Hydepark

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Apis
30.05.2020
Chodzi mi też o to, że "nasze" ministerium poza przekopem mierzei żadnych innych problemów żeglugi śródlądowej nie dostrzega. To boli...

Apis
30.05.2020
Proszę się nie obrażać. W Hydeparku można pisać wszystko. Zbudują kanał i śluzę - napiszemy o tym na pewno specjalnego newsa.

ango
30.05.2020
(...)Ile można pisać o Mierzei...(...) Ponieważ ostatnie informacje o Mierzei są zamieszczane przez mnie, rozumiem, że mam już nie "zaśmiecać" strony tym tematem ...

tiktak
29.05.2020

tiktak
29.05.2020

Rzeka bezgranicznie granicznaDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 28.04.2015 07:16:50
  • 1550 czytań
  •  0 komentarzy
Rzeka bezgranicznie granicznaPo wielu latach starań i uzgodnień w poniedziałek podpisano polsko-niemiecką umowę o wspólnej poprawie sytuacji na drogach wodnych na pograniczu. Chodzi przede wszystkim o zapewnienie skutecznej pracy lodołamaczy na Odrze i ochronę przeciwpowodziową, a przy okazji poprawę warunków dla żeglugi śródlądowej.

Umowę podpisano w poniedziałek, 27 kwietnia w Warszawie. Okazją były polsko-niemieckie konsultacje międzyrządowe. W obecności premier Ewy Kopacz i kanclerz Angeli Merkel swoje podpisy pod umową złożyli minister środowiska RP Maciej Grabowski oraz minister transportu RFN Alexander Dobrindt.

Wokół umowy pomiędzy Polską, a Niemcami

Konkretne zadania inwestycyjne obu stron umowy rozpisano na lata do roku 2022 a może nawet do 2028. Jeśli konstruowanie zapisów tej umowy trwało prawie 5 lat (w lecie 2010 r. minister Gawłowski uzyskał instrukcję negocjacyjną od premiera Tuska) to nie dziwię się, że prace inżynieryjne potrwają dłużej.

W umowie jest 18 artykułów na 10 stronach (jeśli tekst podpisywanej umowy z ubiegłego roku jest nie zmieniony ?). Ciekawe mogą być zapisy, które zawarto w załącznikach do tej umowy oraz w opracowaniu zwanym Koncepcja regulacji Odry granicznej podpisanej 10 lipca 2014 r.

Wszystkie ww. dokumenty skrywane były i nie są do dziś upublicznione z trudnych do zrozumienia powodów. Próba odsuwania od konsultacji środowisk związanych z praktyczną stroną wykorzystania ODW jak Rada Interesantów Portu Szczecin, Związek Polskich Armatorów Śródlądowych, Rada Kapitanów czy Stowarzyszenie Teraz Odra może okazać się zgubna.

Pozostawienie decyzji o wyborze koncepcji regulacji i zakresie oraz harmonogramie prac wąskiemu gronu polskiej i niemieckiej części grupy sterującej i grupy projektowej bezpośrednio zaangażowanej w realizację projektu (przedstawiciele Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej, Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie ze strony polskiej oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Wodnych i Żeglugi Oddział Wschód w Magdeburgu (dawna Dyrekcja Wodno-Żeglugowa Wschód), Urzędu Wodno-Żeglugowego w Eberswalde i Federalnego Instytutu Budownictwa Wodnego (BAW) w Karlsruhe ze strony niemieckiej) jest niebezpieczną praktyką i może powodować wrażenie nierównego traktowania stron Umowy i lekceważenia środowiska gospodarczego.

Domagamy się ujawnienia wszystkich zapisów wszystkich pięciu rozważanych przed podpisaniem Koncepcji, Umowy i Załączników do tej umowy.

Zbigniew Antonowicz
Szczecin, 27.04.2015 r.

źródła: Unia-Rzeczna, portalmorski.pl
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL