Hydepark

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Apis
30.05.2020
Chodzi mi też o to, że "nasze" ministerium poza przekopem mierzei żadnych innych problemów żeglugi śródlądowej nie dostrzega. To boli...

Apis
30.05.2020
Proszę się nie obrażać. W Hydeparku można pisać wszystko. Zbudują kanał i śluzę - napiszemy o tym na pewno specjalnego newsa.

ango
30.05.2020
(...)Ile można pisać o Mierzei...(...) Ponieważ ostatnie informacje o Mierzei są zamieszczane przez mnie, rozumiem, że mam już nie "zaśmiecać" strony tym tematem ...

tiktak
29.05.2020

tiktak
29.05.2020

Most na Regalicy. W lipcu zakończą praceDrukuj

Most na Regalicy. W lipcu zakończą praceDo końca lipca potrwa remont jedynego w Polsce kolejowego mostu zwodzonego na rzece Regalica w Szczecinie. Prace zapewnią wygodniejszy przejazd pociągów i lepszą żeglugę statków. Koszt inwestycji realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. to 4 mln złotych.

Kończy się pierwszy etap remontu jedynego w Polsce zwodzonego mostu na rzece Regalica w Szczecinie Podjuchach, przez który przejeżdża codziennie ok. 50 pociągów. Zdemontowano już tory, wykonano też pełne oznakowanie dla żeglugi, które zapewni bezpieczne poruszanie się statków podczas remontu. Trwa antykorozyjne zabezpieczanie części stałej przęsła zwodzonego. Całość zadania obejmuje wyremontowanie przęsła zwodzonego, mechanizmu jego obsługi oraz systemu sterowania podnoszeniem. Ponadto wyremontowany zostanie rezerwowy system zasilania, który podniesie niezawodność funkcjonowania przęsła. Przeprawa będzie czynna nie tylko w wyznaczonych godzinach, jak dotychczas, lecz przez całą dobę. Prace potrwają do końca lipca br.

Remont mostu wymaga również ograniczenia żeglugi. Most na Regalicy składa się z pięciu przęseł. Jedno z nich jest przęsłem zwodzonym (podnoszonym). Całkowita długość mostu to 261,80 m. Przęsło zwodzone ma długość 17,35 m, szerokość 5 m i waży 163 tony. Jest podnoszone lub opuszczane w czasie od 2 do 4 minut. W ciągu doby przęsło zwodzone jest podnoszone i opuszczane średnio 10 – 16 razy dla przepuszczania jednostek żeglugi śródlądowej.

źródło: morzaioceany.pl
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL