Hydepark

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Apis
30.05.2020
Chodzi mi też o to, że "nasze" ministerium poza przekopem mierzei żadnych innych problemów żeglugi śródlądowej nie dostrzega. To boli...

Apis
30.05.2020
Proszę się nie obrażać. W Hydeparku można pisać wszystko. Zbudują kanał i śluzę - napiszemy o tym na pewno specjalnego newsa.

ango
30.05.2020
(...)Ile można pisać o Mierzei...(...) Ponieważ ostatnie informacje o Mierzei są zamieszczane przez mnie, rozumiem, że mam już nie "zaśmiecać" strony tym tematem ...

tiktak
29.05.2020

tiktak
29.05.2020

Forum OdrzańskieDrukuj

Forum OdrzańskieRada Kapitanów i Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Kraju Morawskośląskiego zainicjowały wspólny projekt, zmierzający do nawiązania trwałej współpracy pomiędzy polskimi i czeskimi podmiotami gospodarczymi oraz samorządami lokalnymi i regionalnymi na rzecz wykorzystania transportu wodnego. Projekt ten nazwano "Forum Odrzańskie" a jego realizację wsparł finansowo Fundusz Mikroprojektu Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Republika Czeska - Rzeczpospolita Polska 2007 - 2013. "Forum Odrzańskie" odbędzie się w Chałupkach - symbolicznym miejscu przekroczenia przez Odrę granicy obu krajów. Więcej: Szczegóły projektu
#1 | koj dnia 27.04.2015 15:46
W Chałupkach spędziłem wigilię Bożego Narodzenia 1994 r. w ramach odbywania zaszczytnego obowiązku służby wojskowej w Straży Granicznej RP - stałem na tzw. "grzybie". Inni poszli na służbę pod most kolejowy na Odrze, gdzie ponoć straszyło (niektórych).
#2 | ango dnia 27.04.2015 21:11
W kraju już po jednej imprezie gospodarczej (VII Europejski Kongres Gospodarczy) a za dwa dni inne spotkanie (III Forum Transportu Intermodalnego Fracht 2015) - w obu imprezach transport rzeczny prawie w ogóle nie jest brany pod uwagę jako temat ważny i istotny w powiązaniu z transportem morskim.
Rząd RP od wielu lat powtarza - jak przysłowiową mantrę - w kółko wyświechtane już formułki o programach, rozwojach, współpracy ze stroną czeską - że należy, że musimy, że to duża szansa itp. farmazony. Tymczasem tzw. real politik w kwestiach transportu towarowego naszymi rzekami (jakiekolwiek rzeki by to nie były) to zupełnie inna rzeczywistość, która nie przystaje absolutnie do tego, co można słyszeć w przeróżnych deklaracjach - chociażby likwidacja "Programu dla Odry 2006", projekt nowego prawa wodnego itp.
Strona czeska jest wystawiana na dużą cierpliwość i to już od kilku lat - ze strony polskiej, prócz kurtuazyjnych gestów, tych konkretnych i realnych jest niewiele.

Na pewno dobrze się stało, że organizacje pozarządowe, same na szczeblu lokalnym postanowiły podjąć współpracę w tak istotnej sprawie jak żeglowność Odry i reaktywowania na jej wodach przewozu towarowego - trzeba mieć nadzieję, że działania te zmuszą ostatecznie decydentów z właściwych ministerstw do poważnego potraktowania nie tylko tych zamierzeń ale też w końcu samego tematu.
Jeśli środowiskom żeglugowym odmawia się podmiotowości, ignoruje się je, to zapewne czas najwyższy by one same zadbały o te wszystkie sprawy, które są notorycznie pomijane przez tzw. władzę.
Warto pamiętać o tym, że przed rokiem '80 również przedmiotowo traktowano tych, którym wyznaczono wg partyjnych schematów i planów poślednią i mało znaczącą rolę - zatem RK i Stowarzyszeniu na Rzecz Rozwoju Kraju Morawskośląskiego należy życzyć wytrwałości, konsekwencji i zdecydowania - zapewne działania te będą bardzo w niesmak różnym "prominentnym działaczom", podobnie jak "Rejs prawdy" ...

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL