Hydepark

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Apis
30.05.2020
Chodzi mi też o to, że "nasze" ministerium poza przekopem mierzei żadnych innych problemów żeglugi śródlądowej nie dostrzega. To boli...

Apis
30.05.2020
Proszę się nie obrażać. W Hydeparku można pisać wszystko. Zbudują kanał i śluzę - napiszemy o tym na pewno specjalnego newsa.

ango
30.05.2020
(...)Ile można pisać o Mierzei...(...) Ponieważ ostatnie informacje o Mierzei są zamieszczane przez mnie, rozumiem, że mam już nie "zaśmiecać" strony tym tematem ...

tiktak
29.05.2020

tiktak
29.05.2020

Nowe połączenie wodne Hamburg - ŚwieckoDrukuj

Nowe połączenie wodne Hamburg - ŚwieckoOd początku maja firma Navy-Cruise należąca do kapitana Jana Popończyka uruchomi stałe kontenerowe połączenie żeglugowe pomiędzy Hamburgiem a Świeckiem. Połączenie to, oparte o barki śródlądowe, pozwoli znacznie zredukować koszty transportu kontenerów z Hamburga do Polski, szczególnie tych o dużej masie.

Według informacji kapitana Popończyka początkowo rejsy odbywać się będą raz w tygodniu jedną barką, na której jednorazowo może znaleźć się do 14 kontenerów 20 stopowych. Jako, że oferta ta jest dedykowana głównie dla kontenerów cięższych, połączeniem barkowym powinni być szczególnie zainteresowani importerzy takich towarów jak wyroby metalowe, stal walcowana, kamienie (granit, marmur, etc.), czy na przykład ciężkie materiały budowlane.

Przewóz z Hamburga pojedynczego kontenera przy przewozach całobarkowych kosztować będzie 650 euro, zaś przeładunek kontenera w Świecku na samochód ciężarowy dodatkowe 80 euro. W pierwszym roku działalności cena 650 euro odnosić się będzie nawet do pojedynczych kontenerów, przy czym przy stałej współpracy, w miarę zwiększania się łącznej ilości przewożonych kontenerów, Navy-Cruise przewiduje program upustów cenowych dla swoich partnerów.

Przy rozładunku kontenera w Świecku na samochód i natychmiastowym zwrocie pustego kontenera rejsem powrotnym, stawka za kontener do Hamburga będzie znacznie niższa (150 euro), podobnie jak za kontenery zwrotne z ładunkiem w eksporcie z Polski (350 euro), natomiast koszty przeładunku we Świecku są związane z charakterem ładunku i zależą od czasu potrzebnego dla dokonania rozładunku.

Czas transportu: do Hamburga – trzy dni, do Świecka – cztery dni.

Firma Navy-Cruise otwiera nowe połączenie śródlądowe w oparciu o swoje doświadczenia związane z uruchomieniem od podstaw podobnego rozwiązania na trasie Elbląg – Kaliningrad oraz otwarciem w 2013 roku własnego punktu przeładunkowego w Gdańsku.


Od redakcji ŻŚ: W Świecku nie ma możliwości za- i wyładunku kontenerów. Zapewne chodzi więc o nabrzeże kruszywowe w Uradzie, które - wg. informacji otrzymanej od zarządcy czyli RZGW Szczecin podczas "Rejsu Prawdy" - jest w złym stanie i nie można przy nim cumować. Czyżby zmieniło właściciela i uległo samonaprawie?

źródło: chiny24.com
foto: A. Podgórski
#1 | jacek bozym dnia 05.03.2015 09:52
Pierwszy raz słyszę o takiej firmie i Panu Kapitanie... Jakoś nigdzie jej nie mogę znależdż.Ciekawe, jaką flotą będzie to wożone i gdzie w Świecku przeładowywane,chyba ,że Urad,ale tam nabrzeże zdewastowane i zakaz cumowania ,a i dojazd tylko dla aut do 12 t. ....Jakiś Matrix??? czy kaczka dziennikarska.... chyba ,że...ale do 01.04 (pryma aprilis) jeszcze sporo czasu.... Chętnie dowiem się ,kto to jest.Akurat na moja Bm-kę wchodzą 22 kontenery 20-stopowe.....
#2 | Apis dnia 05.03.2015 10:07
Jan Popończyk przez jakiś czas miał statek "Generał Kutrzeba" kursujący jako tramwaj wodny w Warszawie.
http://www.zw.com...61555.html

Potem znalazł się w Gdańsku: http://www.trojmi...47104.html

- Nową firmą jest EMMET Cruise Jan Popończyk Drwęck. Jej jednostka, czyli gen. Kutrzeba o długości 15,6 m, stanie przy nabrzeżu pomiędzy Mostem Zielonym a Mostem Krowim. Może zabierać 110 pasażerów. W chwili obecnej nie znamy planów ich rejsów i tras - wyjaśnia Grzegorz Pawelec z MOSiR-u.



[img]http://www.tramwajwodny.waw.pl/images/1.jpg[/img] is not a valid Image.
#3 | mefiu dnia 05.03.2015 18:43
w 3 dni do hamburga ?????
#4 | darpo23 dnia 05.03.2015 18:45
taaaa , a przywiezie je pkp na most śląsko-dąbrowski i zrzuci do Wisły. Jak się nie sprawdzą do oddamy je na przetopienie do huty sendzimir , a tam dojadą pokrojone w kawałki na tirach. Ot taka polska fantazja mi się załączyła.
#5 | frydryk dnia 05.03.2015 20:37
to nie wyjdzie za drogo ;( woze tirami kontenery.... polacy jezdza za 0,85 cent za km wiec 400 km to koszt 340 eur do swieck a barka 650+80
#6 | jacek bozym dnia 07.03.2015 16:43
A jednak.... Hm... po rozmowie z dzierżawcą Portu Urad, pojawiło się "światełko w tunelu". Ciekawy pomysł,i po pewnych "inwestycjach" całkiem "do rzeczy.... Tylko trzeba cierpliwości i wiary w sukces....Może ,rzeczywiście coś z tego będzie....

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL