei żadnych innych problemów żeglugi śródlądowej nie dostrzega. To boli...

Apis
30.05.2020
Proszę się nie obrażać. W Hydeparku można pisać wszystko. Zbudują kanał i śluzę - napiszemy o tym na pewno specjalnego newsa.

ango
30.05.2020
(...)Ile można pisać o Mierzei...(...) Ponieważ ostatnie informacje o Mierzei są zamieszczane przez mnie, rozumiem, że mam już nie "zaśmiecać" strony tym tematem ...

tiktak
29.05.2020

tiktak
29.05.2020

Nie ma drogi wodnej, to nie będzie i żeglugi śródlądowejDrukuj

Nie ma drogi wodnej, to nie będzie i żeglugi śródlądowejW Tczewie spotkali się byli pracownicy dwóch zasłużonych dla rozwoju żeglugi śródlądowej w Polsce zakładów - stoczni rzecznej i Przedsiębiorstwa Budownictwa Wodnego. Oba łączy fakt, że... już nie istnieją. Przedsiębiorstwa zlikwidowano w ciągu ostatnich kilku lat. Złotymi zgłoskami zapisały się w historii utrzymywania dróg wodnych śródlądowych, ochrony przeciwpowodziowej, budowy statków i samej żeglugi na Wiśle. Spotkanie z jednej strony było hołdem oddanym tym pracownikom obu zakładów, którzy już odeszli, a z drugiej refleksją nad stanem rodzimej gospodarki wodnej. Wnioski nie były optymistyczne.

- To wszystko przestało istnieć z winy polityków, którzy nie rozumieli znaczenia, jakie dla rozwoju kraju ma żegluga śródlądowa - stwierdził Tadeusz Wrycza, prezes Towarzystwa Żeglugi Śródlądowej Delta Wisły w Tczewie, które było organizatorem spotkania. Jak dodał Tadeusz Wrycza, pomiędzy gospodarką wodną kraju a stoczniami i żeglugą śródlądową zachodzi ścisły związek przyczynowo-skutkowy. - Jeżeli społeczeństwo pragnie czerpać korzyści z dóbr natury, jakim jest woda w rzekach, jeziorach i morzach, to główne zadanie spada przede wszystkim na wodników, stoczniowców oraz żeglugowców - mówił prezes towarzystwa, były pracownik PBW. - Nie ma drogi wodnej, to nie będzie żeglugi. Nie ma żeglugi, to po co stocznie. Czy tę prostą prawdę rozumieją władze? Czy tak ma być dalej? Oto pytania, które rodzą się od wielu lat. Obecnie Wisła to pusta wstęga na mapie Polski. To efekt działania wszystkich rządów po 1989 r. Państwo nie docenia posiadania w systemie transportowym kraju dróg wodnych. Wiele na tym tracimy.

Czytaj więcej: dziennikbaltycki.pl
#1 | kolo dnia 21.06.2015 22:14
Wisła jest potężną rzeką europejską. Nie jestem pewien czy to niewiedza czy raczej celowe działanie doprowadziło do dewastacji Wisły. Podobają mi się słowa o powiązaniu żeglugi z gospodarką wodną. Bo gospodarka wodna powinna zapewniać surowiec jakim jest woda dla przemysłu, rolnictwa i ludzi. Gospodarka wodna powinna tworzyć warunki dla transportu, energetyki, pozyskiwania kruszywa, hodowli ryb, bezpieczeństwa powodziowego, turystyki. Niestety teraz gospodarka wodna kojarzy się wyłącznie z zawłaszczeniem przez organizacje ekologiczne i zabagnianiem kraju.
Wisła to pierwsze Polskie organizacje żeglugi śródlądowej: Warszawskie Towarzystwo Handlu i Żeglugi na Wiśle oraz Towarzystwo Żegluga Polska z Krakowa, które zakładały Ligę Morską i Rzeczną. Piękna Wisła to także rzeka do której sentyment mają jej byli gospodarze i twórcy (od Bydgoszczy do Gdańska):
https://www.youtu...AlW4TTuOn8
#2 | Valdemaras dnia 21.06.2015 23:36
Niestety zdjęcie wstawiono z innego spotkania, komuś z redakcji Dz.B. się pomyliło. Ta fotografia przedstawia wręczenie medalu Mestwina w gdańskim Dworze Artusa znanemu rzeźbiarzowi między innymi współautora pomnika trzech krzyży przy Stoczni Gdańskiej Robertowi Pelplińskiemu.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL